Gå til innhold

Top 5 Games of All Time! =D


Anbefalte innlegg

Herregud da! Hvor blir det av TimeSplitters 2 til Xbox??

 

Singleplayer delen er jo genial, masse du må gjøre og det er spesielt artig med en venn!

Og multiplayer... Det er masse forsjellige baner og modes man kan spille med og et STORT utvalg av folk man kan spille som. Man kan også ha med masse boter og venner så det blir helt kaos.

Du kan til og med spille sisten:P Det er en person som brenner og når den personen kommer boreti en annen person, får den personen brannen til han kommer borti en tredje person (du kan også skyte han som brenner før han kommer fram).

Du kan også lage dine egne baner og custom våpenpakker til banene du vil spille.

Når det gjelder utvalget av våpen er det digert! Du har alt fra brannslokningsapparat til minigun og bazooka.

Og når du er ferdig og lei av singleplayer delen, kan du gå over til minigames. Det kan gå ut på at du skal skyte flest mulige zombier på kortest mulig tid, eller at du skal stjele så mange bananer du kan fra apene før du blir drept av dem. Jo bedre score du får på minigames, jo fler personer (eller dyr, roboter, zombier, monstre og andre rare ting) får du og spille med på multiplayer.

Feks Er du en ape tåler du mindre og er kortere, men løper fortere. Dette er et spill du bruker veeldig lang tid på og bli lei av. Men spillet er ikke så veldig kjent, for det ble ikke så mye reklame for spillet... (veit ikke hvorfor)

 

Jeg regner med at mange har hørt om TimeSplitters: Future perfect. Det er det neste spillet i rekka (altså TimeSplitters 3) Det er et bra spill, men jeg syntes at 2ern er MYE MYE bedre.

 

TimeSplitters 2 fortjener absolutt en plass i denne rekka! (skulle jeg bestemt, hadde det havna på 1st plass)

Endret av Villa_Sempre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med slike lister er at de spillene man vokste opp setter et større inntrykk enn de spillene man spiller senere. Hvis jeg derimot drar tilbake og spiller noen av de spillene så kommer jeg til å få et helt annet inntrykk og mest sannsynlig hate de fleste av dem. For denne "top 5" så skal jeg vurdere spill jeg fortsatt liker i dag.

 

1. Diablo 2

Jeg hadde noen gode opplevelser med det første spillet, men det er alt for kjedelig å spille igjen, for liten variasjon og ikke like skremmende å spille denne gangen. D2 er derimot akkurat like bra å spille i dag som da det kom ut. D3 kommer nest sannsynlig til å ta over denne plassen.

 

2. AVP2

Hvis jeg vil slappe av spiller jeg som Alien, hvis jeg vil bli skremt spiller jeg Marine, et unikt spill, får se om ikke AVP3 tar over for AVP2, håper det!

 

3. Portal

Nuff said!

 

4. HL / HL2

De er akkurat like bra så de får dele en plass, har ikke gått lei noen av dem og gleder meg til Black Mesa Source modden.

 

5. Delt mellom Final Fantasy, Metal Gear Solid og Zelda serien...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Jeg setter OOT foran MM, men jeg skjønner han godt for det. Det er på mange måter bedre med items, gadgets, masks o.l. Mye mer skremmende landskap og verden, et ganske perfekt spill det også. Men av nostalgiske grunner og musikk setter jeg OOT foran.

knapt.

greit det har flere masker, men gadgets og items? hmm vet ikke helt om det altså. vil si OOT har mer å velge mellom, og at ting blir oppgradert er jo genialt.

landskapet kan du ha rett i, men det veier ikke opp for resten som mangler.

Det majoras mask VIRKELIG mangler er:

flere templer

vanskeligere

ikke den teite 3 dagers greia

lenger story

flere side-missions

 

det majoras mask flopper mest på er den korte storyen og de få templene.

det er der OOT briljerer. Men det skal sies at majoras mask er et fett spill å spille, har mange gode ting, som f.eks forvandlingsmaskene.

Lenke til kommentar
landskapet kan du ha rett i, men det veier ikke opp for resten som mangler.

Det majoras mask VIRKELIG mangler er:

flere templer

vanskeligere

ikke den teite 3 dagers greia

lenger story

flere side-missions

Enig her. Som sagt, jeg setter jo OOT over. Ville bare ikke legge skjul på at MM er også et vanvittig bra spill. Men så er jo OOT verdens beste spill også..

Lenke til kommentar
3. Legend of Zelda: Majoras Mask

Etter min mening overgår det Ocarina of Time på mange måter.

nå ble jeg svært nyskjerrig.

 

men folkens, det er snakk om retro spill som jeg heller ikke fikk med meg i begynnelsen! :p

må også nevne contra :p

 

 

CONTRAAA!!!:D:D Super C! :thumbup:

 

De er alle på villspor. Det korrekte svaret er openbart:

 

1: Silent Hill 2

2: Ico

3: Super Metroid

4: BioShock

5: LoZ: LttP

 

 

denne tråden er for å finne ett godt utvalg av tidenes beste spill. finnes ingen konkret fasit.

