Gå til innhold

Top 5 Games of All Time! =D


Anbefalte innlegg

Får vel henge meg på, jeg. wink.gif

 

Første plass

 

Civilization IV: Beyond the Sword (2007/PC)

 

 

93da40699fde49d48ea26d241073c0.jpg

 

Skjer med at alle velger Civ II? Civ IV BTS er ikke bare nyere, og med bedre grafikk, men har også bedre kvalitet. Men bare bra at det er mange Civ-fans på forumet! :) Mye mere moro en penger!

 

 

Andre plass

 

The Legend of Zelda: Twilight Princess (2006/GC/Wii)

 

 

WP_Wii_ZeldaTwilightPrincess_003_1280.jpg

 

Et veldig bra Zeldaspill med veldig bra kvalitet på. Har neppe kost meg mere med et spill! :D

 

 

Tredje plass

 

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998/N64)

 

 

zelda-ocarina-of-time.jpg

 

En strålende klassiker som er helt klart en av mine store favoritter.

 

 

Fjerde plass

 

The Sims 2 (2005/PC)

 

 

the-sims-2.jpg

 

Utrolig bra spill som skiller seg veldig mye fra alle andre spill på en positiv måte. Har ingen konkurrenter. Handler om å styre en familie i generasjoner og bygge hus. Utrolig gøy! :)

 

 

Femte plass

 

The Legend of Zelda: the Wind Waker (2003/GC)

 

 

zelda_wind_waker_3.jpg

 

Et utrolig bra Zeldaspill!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kan ikke være så dårlig at jeg ikke har bidratt med min liste.

 

1. The Legend of Zelda - A Link to the past

 

-Første zeldaspillet jeg prøvde, siden har jeg vel kommet meg gjennom så godt som alle sammen, og selv om serien ikke inneholder et dårlig spill er det fortsatt denne som er best. Gidder forresten ikke overflowe lista med zelda, så alt av zelda er på topp ;p

 

2. Diablo 2

 

Spill man ikke blir lei av, altfor mange muligheter og builds man kan prøve.

 

3. The secret of Monkey Island

 

-Ler konstant hver gang jeg plukker opp dette, og gleder meg sykt til remaken som snart kommer.

 

4. Guild Wars

 

-Tja. Utradisjonelt valg kanskje, men jeg har brukt uendelig med tid på det, og har ikke funnet et annet spill der pvp-delen er så gjennomført. Kul nok historie også, masse å finne på, og kul grafisk stil.

 

5. Kings Quest / Space Quest

 

-Aner ikke hvilken serie som får komme høyest, og aner heller ikke hvilket nummer i serien jeg elsker høyest, men utrolig bra spill.

Lenke til kommentar
Skjer med at alle velger Civ II? Civ IV BTS er ikke bare nyere, og med bedre grafikk, men har også bedre kvalitet.
Tja. Kampsystemet tjener bare til å gjøre kamper vanskeligere å planlegge og forutse, og Civ III og IV er tjåka fulle av gameplaymekanismer som stort sett ikke er der for andre formål enn å gimpe sivilisasjonen din mot slutten av spillet. De er kanskje bedre "balanserte", men ingen av dem er så morsomme å spille som Civ II.

 

Og jeg er ikke så begeistret for grafikken i Civ IV, den blir for rotete og uoversiktlig.

Lenke til kommentar

Her er min liste. Kun de to første plassen er "edged in stone", de tre siste rokkerer seg i mellom av og til.

 

 

1. Final Fantasy X - Det første historiedrevne spillet jeg spilte, og jeg satt bokstavlig talt med geipen nede på knærne flere ganger over hvor vakkert spillet var. Nydelig verden, nydelig musikk, interessante karakterer og en fantastisk historie.

 

 

2. TES IV: Oblivion - På en god nr. to kommer Oblivion. Fantastisk vakkert, og såpass fleksibelt og åpent spill at jeg kan rollespille i det uendelige. Med mods og god fantasi blir dette nesten som et Sims 3 i fantasy-setting.

 

 

3. TES III: Morrowind - Jeg var av dem som spilte OB før MW, og har litt problemer med et noe mer "cumbersome" meny-system (spesielt bruk av alchemy) og en verden som er mye mørkere, dystrere og mer alien enn hva OB er. Dog er dette et fantastisk spill, og jeg har aldri vært borti en spillverden som er så ladet med atmosfære som her. Man kan kutte gjennom den med kniv.

 

 

4. Final Fantasy XII - Det er mange som ikke liker dette spillet, men jeg synes det er et av de bedre FF-spillene. En interessant, politisk historie som er noe annerledes enn de eldre FF-historiene, troverdige karakterer (som f.eks Ashe, som ikke faller inn under de stereotypiske kvinne-karakterene i andre FF-spill), herlig musikk og igjen en nydelig verden. Interessante sidequests og et superspennende kampsystem ved bruk av Gambits.

 

 

5. Fallout 3 - "Oblivion with guns". Det var denne påstanden som fikk meg til å kjøpe spillet i det hele tatt. Jeg har null interesse for FPS-spill, men siden dette først og fremst er et (åpent) rpg, så tok jeg sjansen - og falt for det fullstendig. For en stemning! Fantastisk verden - å vandre rundt i en postapokalyptisk verden, utforske en barneskole med forkullede skjelett mens man hører på 40-tallsmusikk kan ikke beskrives. Kjempespill!

