Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Når blir software v2.1. klar her i Norge? Min RM-505 code 0586707 har ennå ikke fått versjon 2.1

 

Personlig har jeg ingen problemer hvis du svarer på dansk.

 

Hi

 

Please be patient. The SW went live today and it takes a while for everything to be updated. If it isn't available later today, then please try tomorrow.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der glei V21 inn på min svarte N97 0586706. Sitter som ei kule! ;-)

Hva var endringene på denne egentlig?

 

Har ikke fått testet det ut ennå, men den virker kjappere, og ledig 58MB på C.

 

Det jeg er mest spent på, er om speakerphone-problemet er fikset, og at jeg nå kan snakke med høyttalerfunksjonen på uten at de i andre enden hører meg som hakkete og oppstykket. Men det ryktes at dette er et HW-problem som rammer noen, og jeg har ripe i kameradeksel.

 

Så den dagen jeg gidder å ta min Nokia E71 i bruk igjen, så leverer jeg inn for garantirep, og lar de se på hele pakka. Men tenkte jeg skulle følge FW-oppdateringene et stykke på vei før jeg leverte den inn for rep av kameraglass.

Lenke til kommentar
Har ikke fått testet det ut ennå, men den virker kjappere, og ledig 58MB på C.

 

Hvordan fikk du ledig 58MB på C? På min er det rundt 26 ledig, det samme som før oppdateringen.

 

Jeg lurer også på hvor den nye gratis versjonen av OVI maps befinner seg. Har ikke lastet den ned før, men nå etter oppdatering til 2.1. så sier oppdateringsprogrammet på telefonen at alle mine programmer er oppdatert. Lista er helt blank. Så de 4-5 programmene (Nokia messaging, Ovi contacts, etc) som jeg tidligere så i denne lista må nå befinne seg på telefonen en plass, men hvor? Jeg HAR et program som heter Maps men det er da det gamle som har vært der hele tiden.

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du ledig 58MB på C? På min er det rundt 26 ledig, det samme som før oppdateringen.

 

Etter oppdateringen så kjørte jeg både "tilbakestilling til fabrikkinnstillinger" (*#7370#)og hardreset via shift/mellomrom/slette/påknapp. Så flashet jeg inn V21 en gang til nå med telefonen helt "rein".

 

Så gjenopprettet jeg alle mine innstillinger, og endte opp med "57.5 of 73MB" ledig.

 

Har du mye stash på telefonen din? Min er rimelig strippet i så måte. Men jeg merker den er kjappere nå etter V21 kom inn, men har ennå ikke fått testet speakerphone-funksjonen, så vi ser hva som skjer. :-)

Lenke til kommentar
Etter oppdateringen så kjørte jeg både "tilbakestilling til fabrikkinnstillinger" (*#7370#)og hardreset via shift/mellomrom/slette/påknapp. Så flashet jeg inn V21 en gang til nå med telefonen helt "rein".

 

Så gjenopprettet jeg alle mine innstillinger, og endte opp med "57.5 of 73MB" ledig.

 

Har du mye stash på telefonen din? Min er rimelig strippet i så måte. Men jeg merker den er kjappere nå etter V21 kom inn, men har ennå ikke fått testet speakerphone-funksjonen, så vi ser hva som skjer. :-)

 

Denne prosedyre følger jeg også hver gang jeg oppdaterer FW, kjører kun kontakter, kalender og notater/todo's tilbake igjen. Bruker heller de minuttene på å sette den opp igjen slik jeg liker.

Lenke til kommentar
Etter oppdateringen så kjørte jeg både "tilbakestilling til fabrikkinnstillinger" (*#7370#)og hardreset via shift/mellomrom/slette/påknapp. Så flashet jeg inn V21 en gang til nå med telefonen helt "rein".

 

Så gjenopprettet jeg alle mine innstillinger, og endte opp med "57.5 of 73MB" ledig.

 

Har du mye stash på telefonen din? Min er rimelig strippet i så måte. Men jeg merker den er kjappere nå etter V21 kom inn, men har ennå ikke fått testet speakerphone-funksjonen, så vi ser hva som skjer. :-)

 

Vel, jeg har ikke gjort de tingene der. Men også jeg merker at den er kjappere på flere ting, så jeg tror jeg lar det være med det....

Lenke til kommentar
Har ikke fått testet det ut ennå, men den virker kjappere, og ledig 58MB på C.

 

Hvordan fikk du ledig 58MB på C? På min er det rundt 26 ledig, det samme som før oppdateringen.

 

Jeg lurer også på hvor den nye gratis versjonen av OVI maps befinner seg. Har ikke lastet den ned før, men nå etter oppdatering til 2.1. så sier oppdateringsprogrammet på telefonen at alle mine programmer er oppdatert. Lista er helt blank. Så de 4-5 programmene (Nokia messaging, Ovi contacts, etc) som jeg tidligere så i denne lista må nå befinne seg på telefonen en plass, men hvor? Jeg HAR et program som heter Maps men det er da det gamle som har vært der hele tiden.

 

Har samme problemet.

Jeg lasta ned de nye maps før d va kommet noen oppdatering.

Etter jeg har formatert alle minna og tatt hard reset samt oppdatert virker det som om programoppdatering ikke funker lengre. Det virker som den ikke lengre kobler seg til nettet for og oppdatere seg. Får bare alle programmer oppdatert. har gamle maps e også.

