Gå til innhold

Top 5 Games of All Time! =D


Anbefalte innlegg

2. StarCraft (PC)

(...) Jeg sliter litt med å finne områder det går an å forbedre (...)

Grafikken.

De kunne godt gjort spillet i høyere oppløsning, men jeg syntes det er nær perfekt slik det er nå, alt er klart og tydelig.

Det kan jeg være enig i, 640*480 er litt lite i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, etter å ha tenkt grundigere over dette enn jeg sikkert burde har jeg kommet fram til følgende liste:

 

5: Super Mario Bros. 3 (NES)

Etter min mening er dette høydepunktet i SMB-serien, kanskje i hele plattformsjangeren generelt. Gameplay, design, musikk, det kribler fortsatt litt i magen når jeg tenker på dette spillet.

 

4: Zelda - A Link to the Past (SNES)

Mitt første møte med et rollespill. Stemningen og måten spillet dro meg inn i historien på var fantastisk.

 

3: Deus Ex (PC)

Jeg er særdeles svak for dystopiske framtidsvisjoner som inkluderer totalitære styresmakter, og dette er spillet jeg personlig synes formidlet denne genren best.

 

2: Baldur's Gate (PC)

Humoren, karakterene, spillmotoren, historien. Et fantastisk spill, det er bare synd at jeg var for ung til å til fulle forstå omfanget av humoren da jeg spilte det første gang.

 

1: Final Fantasy VII (PC)

Da jeg spilte FF7 for første gang oppdaget jeg etter en 20 timers spilling at den store, fantastisk utformede og varierte byen spillet hadde tatt plass i så langt kun var en brøkdel av hva spillet hadde å by på. Få spillopplevelser har kunne blitt sammenlignet med den opplevelsen siden. Musikken er fantastisk, gameplayet er enkelt men effektivt, karakterene og historien de er en del av er fargerike, dype og interessante, og verdenen er gigantisk. En klar vinner for meg.

 

Et lite apropos: The Elder Scrolls: Daggerfall ville egentlig ha kommet seg høyt opp på denne listen, dette er det klart beste TES-spillet etter min mening, men det var så sinnsykt fullt av bugs at det ble skubbet ned på 6. plass...

Lenke til kommentar

1. Final Fantasy 9

Det er vanskelig å beskrive hvorfor dette spillet fortjener førsteplassen. Kamp systemet hadde den riktige kraft følelsen some gode tur baserte rollespill har. Historien var engasjerende, og noen av karakterene var veldig minneverdige.

 

9-vivi-c.jpg

 

2. Grandia.... Ah, grandia. Løpe rundt i begynnelsen med noen barn utrustet med forskjellige tilfeldige gjenstander som representerte vanlige utstyr. (søppel lokk =skjold )Det er en av mine beste spill minner.

 

grandia.jpg

 

3. Okami, nuff said

okami-1.jpg

 

4. Final Fantasy 4, omstrent samme grunn som 1#, men med litt mindre wacky, og ikke like engasjerende karakterer.

 

5. Shadow Hearts : Covenant

Endret av Tobli
Lenke til kommentar

1. Trackmania Nations/Nations Forever

Brukt ca 1000 timer de årene Nations har levd. Fabelaktig fysikk og mulighet til å forbedre hundredeler. Det eneste spillet jeg kan spille online, og av og til faktisk alene på en server. Nydelig! (du treffer meg på Speedtracks-serveren)

2. Civilization II.

Perfekt, som nevnt to ganger før og samme årsak som de. Mange år og sene nattetimer har gått med. *bare en turn til*

3. Championship Manager 97/98 (eller var det 98/99 el. 99/00)

Altfor mange studietimer gikk opp i røyk og cola med dette.

4. Fotball-liga

Det var vel på Commodore 128 jeg spilte dette på tidlig 90-tall. Blå-hvit tekstbasert. Artig start på spillkarrieren min, og en gammel klassiker for å spre det ut over årene.

5. DukeNukem3D.

Min første LAN-opplevelse. 2-3 pcer i lokal lan i samme hybel. Mange timer med rå latter og kollektiv festlighet. Vi var gjerne 5-6stk som spilte på de 2-3 pcene hver sin tur. Herlig!

Endret av tevil
Lenke til kommentar
greit det har flere masker, men gadgets og items? hmm vet ikke helt om det altså. vil si OOT har mer å velge mellom, og at ting blir oppgradert er jo genialt.

landskapet kan du ha rett i, men det veier ikke opp for resten som mangler.

Det majoras mask VIRKELIG mangler er:

flere templer

vanskeligere

ikke den teite 3 dagers greia

lenger story

flere side-missions

 

det majoras mask flopper mest på er den korte storyen og de få templene.

det er der OOT briljerer. Men det skal sies at majoras mask er et fett spill å spille, har mange gode ting, som f.eks forvandlingsmaskene.

 

Uenig i at Major trenger å bli vanskeligere, det er hardt nok. Dog det mangler en "Master Quest" utgave, noe som drar vanskelighetsgraden opp noen hakk.

