Gå til innhold

Hvilke flyselskaper har du fløyet med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke alle jeg har flydd med, har blitt endel etterhvert, men en ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal fly innenriks i USA med American Airlines igjen! Har aldri opplevd et så trangt og ubehagelig fly som det vi fløy med fra Miami til Las Vegas nå for noen uker siden..

Lenke til kommentar
Husker ikke alle jeg har flydd med, har blitt endel etterhvert, men en ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal fly innenriks i USA med American Airlines igjen! Har aldri opplevd et så trangt og ubehagelig fly som det vi fløy med fra Miami til Las Vegas nå for noen uker siden..

 

 

hmm, hva er det du snakker om? Aldri hatt så bra plass på et fly noen gang jeg. Samt setene var veldig behagelige. Vi fløy fra Seattle til San Francisco med American Airlines.

Lenke til kommentar
Husker ikke alle jeg har flydd med, har blitt endel etterhvert, men en ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal fly innenriks i USA med American Airlines igjen! Har aldri opplevd et så trangt og ubehagelig fly som det vi fløy med fra Miami til Las Vegas nå for noen uker siden..

 

 

hmm, hva er det du snakker om? Aldri hatt så bra plass på et fly noen gang jeg. Samt setene var veldig behagelige. Vi fløy fra Seattle til San Francisco med American Airlines.

 

Business-class så veldig behagelig ut, men vi på economy satt forferdelig trangt! Det var mye trangere enn SAS sine flygninger innenlands her hjemme. Setene var også veldig lave i ryggen, så de høyeste i mitt reisefølge hadde ikke noe å lene hodet mot.

Mye mulig vi bare hadde uflaks da, har bare fløyet med AA denne gangen, men da vi snakket med en nordmann vi leide leilighet av i N.Y, sa han at han hadde opplevd akkurat det samme hver gang han hadde fløyet med de (han fløy aldri med AA lenger) :) Men godt du har hatt en positiv opplevelse med de da :)

Endret av kerti
Lenke til kommentar
Setene var også veldig lave i ryggen, så de høyeste i mitt reisefølge hadde ikke noe å lene hodet mot.
Det er jeg ikke vant med å kunne gjøre med noen flyselskaper. Noen har "øreflapper" som kan strekkes opp, men de er ikke særlig stabile.

 

Var ikke de flappene jeg mente, for det vet jeg at de ikke har på alle fly, men at selve seteryggen stoppet ca ved nakken. Nå skal jeg ikke uttale meg om hva som er vanlig, for tipper du har flydd mye mer enn meg, men på de andre flyselskapene vi fløy med på USA-turen vår (SAS, Continental og United Airlines), hadde de ingen problemer med det. Er jo ikke noen ordentlig nakkestøtte i seg selv, men setene gikk ihvertfall såpass høyt opp i ryggen, så de fikk lent hodet tilbake og slappet av i nakken. :) Men som sagt, vi har kanskje bare vært veldig uheldige, men alle 5 som reiste sammen var ihvertfall enige om at det var det verste flyet vi hadde vært borti. (Og vi er i grunnen ikke noe særlig kresne på det ;) )

Lenke til kommentar
Var ikke de flappene jeg mente, for det vet jeg at de ikke har på alle fly, men at selve seteryggen stoppet ca ved nakken.
Ja, det er akkurat det jeg er vant med, at seteryggen er så lav at den kun gir nakkestøtte. For de som har opptrekkbare "øreflapper" kan seteryggen bli høy nok til å gi hodestøtte, men da er toppen av seteryggen altfor ustabil.
Lenke til kommentar
Var ikke de flappene jeg mente, for det vet jeg at de ikke har på alle fly, men at selve seteryggen stoppet ca ved nakken.
Ja, det er akkurat det jeg er vant med, at seteryggen er så lav at den kun gir nakkestøtte. For de som har opptrekkbare "øreflapper" kan seteryggen bli høy nok til å gi hodestøtte, men da er toppen av seteryggen altfor ustabil.

