Gå til innhold

Samsung Jet er dritlekker, eller hva?


Anbefalte innlegg

Windows XP :) Når jeg åpnet NPS med telefonen innkoblet så varslet NPS meg om at det var kommet en oppdatering til telefonen..

 

Syns det er meget spesielt at du får til å oppgradere gjennom Nps da det er så mange der ute som ikke gjør det.

 

Du har ikke gjort noe spesielt for å få det til ? Når kjøpte du telefonen? Og hvilken version hadde du før ? :)

 

Spesielle usb drivere ? :D

 

Slet litt med å få det til. Måtte slette den gamle NPS før jeg lasta ned den nye NPS. Da først fikk jeg det til. Under oppdatering fikk jeg hele tiden en feilmelding men trykte bare "prøv på nytt" hele tiden. Oppdatering av tlf ble vellykket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows XP :) Når jeg åpnet NPS med telefonen innkoblet så varslet NPS meg om at det var kommet en oppdatering til telefonen..

 

Syns det er meget spesielt at du får til å oppgradere gjennom Nps da det er så mange der ute som ikke gjør det.

 

Du har ikke gjort noe spesielt for å få det til ? Når kjøpte du telefonen? Og hvilken version hadde du før ? :)

 

Spesielle usb drivere ? :D

 

Slet litt med å få det til. Måtte slette den gamle NPS før jeg lasta ned den nye NPS. Da først fikk jeg det til. Under oppdatering fikk jeg hele tiden en feilmelding men trykte bare "prøv på nytt" hele tiden. Oppdatering av tlf ble vellykket.

 

hvilken version fikk du oppdatert telefonen til ? ;p

 

Du fikk aldri meldingen "Device not supported" ?

Lenke til kommentar

Fikk den meldinga før jeg sletta NPS som lå på cd. Ingen melding etter nedlasting av ny NPS fra Samsung. Når jeg starter NPS får jeg beskjed om at programoppvareoppdatering er funnet.Når jeg går inn på oppdater enhet får jeg at gjeldende enhet og ny enhet er den samme.:S8000xbif5. Får beskjed om å oppdatere enhet. Programmet kan ikke være helt bra. Før oppdatering fikk jeg selfølgelig opp gammel og ny versjon. Jeg oppdaterte NPS på samme måte men da fikk jeg ikke til å oppdatere tlf. Måtte som sagt slette og laste ned nytt.

Lenke til kommentar
Fikk den meldinga før jeg sletta NPS som lå på cd. Ingen melding etter nedlasting av ny NPS fra Samsung. Når jeg starter NPS får jeg beskjed om at programoppvareoppdatering er funnet.Når jeg går inn på oppdater enhet får jeg at gjeldende enhet og ny enhet er den samme.:S8000xbif5. Får beskjed om å oppdatere enhet. Programmet kan ikke være helt bra. Før oppdatering fikk jeg selfølgelig opp gammel og ny versjon. Jeg oppdaterte NPS på samme måte men da fikk jeg ikke til å oppdatere tlf. Måtte som sagt slette og laste ned nytt.

 

hm.. merkelig, alt du nevner i posten din er motsatt hos meg ;s

Med gammel NPS som lå på cd'en fikk jeg "device not supported", og det var heller ikke mulig å oppgradere programmet.

 

Med nyeste Nps (New_PC_Studio_1.2.0.IG2) får jeg "device not supported" og heller ikke her er det mulig å oppgradere programmet.

 

;s Skal nevnes at jeg både har prøvd på Windows XP og Windows 7 32 og 64 bit.

 

:/

Lenke til kommentar

Telefonen får sekser i test på mobilen.no

 

http://www.mobilen.no/wip4/review/test-sam.../d.epl?id=40446

 

Men om den fortjener det, er et annet spørsmål. For en del på forumet er den ikke problemfri. Dette skyldes tydeligvis firmware eller PC-programvare.

 

Men jeg er ganske hypp på denne telefonen!