OoC er lettere, men har flere tempel. Men dog et ting å si er at hver plass er flere hakk dypere en i OoC, det er mer historie under.

"ikke den teite 3 dagers greia", er genial. Tidsfristen bare er der, og klokka tikker mot dommedag hvert sekund, veldig få spill hvor man faktisk har den gjennom hele spillet. Enda mer genialt vis du kommer inn i den virkelig vanskelige sonen, og du skriker "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!11!!!!!!!!!!!!!!1" mens du prøve febrisk å gjøre noe før sanda i timeglasses renner ut.

Vis MM mangler sidequests, hva gjør OoT da? MM er designet rundt tidspresset og sidequestene, ikke glem de ekstra grammene med historie. De teller tungt :p

 

PS: Retro og retro, en gang i tiden kunne man ikke selge på grafik :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Call of Duty 4 (pc) - Et spill som er utrolig avhengighetsskapende, med utrolig singleplayer(selv om jeg bare spille multiplayer).

2. Battlefield 2 (pc) - Rett og slett DRITBRA! Fantastiske multiplayermaps.

3. Crash Bandicoot Nitro Kart (ps1) - Som med CoD4, så er det utrolig avhengighetsskapende. Var blandt de første spillene jeg hadde til ps1, og spiller det fortsatt innimellom den dag idag.

4. GRID (pc) - Det beste bilspillet jeg har vært borti. Fantastisk grafikk, fantastiske biler og baner, og fantastisk play-back funksjon.

5. Guitar Hero 1 (ps2) - Et helt fantastisk spill. Bruker faktisk GH1-gitaren den dag idag.

Lenke til kommentar

Kun et spill pr. franchise, altså har jeg valgt det jeg synes er best.

 

 

Førsteplass

 

Super Mario Bros 3

Super_Mario_Bros._box.jpg

 

Det er vanskelig å bestemme seg for hvilket spill som er det beste man har spilt, men SMB3 er rett og slett en tidløs klassiker. Nintendo har enda til gode å toppe dette spillet, selv om NSMB var veldig, veldig bra(har aldri skjønt meg på Mario i 3 dimensjoner). Det er noe med kontrollsystemet i dette spillet som jeg praktisk talt ikke har opplevd i andre spill, nemlig at det føles "helt riktig". At det ikke kunne vært gjort på noen bedre måte. Derfor er SMB3 tidenes beste spill.

 

Andreplass

 

God of War II

God_of_War_2_second.jpg

 

God of War II bygde videre på alt som gjorde originalen så bra, og viste oss at PS2'en enda ikke var helt død. Med umenneskelig brutalitet, avhengighetsdannende gameplay og en brukbar historie(ærlig talt synes jeg nesten alle spillhistorier er ganske dårlige), viste Kratos at han var kommet for å bli. Bare de rundt 15 episke bosskampene var verdt prisen alene(GoW1 hadde bare 3).

 

Tredjeplass

 

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

sc001.jpg

 

Uten å ha spilt verken MGS eller MGS2 kan jeg enkelt si at MGS3 er det beste spillet i serien. Historien er ikke like tung som MGS4, og karakterene er mye stiligere. Volgin, anyone? Bosskampene er interessante, jungelmiljøet overbevisende og overlevelseelementene gir spillet en dimensjon som de andre spillene i serien ikke har. MGS4 var utvilsomt en skuffelse etter dette fantastiske spillet.

 

Fjerdeplass

 

Jak II

Jak_2--article_image.jpg

 

Jak II, oppfølgeren til det uskyldsrene plattformspillet Jak & Daxter, ble en heller mørk affære. Jak var blitt 2 år eldre, han hadde reist flere hundre år fremover i tid og vesle Sandover Village hadde vokst til den mørke metropolen Haven City. Brukbar historie i tillegg til herlig variert og utfordrende gameplay gjorde dette til et av forrige generasjons beste spill.

 

Femteplass

 

Ratchet & Clank: Going Commando

art01_2.jpg

I lombaxens andre eventyr perfeksjonerte tydeligvis Insomniac Games Ratchet-formelen, for serien har ikke utviklet seg et grann siden da. Og det med god grunn. GC er Ratchet-spillet med flest våpen, flest verdener og mest spilletid. I tillegg er gameplayet ekstremt variert, både dogfights i verdensrommet og hoverbike-løp er inkludert i prisen.

 

 

 

Andre favoritter som jeg ikke fikk med: GTA: San Andreas, Resident Evil 4, Shadow of the Colossus, Patapon 1 og 2, Age of Empires 2 , Empire Earth, New Super Mario Bros

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vet det men har aldri tålt dårlig grafikk, seriøst ja, når jeg spiller nye spill er alt ok men når jeg var liten og spillte gamle konsoll spill ble jeg ofte konsollsjuk (nesten som bilsjuk) jeg har oppdaga at det var fordi grafikken var dårlig og forvirra sansene mine med lyden. nesten uforklarlig da Red Alert og age of empires ikke gjorde meg sjuk.

