Gå til innhold

Top 5 Games of All Time! =D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

#1: Pokemon: Gold og Silver. Met rundt hundre timer i spilletid (som er endel når du er liten) er dette en uslåelig klassiker.

 

Pokemon_Gold_Version_GBC_ScreenShot3.jpg

 

 

#2: Diablo II. Et spill jeg brukte veldig mye tid på i alderen 7-11 år ca. Fantastisk! Når jeg tenker meg om så tror jeg det er det første spillet jeg spilte online. Mange vel brukte timer der ja.

 

diablo2_790screen002.jpg

Ahh, Secret Cow Level :D

 

 

#3: TES4: Oblivion. Mange er sikkert uenige, men jeg syns Oblivion er et fantastiskt spill, nydelig gameplay og vel gjennomført.

 

Oblivion.jpg

 

 

#4: Age of Empires 2 + expansion Uten tvil et av de beste spilla! Har hatt veldig mye morro med dette spillet.

 

age2x_screen003.jpg

 

 

#5: Vanskelig valg, men det ble Fallout 3 Har ikke spilt det så veldig mye, men allerede satt meg 120% inn i spillet. Dødstøft!

 

fallout-3-2.jpg

 

 

Spill som ikke nådde helt opp, men som er drit tøffe:

Pokemon Yellow: Special Pikachu Edition

Call of Duty 4: Modern Warfare

Might and Magic VI: Mandate of Heaven

Warcraft 3 + TFT

World Of Warcraft

Lenke til kommentar

1. Call of Duty 4: Modern Warfare [PC]

Mye pga multiplayer, men mest pga den fantastiske singelplayeren for å være ærlig. Får ikke nok, holder på å gjennomføre den for 3. gang mens jeg venter på å få kloa i MW2.

 

2. FIFA 10 [Xbox 360]

Så godt som ingenting gir meg like mye glede som FIFA-spillene har gitt meg opp gjennom årene. I mine øyne er det siste det beste, og får også æren av å representere denne serien på min liste.

 

3. Super Mario 64 [N64]

Selv med både Wii og X360 blir den gamle nintendoen dratt fram en gang i blandt for litt nostalgisk roting med spøkelser og lava. Legendarisk spill som jeg nå har spilt gjennomsnittlig hver uke siden jeg fikk det ved lansering.

 

4. Portal [PC]

Siden de fleste her inne ser ut til å ha spilt gjennom dette spillet minst én gang gidder jeg ikke å skrive hvorfor det havner på listen min. Enkelt, utfordrende og humoristisk!

 

5. GTA IV [Xbox 360]

I mine øyne ikke så godt som kritikerne skulle ha det til ved lansering, men fremdeles topp 5 hos meg. Sandkassesjangeren har alltid fascinert meg, og her får du det meste. Usmakelig, ja. Moro, JA!

 

:)

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig helt umulig. Da det er altfor mange store favoritter. Listen blir ikke "ærlig" da baldurs gate, fallout, Hitman: Agent 47, civ2, wc3, MI, HL SuperMario64, pokemôn(thatsright) m.fler gjerne kunne tatt noen av plassene. Men de nevnes jo av alle. Så da gir vi litt forskjellig:

 

1. Heroes of the might and magic 2

 

Det mest fengende og legendariske HoMM-spillet. Så simpelt, yet so fantastisk. Campaignen i seg selv er legendarisk.

197550_42285_front.jpg

 

2. Metal Gear Solid

pccover.jpg

Jeg så en nevnte nr. 3 på sin toppliste uten å spilt 1 og 2. Toeren er solid, treeren er også ganske bra, men nr. 1 er i en klasse for seg selv. Et atomarsenal av karakterer, fantastisk historie og skuespill.

 

3. Jagged Alliance 2

Ref: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12354273

4. Knights of the Old Republic - KOTOR

kotor_cover.jpg

Det beste Star Wars-spillet in existence og et knakandes nydelig RPG.

 

5. Broken Sword

Shadow-of-the-Templars-01.gif

Ett av de mest fantastische spillene jeg har spilt noen gang. Spennende, masse humor og krever litt logisk tankegang. Tradisjonellt point`n`click og ett av de beste som er. Fullt av smarte puzzles, gode historier, flotte karakterer og nydelige settings. Synopsisen fra wiki gir en god intro, det ligger også en trailer på youtube, men jeg synes ærlig talt den viser for mye. "Damn you american trailers!" Monkey Island ble nevnt ovenfor, i motsetning til det spillet, må man faktisk være forsiktig i dette, da hovedkarakteren kan bli utsatt for x antall ulike scenarioer der livet står på spill (jaja, unntaket i MI er seff etter 10 min og sekunder under vann ^^)

 

Opening in the city of Paris, George Stobbart is enjoying his autumn vacation when he narrowly escapes an explosion outside a café. Following the clues left behind by the killer, who is dressed as a clown, George discovers there is something much larger and more dangerous going on that stretches back in time as far as the Knights Templar. Enlisting the help of a French journalist, Nicole Collard, they follow an intricate manuscript which points them in the direction of various locations around the world.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

  1. Final Fantasy VIII (PS)
    Jeg veit at mange er uenige om dette, men jeg mener 8ern er det beste i serien. De beste karakterene, og helt klart den mest interessante og inviklet historien.
     
