Gå til innhold

Ønsker hjelp til valg av abonnement med inkl datatrafikk


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe HTC Magic og tenkte jeg da skulle prøve ut et abonnement med inkl datatrafikk. Det jeg lurer på er hvor mye datatrafikk jeg bør ha inkl. Nettet til mobilen vil jo hovedsakelig bli benyttet til mail og surfing. Nedlastning av programmer og mail med bilder vil jeg ikke benytte meg av utenfor trådløse nett om det ikke er livsnødvendig.

 

Når det gjelder bruk av mail ønsker jeg å benytte meg av pushmail, men jeg er usikker på hvor mye datatrafikk det vil generere, sånn ca, daglig da jeg ikke har brukt dette utenfor trådløse nettverk. Må man motta mye mail for at det skal skape mer enn feks 10Mb daglig, om man ikke laster ned hele meldingen? Mail i seg selv er jo som regel ikke så store om det er ren tekst, så det er trafikken utenom mottakingen av mail jeg tenker mest på.

 

Når det gjelder surfing blir det ikke så mye av det. Blir ikke noe spesiellt mer enn sjekking av nyheter noen ganger. Opera mini er nettleseren jeg bruker og har lest at denne skal være tilgjenglig for android. Den inneholder jo også RSS leser så da vil jeg tro den hjelper til slik med og holde trafikken nede også.

 

 

EDIT: Denne her ble skrevet mens jeg var på jobb og jeg klarte vist fjerne det abonnementet jeg tenkte ville passet. Jeg har idag telenor og tenkte da kanskje deres abonnement Surfprat M med 500Mb inkl ville passet.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et greit alternativ for deg, spesielt hvis du skal ha et abonnement med høy subsidiering av telefon. Antar du har tatt høyde for å bruke opp ringeminutter og SMS også?

 

Hvis du ellers har et lavt forbruk på ringing/SMS så kan FriHet være billigere forutsatt et forbruk av data på under 200MB, ettersom Telenor har 10 kr makspris på data pr dag på data.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Med forbruk på 200 MB tippar eg at eit One Call abonnement med datapakke vert mykje billegare enn å betale 10 kr. dagen for data hos Telenor.

 

Dersom du brukar mykje data er f.eks. eit Telenorabonnement kombinert med mobilt breiband kveld og helg/fri bruk også ei mogelegheit.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Jeg har tatt høyde for ringeminutter og SMS. Prisene er de samme som abonnementet jeg har idag, FriHet, noe som er veldig kjekt.

 

Men at FriHet abonnementet kan bli billigere om jeg ikke overstiger 200Mb forstår jeg ikke. Kanskje det ikke er hode mitt som henger helt med, men eneste måten jeg klarer komme frem til at det blir billigere er om jeg holder meg til maks en mb pr dag da det er 5kr pr mb. Selvsagt om jeg har enkelt dager hvor jeg bruker nettet veldig mye blir det jo billigere.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Med forbruk på 200 MB tippar eg at eit One Call abonnement med datapakke vert mykje billegare enn å betale 10 kr. dagen for data hos Telenor.

 

Dersom du brukar mykje data er f.eks. eit Telenorabonnement kombinert med mobilt breiband kveld og helg/fri bruk også ei mogelegheit.

 

Ja, med 200Mb forbruk pr mnd vil One Call trolig være et bedre alternativ. 200Mb koster 100Kr. Bare det at med Telenor er jeg med i fri familie og ringer gratis til andre Telenor kunder. Så tror nok, i det lange løp, at det jevner seg ut.

 

Mobilt bredbånd klarer jeg meg uten. Men takk for tipset :)

 

 

Evnt prøve SurfPrat M en stund, for å se hvordan forbruket vil være :) den koster jo 189kr mnd uten binding.

 

Det vil kanskje være det greieste :)

 

Takk for svar begge to :)

 

 

Tror jeg får følge bedre med når jeg er inne på forumet samtidig som jeg er på jobb. Tok litt lenger tid før jeg fikk svart enn jeg trodde :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...