 

 

Klar Førsteplass: Age of Empires serien

Andreplass: Red Alert serien

Tredjeplass: Gears of War serien

Fjerdeplass: GTA serien

Femteplass: Mass effect serien

 

Det er mange flere så rekkefølgen er nok ikke nødvendigvis slik.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hos meg er det nintendo 64 som kaprar dei 3 første plassane :dribble: Det var då heller aldri tvil, etter kor kjekt eg har hatt med spela (les kor mange timar som har "forsvunne" der). Det beste var det absolutt ingen tvil om. Etter mitt syn verdas beste spel gjennom tidene, og eg veit det er "mange" som deler det inntrykket.

  1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  2. Super Mario 64
  3. GoldenEye 007
  4. Battlefield 2
  5. Call of Duty 4: Modern Warfare

Spel som nær kom på lista:

  • Oblivion
  • FIFA 98 (pc) og 99 (nintendo 64). Har fleire hundre timar på FIFA 99, men 98 og innebanen er ein evig klassikar.
  • James Bond: Nightfire (PS2)
  • Warcraft 3, men tilleggspakkar.
  • Mario Kart til nintendo 64
  • Red Alert 2: Yuri's Revenge
  • GTA: serien

Edit: gløymde eit par som burde få plass på nesten topp lista.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Gled deg del_diablo! Arena er fett, men Daggerfall er så utrolig mye mer omfattende, og stemningen er fantastisk. Problemet er at spillet er fullt av bugs (innimellom faller man gjennom bakken og lignende, husk å quicksave ofte), og at størrelsen har gått hardt ut over variasjonen. De fleste dungeons er computer generated, og byene innenfor samme område har generelt lite individuelle kjennetegn. De fleste quester er run of the mill, stjel det, drep det osv. Følelsen av frihet er derimot enorm, det er hundrevis av byer, dungeons, templer og slott å besøke, og dersom du vil løpe fra den ene siden av verdenen til den andre (noe du kan), så vil du sikkert bruke en uke sammenhengende i realtime. Hvis du har tålmodighet til det kan du ri i en tilfeldig retning til du finner et sted som ikke er markert på kartet ennå, og du vet aldri hvor du ender opp. Dungeons er også latterlig store og kompliserte, og det er veldig lett å gå seg vill. Heldigvis har man et kart som er grafisk omtrent like avansert som spillet selv, og som man kan navigere rundt i på alle måter. Dette er til god hjelp, men av og til like forvirrende som å løpe rundt i første person. Jeg anbefaler deg å tidlig lære deg teleporteringsmagien og å alltid legge anchor ved utgangen av enhver dungeon du måtte befinne deg i, dette sparer mye tid. Uansett, dette spillet er fantastisk, det er gigantisk på alle måter og har en utrolig bra stemning.

 

Hmm jeg ble visst litt revet med, beklager for alle de engelske ordene hulter til bulter ^^

Lenke til kommentar

1. Gears of War Ingen over, ingen ved siden

2. Starcraft Et av de beste strategispillene ever.

3. TES:Oblivion RPG jeg har desidert brukt mest tid og krefter på (kanskje bortsett fra Wow)

4. Oppfinnerverkstedet Et spill som går på solely en ting: å bruke huet til å få ting til å fungere. Bare synd det eneste jeg ikke får til å fungere for øyeblikket er spillet selv da.. :p

5. Assassin's Creed Fantastisk verden

 

De som ikke helt nådde opp:

Ratchet and Clank 1,2(1 og 2 de beste),3 Gladiator og Size Matters.

Total War-serien. Noen syntes nok at det er på mange måter bedre enn f. eks. Starcraft, men Starcraft er klassisk. Nuff said.

Guitar Hero Ikke like morsomt etter at jeg fikk meg el-gitar.

Metroid Fusion. Spilt ihjel. 4 ganger. Banene ble kjedelige tilslutt. Men jævlig bra spill.

Alle de spillene jeg spilte som liten på min egen (!stolt som jeg var!) Amiga, PS1 og diverse PC-spill (har sikkert 200 som vi fikk av folk) jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar

Her er min liste:

 

1. World of Warcraft. Verdens beste spill helt serriøst, ingen spill gir så mye glede, replay value, latter og annet konge.

 

2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

 

3. Pokemon Gold & Silver. Beste i serien, alt var perfekt.

 

4. Final Fantasy 9.

 

5. The Legend of Zelda: Majoras Mask.

 

 

Edit: Kan sjekke ut min top ten film på youtube her

Endret av MathiasT-S
Lenke til kommentar

Konsoll: Mest chill med Xbox 360.

 

Spill:

 

1: Ratchet And Clank 3 (PS2)

2: Metal Gear Solid 2 (PS2)

3: Call of Duty: WaW (X360)

4: Gran Turismo 3(/4)(PS2)

5: Counter Strike (PC)

 

Forklaring:

1: Gode tider, gode tider =D

2: Snike-seg-til spill av høyklasse! Og gode tider <3

3: Yndlingen fra 360 <3

4: Gode tider :D

5: FPS spill i høyklasse.

 

 

 

 

 

 

 

Er det noe? Send en ''message''.

- JT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...