Ellers funker alt

Lenke til kommentar

De krevde visst kvittering for å ta inn telefonen min til rep! Men det stopper ikke meg, fikk akkurat skrevet ut en kvittering fra mpx.no. Er vel fire ting jeg vil de skal fikse om mulig.

-GPS. Får rett og slett ikke satelitt-kontakt. HELT ubrukelig uten assist.

-Kamera. Ubrukelige bilder når blitzen brukes.

-Ìngen lyd under samtaler. Skjedde nylig, har ikke peiling på hvorfor.

-Skurrete lyd under samtaler med høytaler aktiver.

 

Annoying når en bruker 5500 på en telefon. :/ Menmen, de får fikse alt, ellers blir det pengene tilbake! De har vel tre forsøk?

Lenke til kommentar
Øhh jeg fikk engelsk oppdateringsversjon...

 

Hi

 

Have you solved your problem with the english version?

 

If not - could you please tell me the following:

 

- Did you have SIM inserted when updating?

- Which SW did you intitially have in your device

- Which product code

 

Best regardes

 

Claus

Lenke til kommentar
N900 mangler foreløpig, offisiell MMS, Ovi maps med fri voice navi. En skikkelig måte å synce seg til Nokia sine egne Ovi tjenester og PC/MAC.

Men den er fordet skikkelig moro!

 

N97 mangler ingenting, selv har jeg ikke noe store problemer med den, bortsett fra GPS fix tar grusomt lang tid, men nå har jeg ikke vært å fiksa den heller. Jeg burde vel.

 

Vel.. jeg bestemte meg for å krype tilbake til N97, våger rett og slett ikke kaste meg på N900 toget ettersom jeg ikke vet hvor det sporet ender...

 

N97 er jo en genial dings om den bare kunne bli bugfri...

 

Når det gjelder GPS lock er nok ikke dette bare recieveren tror jeg.

 

Prøv å gå inn på "programmer", "Posisjon", "Lokalisering" og sjekk inne på "Lokaliseringsmetoder" at "Assistert GPS", "Integrert GPS" og "Nettverksbasert" er kryyset av.

Så går du tilbake og inn på "Lokaliseringsserver" og sjekker at "Bruk av lokaliser. server" er satt til "Auto. i hjem.nettverk", og "Tilgangspunkt" er angitt til noe som kan kobles opp på mobil nettet (f.eks Telenor Internett, om du har telenor) og at "Serveradresse er "supl.nokia.com".

 

Den dårlige GPS antennen medfører heller til et svakere signal og at den detter ut hele tiden.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Dear Mr. NokiaAid - aka Claus:

 

Can you answer my following question:

 

When I put a call in hands-free mode(speaker mode), the caller can't hear me because I'm falling out, drops out - as if I have a bad line or something. They can only hear broken parts of what I'm saying. I can hear them loud an clear all the time. And, as if it's not complexed enough, this doesn't appears in all calls. When NOT in speakerphonemodus - no problem at all, they can hear me loud and clear, and I can her them loud and clear. I have experimented with both open and close phone. Some say this is a duplex problem, but it appears also when the people in the other end are prompted silence from me, for testing this out.

 

Is this a HW problem, or is it a SW problem?

 

And I have followed all FW-updates and have now the V21.

 

You can also read about the "wining" related this here: http://discussions.europe.nokia.com/t5/Nse...lex/td-p/515103

Lenke til kommentar
Har ikke fått testet det ut ennå, men den virker kjappere, og ledig 58MB på C.

 

Hvordan fikk du ledig 58MB på C? På min er det rundt 26 ledig, det samme som før oppdateringen.

 

Jeg lurer også på hvor den nye gratis versjonen av OVI maps befinner seg. Har ikke lastet den ned før, men nå etter oppdatering til 2.1. så sier oppdateringsprogrammet på telefonen at alle mine programmer er oppdatert. Lista er helt blank. Så de 4-5 programmene (Nokia messaging, Ovi contacts, etc) som jeg tidligere så i denne lista må nå befinne seg på telefonen en plass, men hvor? Jeg HAR et program som heter Maps men det er da det gamle som har vært der hele tiden.

 

Har samme problemet.

Jeg lasta ned de nye maps før d va kommet noen oppdatering.

Etter jeg har formatert alle minna og tatt hard reset samt oppdatert virker det som om programoppdatering ikke funker lengre. Det virker som den ikke lengre kobler seg til nettet for og oppdatere seg. Får bare alle programmer oppdatert. har gamle maps e også.

Ellers funker alt

 

Hi

 

The reason why the software updater is empty is that some applications are included in the new sw release already and for some there is new versions coming shortly so the old ones were removed.

You can find for example Ovi Contacts as an tab in you Contacts application.

Maps update will also reappear very soon (this was a delivery technical issue).

Please note that the “SW update” application keeps a local cache of 24h before it refreshes the updates from server, so all the changes are not visible immediately. But if you turn the device time +25h the device will refresh the list immediately

 

Best regards

 

Claus

Lenke til kommentar

Shit, det med høyttalerfunksjonen har jeg glemt bort. Hver gang jeg bruker denne får jeg klager på at jeg ikke høres.

 

Jeg har også glemt bort å teste om telefonen fortsatt henger seg når man besvarer anrop uten å ta av tastelåsen først. Det har blitt så innarbeidet å gjøre det på den måten, at jeg helt glemmer at jeg kan svare med å dra fingeren over skjermen. Det må jeg huske å prøve. Det er jo tross alt en ørliten mulighet for at problemet forsvant i siste oppdatering, men jeg tviler.

 

Ring! Ring, din jævel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...