Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gå inn i en klesbutikk og kjøp klær for 3.000 kr og de tjener like mye som jeg gjør når jeg selger hvitevarepakken for 18.000 kr. Tror de fleste kan se langt etter noe rabatt i klesbutikker f.eks...

Kommer helt ann på hvor man går. En butikk med faste ansatte som har litt hukommelse og man ender fort opp med en del rabatt etterhvert hvis man bruker snakketøyet litt :thumbup:

Snakketøyet er helt i orden, men hvis det står så dårlig til med meg at jeg må prute for å kle meg pent, da venter jeg med handelen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På pakkelappen du får tilsendt i posten står det klart og tydelig "Ta med gyldig legitimasjon" - det er helt håpløst å se hvor mange som ikke har med dette. Er da ikke så vanskelig å ta med bankkort, førerkort e.l.

Selvfølgelig er jeg behjepelig når man ikke har med dette, og om de har med kollinr på SMS pleier det som regel å gå greit. Men fortsatt... irriterende.

Det er verre at dere(/de) krever personlig utlevering. De fleste er vant til å kunne hente andres pakker på posten, med sporingsnummer og egen legitimasjon.
Lenke til kommentar

Noe de i utleveringen ikke får gjort noe med, så det hjelper ikke mase..

 

Jobbet på en RIMI i sommer, der det var både post i butikk og mypack. Jeg skjønner det er frustrerende når folk ikke får hentet ting til familie osv., men vi kan ikke vite hvem som er kone og barn til alle mulige mennesker. Selv om det går med skjønn siden det er en forholdsvis liten plass jeg kommer i fra.

 

Tror det hadde blitt verre ramaskrik om folk kom for å hente pakke, og den allerede var utlevert til noen andre. Så er jo for kundens skyld..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe de i utleveringen ikke får gjort noe med, så det hjelper ikke mase..

 

Jobbet på en RIMI i sommer, der det var både post i butikk og mypack. Jeg skjønner det er frustrerende når folk ikke får hentet ting til familie osv., men vi kan ikke vite hvem som er kone og barn til alle mulige mennesker. Selv om det går med skjønn siden det er en forholdsvis liten plass jeg kommer i fra.

 

Tror det hadde blitt verre ramaskrik om folk kom for å hente pakke, og den allerede var utlevert til noen andre. Så er jo for kundens skyld..

Dere spør faktisk om leg? Virker som det er vidt forskjellig praksis fra sted til sted. På "min" PiB, som er midt i en større by, spør de aldri om leg. Noensinne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe de i utleveringen ikke får gjort noe med, så det hjelper ikke mase..

Neida, men det er greit å være klar over at kundne IKKE får beskjed om at akkene må hentes personlig, så får båe kunde og ansatt heller være oppgitt over idiotene som er ansvarlig fr opplegget, i stedet for hverandre. ;)

 

Det skal jo noe til at non stjeler hentenummeret fra noen på sms, og OM det skjer, ja, så har man jo uansett legitimasjonsnummeret til den som hentet pakken. Regner med Posten vurderte ulike løsninger før de lot folk fortsette å hente andres pakker, så lenge de noterer ned legitimasjonn til personen som henter pakken.

Lenke til kommentar

Hvor ofte skjer det at du opplever at posten noterer ned idnummeret på legitimasjonen din når du henter pakker?

Alltid, dersom jeg henter for noen andre. Ikke alltid om jeg henter en pakke som er kommet i mitt navn, men de sjekker den. Hvor godt de sjekker legitimasjon på pakker til deg selv varierer veldig fra sted til sted, men jeg TROR de alltid skal notere ned kontrollnummer når du henter andres pakker.
Lenke til kommentar

Vi spør aldri om legitimasjon på vanlige pakker, nettopp fordi det skal være mulig for foreldre/ektefeller/barn/samboere/whatevs å hente dem ut for andre. Er noe sendt rekommandert eller som PUM-sending er saken litt annerledes.

 

Edit: Ble veldig usikker på hvordan regelverket er på det når jeg leser at andre postkontor noterer ned legitimasjon på alle pakker. Vi har i hvertfall gjort det slik på de tre postkontorene jeg har jobbet på de siste tre årene. Mulig de bare er rundere i kantene her, eller at noen på andre postkontor gjør det for å helgardere seg.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

2 min før jeg skal hjem i dag kommer en kunde bort til meg og en kollega.

 

Hun ville gjerne gi oss ett kompliment pga en vare vi nå hadde fått inn. Hun hadde vært inne på tanken å gå i en annen butikk for å få ta i varen, men vi var hennes nærbutikk og her likte hun seg. Jeg takket og sa det var veldig hyggelig å høre. Gjorde at det ble en hærlig slutt på dasgen.

 

 

Ellers har skolen begynt igjen. Og det merkes når en flokk med ungdommer kommer inn i friminuttet. Flesteparten er mellom 16 og 19. Heldigvis oppfører de fleste seg bra. Og der er litt morro å tulle litt med dem :)

 

Er godt å være tilbake til hverdagen etter ferien.

Lenke til kommentar

Fikk en skikkelig opptur midt i lørdagsvakta mi, da en kunde var så fornøyd med servicen jeg/vi gav han at han tok meg i hånda og takka for ypperlig service (+ masse andre fine ord), og avslutta med at han absolutt ville komme tilbake hit, det var det hvertfall ikke noe tvil om. :)

 

Er ikke alle kunder som er så hyggelige, så man får ta godt vare på de øyeblikkene. De aller fleste nøyer seg med et "(Tusen) takk for hjelpa :) ".

Endret av Sir-Andy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

På den lokale Rimien har en av de ansatte festet en lapp på Vensafe-kartoteket med oppfordring om å legge varer med strekkoden mot deg selv, begrunnet med at kundebehandlingen dermed går raskere. :wee:

 

(For egen del har det vært en vane (les: besettelse) en stund, litt moro skal man jo ha.)

Endret av AiKi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...