 

Et spørsmål: Ser den leveres med Route 66 GPS-programvare. Positivt!! Lurer på om det går an å oppdatere kartene.

 

Har Route 66 på en Nokia 6110 Navigator, som jeg kjøpte da den kom i butikkene sommeren 2007. Kartene som ble levert med, var datert 4. kvartal 2006, og det gikk ikke an å få nyere. Da måtte man sikkert betale for nye kart, noe som ikke er billig. Da foretrekker jeg å betale for en navigasjonslisens en gang i året, og heller få oppdaterte kart gratis, slik som Nokia/Ovi Maps-løsningen.

Lenke til kommentar
Telefonen får sekser i test på mobilen.no

 

http://www.mobilen.no/wip4/review/test-sam.../d.epl?id=40446

 

Men om den fortjener det, er et annet spørsmål. For en del på forumet er den ikke problemfri. Dette skyldes tydeligvis firmware eller PC-programvare.

 

Men jeg er ganske hypp på denne telefonen!

 

Et spørsmål: Ser den leveres med Route 66 GPS-programvare. Positivt!! Lurer på om det går an å oppdatere kartene.

 

Har Route 66 på en Nokia 6110 Navigator, som jeg kjøpte da den kom i butikkene sommeren 2007. Kartene som ble levert med, var datert 4. kvartal 2006, og det gikk ikke an å få nyere. Da måtte man sikkert betale for nye kart, noe som ikke er billig. Da foretrekker jeg å betale for en navigasjonslisens en gang i året, og heller få oppdaterte kart gratis, slik som Nokia/Ovi Maps-løsningen.

 

Leveres ikke med R66, du må installere dette selv. Men det er en smal sak. Ja, du kan oppdatere kartene:) Danmark ble oppdatert her tidligere i uken.

For at du skal få turn-by-turn derimot så må du kjøpe lisens. 70 euro for 12mnd i norden, husker jeg riktig:)

Lenke til kommentar
Telefonen får sekser i test på mobilen.no

 

http://www.mobilen.no/wip4/review/test-sam.../d.epl?id=40446

 

Men om den fortjener det, er et annet spørsmål. For en del på forumet er den ikke problemfri. Dette skyldes tydeligvis firmware eller PC-programvare.

 

Men jeg er ganske hypp på denne telefonen!

 

Et spørsmål: Ser den leveres med Route 66 GPS-programvare. Positivt!! Lurer på om det går an å oppdatere kartene.

 

Har Route 66 på en Nokia 6110 Navigator, som jeg kjøpte da den kom i butikkene sommeren 2007. Kartene som ble levert med, var datert 4. kvartal 2006, og det gikk ikke an å få nyere. Da måtte man sikkert betale for nye kart, noe som ikke er billig. Da foretrekker jeg å betale for en navigasjonslisens en gang i året, og heller få oppdaterte kart gratis, slik som Nokia/Ovi Maps-løsningen.

 

Leveres ikke med R66, du må installere dette selv. Men det er en smal sak. Ja, du kan oppdatere kartene:) Danmark ble oppdatert her tidligere i uken.

For at du skal få turn-by-turn derimot så må du kjøpe lisens. 70 euro for 12mnd i norden, husker jeg riktig:)

 

 

Høres bra ut! Takker så mye for informasjonen!

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at denne telefonen kan nesten kalles støtsikker :p

 

Jeg var på et kjøpesenter og greide å miste telefonen ut av lomma når jeg satt meg ned på en benk. Telefonen greide da å først treffe gulvet og da jeg skulle rekke etter den greier jeg å komme borti den og den sklir under gelenderet og detter 5-6 meter fritt fall og treffer stengulvet under.

 

Da jeg skal løpe ned for hente telefonen finner jeg telefonen i tre deler (batteri,deksel og selve telefonen)

 

Da jeg setter telefonen sammen, har telefonen fått to små riper på baksiden av dekselet som knapt nok kan merkes!