 

Aha, sånn ja.. :)

Lenke til kommentar

Her er et av de virkelig sære: Skystar International, mener å huske at det var Colorado-basert. Forsøkte å google litt, men fant lite. Står litt her http://www.airliners.net/aviation-forums/g...d.main/4127007/

 

Jeg kjenner en som har reisebyrå i USA, og fikk billetter fra ham. Reiste fra Gardermoen til Minneapolis på USA-retur-billett og tilbake samme vei på USA-tur-billett i 1986. Gammel sliten 707, kjempetrang, kaffen på flyet så ut som te, og vi landet (u-planlagt) på Island for å fylle drivstoff på veien over (kanskje det var -30 øre der :-). Fikk en snartur innom taxfree på Keflavik og kjøpte Svartadaudir.

Lenke til kommentar

Har flydd med en god del så orker ikke å skrive opp alle her.

Kan ihvertfall si at det beste flyselskapet jeg har flydd med er bangkok airways.

Gratis lounge på economy class, veldig god service, god mat, nye og fine fly.

 

Det verste må være aeroflot.

Flydde først med et lite fly Trondheim - Moskva, eldgammelt fly, dårlig plass og elendige seter. Setene datt sammen hvis du reiste deg. Dårlig sevice, men helt ok mat. Var i tillegg mange fulle folk og russere er ekstremt irriterende på fly. (reiser seg f.eks. før flyet har landet for å forte seg mot utgangen, enkelte av passasjerne nektet å sette seg igjen når flyvertinnene kom bort til de osv.)

Deretter var vi 8 timer på Moskva flyplass (ikke aeroflot sin feil, men nevner det likevel), som må være en av de værste flyplassene i verden. Lite, skittent, få overprisete resruranter, nesten ingen sitteplasser. Lå kinesere overalt på avispapir og sov i gangene.

Så kom det en langflight med stort fly fra Moskva - Bangkok. Var gammelt fly uten tv-skjermer på setene foran, og service/mat var samme level som på forrige flight. Når flyet landet holdt det på å dette fra hverandre. Hele overdelen av flyet beveget seg fram og tilbake. Sånn drev det på i kanskje 10 sekunder før det sluttet og hele flyet knirket og ristet værre enn noen turbulens jeg noen gang har vært i.

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar
Var i tillegg mange fulle folk og russere er ekstremt irriterende på fly. (reiser seg f.eks. før flyet har landet for å forte seg mot utgangen, enkelte av passasjerne nektet å sette seg igjen når flyvertinnene kom bort til de osv.)
Har aldri vært med på at noen har stått under landing, men engang jeg reiste til Vilnius hadde mange hentet ned håndbagasje og stod i kø ved utgangsdøra før flyet hadde svingt av rullebanen.
Lenke til kommentar

Kom hjem i går kveld/natt med en flytur fra Air Malta og Lufthansa. Air Malta var litt bedritent. De hadde gamle TV-skjermer som viste hvor fort vi kjørte og høyden etc, som jo er ganske spennende, ellers var det lite å skryte av. Flyet var gammelt, det samme var besettningen og maten :). Kan også nevne at det ble håndgemeng mellom et par briter og spanjoler på flyet. Det hjelper ikke akuratt på inntrykket.

Lenke til kommentar
Jeg har disse:

 

- Braathens SAFE ( i gamle dager da ;) )

- Norwegian

- SAS

- Widerøe

- Coast Air

 

- Spanair

- Lufthansa

- MyTravel

- Britianna

- Swiss International Airlines

- Air Malta

 

Skal reise med KLM til USA i påskeferien

 

 

Jeg var superfornøyd når jeg reiste med KLM til USA i fjor. :) Kjempehyggelig besetning, grei mat (selv om ingen flymat er noe godt), de kom med påfyll av drikke hele tiden, og bra underholdningssystem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...