  2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)
    Kanskje det spillet jeg har brukt lengs tid på å runne. Ingen spill er mer nostalgi for meg. Men spillet holder fortsatt koken, og jeg har runna det på nytt flere ganger i ettertid.
     
  3. Diablo II: Lord of Destruction (PC)
    Etter WoW er nok dette spillet jeg har brukt mest tid på. Husker internettregningene i huset lå på 2000-3000 kroner i måneden, da jeg satt på en ISDN-linje å spilte.
     
  4. The Elder Scrolls III: Morrowind (PC)
    Det revolusjonerte rollespillsjangeren for min del. Jeg hadde aldri spilt ett så åpent og fritt spill som Morrowind. Uendelig mange muligheter, både når det gjelder utforsking, og karakterbygging.
     
  5. Heroes of Might and Magic III (PC)
    Det perfekte TBS-spillet. Har hatt hundrevis av timer både på singleplayer og multiplayer, både over nett og hot seat. Dette er det spillet jeg og kompiser alltid drar frem hvis vi kjeder oss.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Half-Life 2+Ep1 og ep2 - fantastisk singleplayer. God historie, god grafikk, god stemning..

COD 4 - Intens singleplayer, første gangen jeg spilte igjennom den var det utrolig heftig. Deretter kom multiplayern som er enda råere.

CS og CS:Source - Trengs vel ikke si mer om det emnet.. :)

Portal - Knallspill, det tok meg faktisk et par gjennomspillinger av de første "brettene" før jeg faktisk innså at det var en historie å gå på og :) Jeg trodde det var en bug til å begynne med, og at det var grunnen til at spillet ikke ble avsluttet... ^^

Team Fortress 2 - Morsomt spill. Morsomme figurer osv, jeg har slutta å spille det nå da jeg ikke liker det nye "levle"-systemet.

 

Digger og L4D. Kan vel trygt si jeg er en stor fan av Valve sine spill.. :)

Lenke til kommentar

1. Baldurs Gate 2 Shadows of Amn

Inget spill med unntak av muligens Fallout spillene som gir meg en så koselig følelse som BG2(forsåvidt 1 og) gjør. Sjarmerende karakterer, artig dialog og en utmerket historie, pluss mange timer med utforskning og div. side quests.

 

2. Diablo 2

En klassisker på Lan, mangen gode timer ble brukt på å finne uber loot, og flere timer på krangling om å være ninja.

 

3. Starcraft

Som Diablo 2 klassiker på Lan. Det artigste strategispillet jeg har spilt.

 

4. Duke'nukem 3D

Herregud bare å se logoen for det spillet gir meg en god følelse til dags dato. Ett av de første Lan spillene jeg fikk lov å være med å spille med min storebror sine venner, eide de med en gang btw. "Wanna dance?"

 

5. Fallout 3

Magisk spill, ubeskrivelig koselig stemning, til tider ubeskrivelig skremmende stemning. Tvers igjennom et vellagd spill.

 

Andre som er verdt å nevne: Warcraft 3, Commander & Conquer, Blood, Nam, BG1, Dragons Age, Red Alert, Mass effect, Counter strike

Lenke til kommentar

1. GoldenEye 64

Beste konsoll-multiplayer spillet noensinne. Kunne sitte en hel dag med tre venner på 14' tv-skjermen min å spille dette. Favorittmode var alltid license to kill med pistols.

 

2. Warcraft III: Reign of Chaos + The Frozen Throne

At enspillerdelen er bra er en ting, men det som er så fantastisk bra med dette spillet er Battle.net. Arranged team, random team, solo ladder, Dota, Footman Frenzy, tower defense...osv. Morroa tar aldri slutt. Spillet er fortsatt bra den dag i dag, og det er flere titusener som ennå spiller det online.

 

3. Championship Manager/Football Manager serien

Blir umulig å velge en versjon her, rett og slett fordi jeg ikke husker hvilken jeg har likt best. Har spilt hvert eneste spill siden midten av 90-tallet.

 

4. Elder Scrolls III: Morrowind

Introduserte meg til rpg-sjangren. Bedre enn etterfølgeren på nesten alle områder. Atmosfære uten like.

 

5. Perfect Dark

Den spirituelle oppfølgeren til GoldenEye. Flere modes, maps og mer av alt egentlig gjør at dette ble en fantastisk oppfølger. Litt fps-lag og kjedeligere våpen/multiplayer maps enn GoldenEye trekker litt ned, men alt i alt et fantastisk spill.