Ikke et eneste merke var å se på touch-skjermen og alt fungerer som det skal!

 

Må si jeg fikk hjerte i halsen da jeg så den falle, da telefonen bare er 2 uker gammel :p

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Jeg er lut lei av min Nokia 6233, og vil ha ny mobil. Problemet er at jeg klarer bare ikke velge mellom Nokia N86 og Samsung Jet! Begge er supre telefoner, men jeg er ganske bortskjemt med de mange geniale funksjonene som finnes hos Nokias mobiler og lurer derfor på om dere her inne kan svare på noen spørsmål angående Samsung Jet.

 

Kalenderen

Hvordan er egentlig kalenderen?

Er den like "avansert" som den man finner i Nokias S40 og S60-serie?

Kan man velge mellom ulike notat-typer, som bursdag, memo, huskelapp, møte osv, eller har man bare én eller to former for notater man kan skrive?

Så lurer jeg også på hvordan notat-funksjonen er. Har man et valg der man enkelt kan sette inn dato og tid, sånn som hos Nokia?

Og kan man generelt kopiere og lime inn tekst rundt omkring på Samsung Jet?

Jeg lurer også på om Jet har en kalender-widget som gjør at man på en måte får en "aktiv standby", som hos Nokia, slik at kalender-notater og -gjøremål dukker opp på hovedskjermen, uten at man trenger å gå inn på kalenderen. Eller er kalender-widget'en så simpel at den kun inneholder en liten kalender-boks, og at man må gå inn på kalenderen for å se de aktuelle notatene?

 

Låsekode

Hos Nokia finner vi noe som heter "sikkerhetstastelås", der man valgfritt kan bestemme en kode som man må taste inn for å kunne slå av tastelåsen, og komme inn på mobilen. Finnes dette på Samsung Jet?

Og finnes det et system for låsing av mapper, der man kan sette kode på for eksmpel "meldinger", "galleri" eller andre definerte mapper i galleriet? Husker at dette fantes på noen av de eldre Samsung-mobilene.

 

Høyttaleren

En ulempe ved Jet er at den ikke har stereohøyttalere. Enda verre, jeg har lest at høyttaleren dessuten ikke lager noe særlig bra lyd. Stemmer dette? Hvordan synes dere at lyden i høyttaleren hos Jet er? Gjerne sammenlign med diverse Nokiaer med stereohøyttalere, om dere har noen erfaringer med dette. Jeg for min del, er blitt ganske bortskjemt med høyttalerne i min 6233 :)

 

For øvrig lurer jeg også litt på hvordan kameraet er til innendørs bruk, men dette er over hodet ikke avgjørende :)

 

Håper noen kan svare på spørsmålene mine :D Håper Samsung Jet er den rette for meg =)

Lenke til kommentar

Gidder ikke sjekke ut alt, svarer på det som jeg vet akkurat nå.

 

Bruker ikke kalenderen selv, så jeg vet ikke om alle funksjonene. Men den virker enkel.

Du kan ha forskjellige notat-widgets på standbyskjermene (tre stykker).

Det er også en egen bursdagswidget du kan ha på "skrivebordet".

Notat hvor man kan skrive inn dato heter oppgave.

Jeg har ikke sett noen kopiere og lim inn funksjon, dessverre. Savner det selv.

Det er ikke noe "sikkerhetstastelås", men du kan sette kode på f.eks. innboks og andre mapper.

Høyttaleren er ganske god på musikk.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg er lut lei av min Nokia 6233, og vil ha ny mobil. Problemet er at jeg klarer bare ikke velge mellom Nokia N86 og Samsung Jet! Begge er supre telefoner, men jeg er ganske bortskjemt med de mange geniale funksjonene som finnes hos Nokias mobiler og lurer derfor på om dere her inne kan svare på noen spørsmål angående Samsung Jet.

 

Kalenderen

Hvordan er egentlig kalenderen?

