Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en kræjser - kan dette være grafikkkortet?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Pcen fungerer helt fint når jeg surfer på nettet og gjør andre generelle ting i Windows.

Når jeg begynner å spille ett MMO spill kallt Lotro har PCen i den siste tiden begynt å kræsje. Må reboote og fungerer helt fint til jeg starter spillet igjen.

 

Er det noen program jeg kan installere som lager en rapport om hva som gikk galt i pcen og som gir svar på hva som er galt?

 

Må bare si med en gang, min kunnskap med PC er relativ lav, en god forklaring er hva jeg trenger :)

 

Pcen var ny i November 2008.

 

Ehmm, noen annen informasjon kan gis, vet ikke hva dere trenger for ett bedre bilde.

 

Takker for alle svar,

HebnesO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Manufacturer:

MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD

Processor:

Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs)

Memory:

3328MB RAM

Hard Drive:

104 GB

Video Card:

ATI Radeon HD 4800 Series

Monitor:

LG Flatron 24" FullHD

Sound Card:

Realtek HD Audio output

Operating System:

Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp.080413-2111)

Endret av HebnesO
Lenke til kommentar

Er det blåskjerm vi snakker om her, eller er det at maskinen skrur seg av selv?

 

En kamerat av med hadde et tilsvarende problem med sin PC en gang hvor han satt med blåskjerm store deler av tiden, og problemet skyltes (tro det eller ei) et piratkopiert spill.

Det er risken man tar når man ikke er villig til å betale for seg!

 

Ikke at jeg insinuerer at du bruker en piratkopi av spillet, men det ser ut til å være trenden i disse dager.

 

Ellers kan man jo tenke seg til at en maskin kanskje fusker dersom PSU´n ikke leverer nok "juice".

Lenke til kommentar

Jaha, du har et ATI Radeon HD 4800 series kort, men av de er det mange. Hvilket skjermkortt har du egentlig? Sapphire, HS, Powercolor? Modell er HD 4830, HD 4850 HD 4870, HD 4890 eller hva?

 

Den meldingen du får kan tyde på problemer med driveren. Har du siste versjon av driveren som burde være Catalyst 9.5?

 

Vet du ikke hvilket kort du har last ned GPU-Z og finn det ut.

Lenke til kommentar

429468.jpeg

 

På driver står det, Catalyst 8,7. Denne bør da oppdateres? Må dette gjøres manuelt? Prøvde å gå på enhetsbehandlig og oppdatere driver, fikk beskjed om det ikke var noen tilgjengelig.

 

HD 4870 er det eneste jeg klarer å finne angående kortet..

 

anyway - Installerte nyeste Catalyst 9,5 og får fortsatt samme feilmelding med VPU recover.

Endret av HebnesO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...