Gå til innhold

Feilmelding i Windows XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en gang i blant den samme feilmeldingen i xp, f.eks hvis jeg starter explorer. Husker ikke eksakt hva det står men det noe sånt som

".......minnet kunne ikke være "read" eller "written"".

Tenkte jeg skulle høre med dere kloke hoder om hva dette kunne være og om det er en kjent bug i Windows XP(SP1).

Maskinen min er som følger:

AMD 2000 XP+

MSI KT3 Ultra 2

256MB Twinmos 2100

40GB WD + 120GB IBM

Cinergy 600

Geforce 2 GTS 32MB :oops:

Sony 8x/4X/32X

3com nettverkskort

Er et noen av maskinkomponentene mine som forårsaker feilmld?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du installert et programerings verktøy?

f.eks Delphi tar over debugger'n i windows, og dermed får litt andre feilmeldinger enn "Det oppstod en feil, det opprettes en feillogg" som er windows sin standard exception hånterer.

Uansett, det du skriver sier ikke stort, det bare sier at det er noe feil.

Så dermed vil vel mange påstå at det er en veldig kjent melding under windows :p

Sven Tore

Skrevet

Har installert Borland C++ Builder, er det den som "pynter" på feilmeldingene mine kanskje?

Så du mener at feilmeldingen egentlig skulle vært av den mer generelle sorten?

Skrevet

..altså, det har du har en annen debugger er ikke noe problem. Det bare gjør at feilmeldigen blir mere teknisk, og hvis det er programmet man holder på å utvikle så får utviklings programmet "beskjed" om det, og viser deg hvilken kodelinje det skjer feil på etc.

Så dette er ikke noe "problem" som løses ved å avinstalere Delphi.

Og det er flere andre programmer som også installerer egne debuggere, men utviklingsverktøy som bør vise feilmelding på akuratt den måten.

F.eks Norton System Protect hadde sin egen debugger (allefall før), der man kunne prøve å fortsette programmet etter at det hadde krasja.

Skrevet

Så konklusjonen ble at ingen visste hva grunnen til feilmeldingen var?

Vet at det er flere som har opplevd samme feilmeldig.

Det må da være noen som vet hva som er galt, eller kan denne feilmld komme av ulike årsaker på hver enkelt pc, dvs den er like generell som windows sine vanlige feilmld(og like informerende...)

Skrevet

Tja, den sier adressen som det er minne kolisjon på, og for en utvikler med rett verktøy kan det være nyttig, men når den kommer "tilfeldig" i windows, så betyr den bare "sorry, noe gikk feil et sted" ..akuratt som standard windows feilmelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...