Er den like "avansert" som den man finner i Nokias S40 og S60-serie?

Kan man velge mellom ulike notat-typer, som bursdag, memo, huskelapp, møte osv, eller har man bare én eller to former for notater man kan skrive?

Så lurer jeg også på hvordan notat-funksjonen er. Har man et valg der man enkelt kan sette inn dato og tid, sånn som hos Nokia?

Og kan man generelt kopiere og lime inn tekst rundt omkring på Samsung Jet?

Jeg lurer også på om Jet har en kalender-widget som gjør at man på en måte får en "aktiv standby", som hos Nokia, slik at kalender-notater og -gjøremål dukker opp på hovedskjermen, uten at man trenger å gå inn på kalenderen. Eller er kalender-widget'en så simpel at den kun inneholder en liten kalender-boks, og at man må gå inn på kalenderen for å se de aktuelle notatene?

 

Låsekode

Hos Nokia finner vi noe som heter "sikkerhetstastelås", der man valgfritt kan bestemme en kode som man må taste inn for å kunne slå av tastelåsen, og komme inn på mobilen. Finnes dette på Samsung Jet?

Og finnes det et system for låsing av mapper, der man kan sette kode på for eksmpel "meldinger", "galleri" eller andre definerte mapper i galleriet? Husker at dette fantes på noen av de eldre Samsung-mobilene.

 

Høyttaleren

En ulempe ved Jet er at den ikke har stereohøyttalere. Enda verre, jeg har lest at høyttaleren dessuten ikke lager noe særlig bra lyd. Stemmer dette? Hvordan synes dere at lyden i høyttaleren hos Jet er? Gjerne sammenlign med diverse Nokiaer med stereohøyttalere, om dere har noen erfaringer med dette. Jeg for min del, er blitt ganske bortskjemt med høyttalerne i min 6233 :)

 

For øvrig lurer jeg også litt på hvordan kameraet er til innendørs bruk, men dette er over hodet ikke avgjørende :)

 

Håper noen kan svare på spørsmålene mine :D Håper Samsung Jet er den rette for meg =)

 

Kalender

Kalenderen er akkurat slik som du frykter. 2 former for notater, "tidsplan" og "årssdag". Du kan forandre på tittel, startdato, starttidspunkt, alarm, sluttdato, sluttidspunkt, detaljer, sted, alarmtone, "angi ferie(AV/PÅ)", gjenta og gjenta til(dato).

Altså en god del valg:)

Når det gjelder kalenderen på hovedskjermen så viser den bare kalenderen, ikke gjøremål eller hendelser av noen slag, da må du inn i kalenderen. stort minus.

 

MEN! Du kan legge inn ett par notet widget hvor du kan skrive ønsket tekst. Ypperlig for meg som tidligere har skrivd huskelister osv på sms:P

 

Låsekode

Har ikke sett noe tegn for låsekode, verken for å skru av tastelåsen eller for å beskytte mapper. Har aldri vært en bruker av dette, så har heller ikke letet spesifikt etter dette. Du har derimot noe som heter "smart opplåsing", hvor du kan starte en program el.l. samtidig som du skrur av tastelåsen.

Tyverisikring har du også her, føler meg litt sikrere med den på:)

 

Høytalere

Har ingen formening om høytalerne, bruker sjeldent de. Men for meg så er de bra:)

 

Samsung Jet er kjempe grei til å se på film med da:) Selv med den størrelsen på skjermen, så får du med deg alt..

 

Jeg foreslår at du drar til nærmeste elektronikk foretning og tester den ut. Jet er veldig fin og oversiktlig, men vil tro at du som har Nokia vil finne ett par mangler/iritasjonmomenter på den. Jet har heller ingen fysiske taster, så du må lære deg å skrive på nytt, selv om det ikke tar lange tiden.

 

Legger ved ett par linker til tester av Samsung Jet S8000

 

Mobilen.no

Mobile Review

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...