 

Andre spill jeg vurderte å ta med på listen:

 

Heroes of Might and Magic III

Starcraft

Legend of Zelda: Ocarina of Time

Super Mario World, og Super Mario 64

Metal Gear Solid

Kotor 1 og 2

Dragon Age

Red Alert 2

Pokemon Red/Blue, Gold/Silver

World of Warcraft

Mario Kart 64

Lenke til kommentar

In no particular order

 

Final Fantasy VII(Mytisk og mystisk bra)

Hero's Quest(aka Quest for Glory I)(kombinasjonen av skrivespill og rollespill er enestående)

Descent II(Sinnsykt fett å spille coop på. Jeg lengter noe innmari for coop på fpsene)

Baldur's Gate 2(har spillt dette spillet utallige ganger)

Thief/TESII:Daggerfall/Deus Ex/Monkey Island I/Countdown/Jones in the Fast Lane/Doom 2/Day of the Tentacle/Civilization 4/Descent:Freespace/Dune II

 

Morsomt at noen har tatt med Skie or Die og Xenon II. De var jo morsomme.

Endret av 7pace7
Lenke til kommentar

Hmm vanskelig gitt...

 

1. Star Wars: Knights of the old Republic 1 & 2

 

2. Megaman serien

 

3. Super Mario serien

 

4. Star Wars: Tie Fighter

 

5. Metal Gear Soild 4: Guns of the Patriots

 

Hederlig omtale: X-Wing Alliance, Starcraft, City of Heroes/Villains

Star Wars: The Force Unleashed, Gran Turismo 5 Prologue, GTA 3&4, Star Wars Battlefront 1&2, Ghostbusters: The Video Game, Batman: Arkham Asylum og noen til jeg ikke kommer på i farten

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å bestemme seg for 5 spill, kunne lett skrevet 20 spill som er aktuelle, men prøver:

5: Dragon Age: Origins: Spillte akkurat igjennom dette, og i en tid hvor jeg har vanskelig for å bli fasinert av spill klarte dette å dra meg veldig bra inn. Historien er veldig sterk, og måten alle valgene dine spiller inn på hva som skjer gjør at du alltid må tenke på hva du gjør.

4: Heroes of Might and Magic 2-3 (+expansions): Dette er flere spill ja, men de er veldig like og har en like stor plass i mitt hjerte. Spiller de fortsatt.

3: Age of Empires 2 + expansion: Et av de spillene jeg har lagt utallige timer i. Det beste RTS jeg har spillt helt klart.

2: World of Warcraft (Vanilla): Skammer meg på en måte over å ha det spillet her på listen, men jeg har desverre lagt igjen alt for mye tid i det spillet her til at jeg ikke kan ha det med. Er veldig glad for å være ferdig med det derimot.

 

1: Final Fantasy Serien (Spesielt 7-10): Desverre var jeg aldri noen gamer i mine yngste dager og ble først introdusert til denne serien i 14 års alderen. Husker godt den dagen jeg kom inn på rommet til en kompis og han satt og spillte FF8 og jeg lurte på hva i alle dager han spillte. Viste seg senere at han introduserte meg for de beste spillene jeg har spillt. Skulle gjerne ha visst om de tidligere, for selv om jeg har spillt 4-6 så blir det ikke helt det samme etter at du har spill FF10 først (med tanke på teknikken). Likevel helt klart mine favorittspill.

 

Andre spill:

-Oblivion

-Super Mario 3

-GTA 3

-Mass Effect

-Gran Turismo

+++

Lenke til kommentar

Utifra det som har holdt meg lengst interessert.

 

1. World of Warcraft.

Hands down.

2. Counterstrike

Før det blei så alvorlig poppis.

3.Duke Nukem 3d

Fikk meg hekta på fps spel.

4.Settlers 2

Den world expansion packen var episk.

5. Diablo 2

Herja vilt som necromancer med en heil armè =)

 

Kunne nevnt super mario og, men har aldri eigd konsoll sjøl. Alltid vore en pc person. =)

Lenke til kommentar

1. The Legend of Zelda: Ocerina of Time

Tidløst spill, med en fantastisk historie. Skulle gjerne satt opp alle de andre Zelda spillene også, men som tidligere sagt, er så mange andre gode spill som også må nevnes :tease:

 

2. Super Mario 64

Er vell samme hær, som med Zelda.

3. Super Castlevania IV

 

4. Metroid Prime

 

5. Super Smash Bros Melee

dette har blitt spilt mye, mildt sagt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min liste

 

1. Heroes of Might and Magic 3. Ingen over ingen ved siden.

2. Diablo 2. Fantastisk bra og underholdende.

3. Quake (den første). Nostalgien lyser. Og Age of Empires 2. Spilt (altfor)mye.

4. Super mario Bros 3. Første spillet som jeg ble avhengig av.

5. Hele CM/FM serien (Men kanskje mest den norske fra 97!)

 

Hva er neste på lista? NHL 10 Har skilt seg ut i det siste....

 

Slystr

Endret av Slystr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...