Lenke til kommentar

fått en del gode lister hær ser jeg ;) begynner å ta form :!: spread the word. jo flere som lager liste, jo bedre er det :!:

 

mange gode forslag. og som følge har jeg nå kjøpt meg alle zelda spillene til Snes og N64 :p damn you all! :p måtte bare kjøpe dem igjen.

 

som sagt: Spread the word! :p

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar
Skjer med at alle velger Civ II? Civ IV BTS er ikke bare nyere, og med bedre grafikk, men har også bedre kvalitet.
Tja. Kampsystemet tjener bare til å gjøre kamper vanskeligere å planlegge og forutse, og Civ III og IV er tjåka fulle av gameplaymekanismer som stort sett ikke er der for andre formål enn å gimpe sivilisasjonen din mot slutten av spillet.

 

Eksempler?

 

De er kanskje bedre "balanserte", men ingen av dem er så morsomme å spille som Civ II.

 

Jepp, ofte er det balansen i spillet som avgjør det. For eksempel så synes jeg at civics er mye mere praktisk en styreformer.

 

Og jeg er ikke så begeistret for grafikken i Civ IV, den blir for rotete og uoversiktlig.

 

Ha på rutenett og hva feltet gir i utbytte. Da blir det mye mere oversiktelig.

 

PS. Har ikke sagt at Civ II er kjedelig, eller noe sånt, men jeg har såvidt prøvd det, og har ikke så store kjenskaper til det. Hvis du skal svare på dette her, kontakt meg heller på PM.

Lenke til kommentar

Hmmm... føler meg alltid så gammel når jeg leser slike lister...

"Top 5 Games of All Time" blir liksom snevret inn til de beste spillene de siste 3-4 årene...

 

Min toppliste:

 

1. Civilization I

2. Winter Games (c64)

3. Defender of the Crown (Amiga)

4. KickStart II (Amiga)

5. KickOff (Amiga)

 

Og egentlig må jeg vel ta med: Millennium (Amiga).

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Nesten en umulig oppgave men jeg prøver

 

1. Final Fantasy Tactics. (Square/SquareEnix - PS1 og en remake på PSP)

 

2. Xenogears (Square - PSOne)

 

3. World of Warcraft (Blizzard - PC)

 

4. Battlefield 2 (EA - PC)

 

5. KOTOR2 (LucasArt - PC)

 

Close, men ikke helt.

FF7, tapte sidend Xenogears og FFT er med

Civ2

Dawn of War 2

Heart of Iron 2

Empire: Total War

Mass Effect

 

[edit]

Bah, glemte alle de klassiske LucasArtspillene som Day of the Tentacle, Sam & Max, Monkey Island og Full Throttle.

Vel...må tenke litt.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

Får sette opp ei lita liste jeg og da :)

 

5: Half Life 2

4: GTA: Vice City

3: Battlefield 2

2: Far Crty

1: TES IV: Oblivion

 

Jævlig vanskelig å sette opp en slik liste, men de over er helt klart de jeg har hatt mest morro med. Fallout 3 fortjener også en plass på lista, men føler ikke jeg har spillt det nok :)

 

Edit: Alt til PC

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Ganske vanskelig oppgave, men prøver å liste opp de spillene jeg husker best og husker som meget gode. Spill som har brent seg fast i hukommelsen osv. :)

 

1. Super Mario Bros. 3/Super Mario Allstars (NES/SNES)

Har kun spillt SMB3 på SMA, men så og si alle spillene på SMA var dritbra, og SMB3 var det beste. Et spill jeg husker godt fra barndommen.

 

2. Super Mario 64 (N64/DS)

Fanatastisk spill som jeg spillte mye både på N64 og DS. Fikk aldri fullført det helt, men elsker det likevel. Saver spillet.

 

3. Pokémon Silver/Gold/Crystal (GBC)

Mitt første Pokemon-spill var Silver, tett etterfulgt av Gold og Crystal. Siden alle tre spillene er så og si samme spille, så deler de tredjeplassen. Spillene som fikk meg virkelig intressert i Pokemon.

 

4. Red Alert 2 (PC)

Et av de beste strategispill noen sinne. Ingen spill i samme sjanger som har gjort et så stort inntrykk på meg.

 

5. Half Life 2 (PC)

Et av få FPS-spill med historie jeg har fullført, og spillet imponerer like mye nå som det gjorde når jeg runnet det. Historie og alt var bra.

 

Det siste spillet blir vanskelig, for det er så mange spill jeg vil ha på den plassen. :p

 

 

Poster også en liten liste med top 5 til 10.

 

6. Battlefield Vietnam

7. World In Conflict

8. Pokémon Fire Red/Leaf Green

9. Burnout Paradise

10. Mario Kart DS

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

syns det er ganske kult å lese igjennom å se hvor mange som faktisk husker de gode gamle klassikerene, som Zelda og Mario spillene. og jeg ser mange Mario spill blir gjentatt på mange lister hær. skulle ønske spill designere snart skal skjønne at grafikk ikke er alt. uten godt gameplay, historie og kreativitet er ett spill falleferdig.

 

 

 

Champions from 1983, and Rising!

lenge leve Nintendo!:p

 

 

STÅ PÅ!

 

og btw: ser det er mange som nevner flere enn 5 spill. det er fint at det er mange å velge mellom men topicen er Top 5 Games og All Time :p bare en reminder. nevn gjærne flere spill under top 5. men er likegyldig hvem som er feks nr7:P er de under nr 5 så trengs det ikke nummerering^^

 

Spread the word! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...