Lenke til kommentar

skal vi se vansklig dette her..hmm, vet ikke om dette blir den endelig listen men de jeg kommer på nå i "farten" er:

 

5.Call of duty modern warfare

 

call-of-duty-modern-warfare-480x300.jpg

 

4.Warcraft 3 Region chaos+ expension

 

warcraft3_bemutato_26.jpg

 

 

3.Super mario 64

 

n64_super_mario_64_whomp_fortress.jpg

 

2. Gta Vice city

 

screenD03.jpg

 

1. World of warcraft(Orginal, aka pre-tbc)

 

world-of-warcraft-a.jpg

 

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

#1: Civilization 2 - Dypere enn originalen uten å miste god-følelsen, og uten alle de slitsomme "forbedringene" som har kommet i 3 og 4.

#2: Dune 2: The battle for Arrakis - stamfaren til RTS-sjangeren.

#3: TIE-Fighter - beste space combat shooter evar!!1!! Bare kjipt at CD-rom-versjonen med oppdatert grafikk kuttet ut den fantastiske iMuse-midimusikken :(

#4: Unreal Tournament - Shock combo ftw, bitches.

#5: StarCraft - Lan-party spill #1 i studenttiden.

 

Og det heter "Hvilken som helst konsoll".

Endret av Camrot
ot fjernet
Lenke til kommentar

Min liste er basert på pc spill, ettersom jeg ikke har noen annet å spille på :)

 

Warcraft 3. Frozen Throne

Battlefield serien

Call Of Duty 4. Modern Warfare

Counter Strike Source

Unreal Tournament 4/LOTR klarer ikke å skille mellom dem

 

nei.. dette er ikke i rekkefølge.. d blir for vanskelig det :cool:

Lenke til kommentar

1. The Legend of Zelda: A Link to the Past. (SNES)

Mange holder OoT over Zelda III, men for min egen del er det hevet over enhver tvil at dette er er det beste spillet jeg noen sinne har lagt mine klamme hender på. The Legend of Zelda og The Adventures of Link til NES var spillene som fikk meg hekta på serien, men Zelda III kom til SNES er så langt min suverene favoritt.

 

Resten av Zeldaserien kunne fort ha hatt en to-tre spill til inne på top 5, men siden det finnes så mye annet bra der ute som ikke er Zelda, lar jeg for ordens skyld førsteplassen representere resten av serien også.

 

2. StarCraft (PC)

Det nærmeste jeg har kommet et perfekt balansert strategispill med en storyline jeg ikke hadde opplevd maken til da det kom ut i '98. Jeg sliter litt med å finne områder det går an å forbedre, så det gleder meg at betaen til StarCraft 2 ligger såpass tett opp mot originalen.

 

3. Mega Man 2 (NES)

Beste spillet som ble utgitt til NES og beste spillet av alle 143 i serien. Fantastisk musikk!

 

4. Civilization II (PC)

Hærregud så mange timer jeg har brukt på dette spillet. Tipper jeg hadde gjort det litt bedre på skolen om jeg aldri hadde oppdaget Sid Meiers magiske spillverden...

 

5. Half-Life/Half-Life 2 (PC)

Femteplassen var det mange spill som kranglet om, men jeg endte til slutt opp med Half-Life. Oppfølgeren var omtrent like bra, så jeg lar plassen være delt mellom begge spillene. Kombinasjonen mellom FPS og gåteløsing har til dags dato ikke vært gjort bedre.

 

 

De som ikke nådde helt opp, men var veldig nære:

 

Til PC: Doom, Quake, Warcraft III (+ Frozen Throne), Monkey Island 2, World of Warcraft.

 

Til Nintendo: Samtlige Zeldaspill, Super Mario Kart (SNES), Metroid (NES), Castlevania (NES), GoldenEye, Street Fighter II, Super Mario Bros 3.

 

Til Playstation: The Shadow of the Colossus, Ico, Tekken, FIFA 98.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Aquabat
Lenke til kommentar
2. StarCraft (PC)

(...) Jeg sliter litt med å finne områder det går an å forbedre (...)

Grafikken.

Om grafikken hadde hatt noe å si hadde neppe noen av spillene jeg har valgt være inne på noen top 5-liste :)

 

grafikken har utrolig lite å si på hvor underholdene spillet er. folke er bare stormanns gale i dag. alt skal se så fancy ut! jeg sier få tilbake Super Mario Bros. 3 prinsippet!!:D

Lenke til kommentar
Om grafikken hadde hatt noe å si hadde neppe noen av spillene jeg har valgt være inne på noen top 5-liste :)

Men det er, tross alt, en ting som kan oppgrades. :)

 

grafikken har utrolig lite å si på hvor underholdene spillet er.

Ja, det synes jeg og, men han sa han slet med å finne noe som kunne oppgrades, og da er grafikk en ting. Selv har jeg bare Fallout 3 som er nytt på min liste (se bak i tråden), har jo Mario fra 1996 på listen min også, så jeg bryr meg ikke så mye selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...