Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DnB Nor ga meg ikke billån, hva er det som skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsøk nettlån hos Elcon, da får du svar i løpet av ett par timer :thumbup:

 

Holey, delkasko med mulighet for full finansiering. TAKK! Endelig noe annet enn de jævla grådige dritt bankene.

 

Delkasko med 100% finansiering er IKKE lurt.

 

Har endel å si prisnivået her da. Hvis bilen koster 50 tusen ser jeg ikke helt problemet, men begynner vi å passere 100 og oppover kan man kanskje tenke seg godt om når man er ute og kjører. Kasko er jo uansett veldig dyrt, ikke uvanlig med dobbel forsikringspremie hvis man er under 25 år. I tillegg får man egenandel ved krasj og bonustap. Egenandel pleier være på rundt 10 tusen, og bonustapet kan komme til å koste både 20 og 30 tusen over en del år dersom man begynner å regne på det. Sånn jeg ser det er det ikke vits å ha kasko på en bil som er verdt mindre enn 100 tusen, men selvsagt, en fast grense er det vanskelig å sette. Blir jo litt individuelt, forskjellen er ikke så stor hvis man f.eks har 80% bonus, mot 30-40%.

Lenke til kommentar
Forsøk nettlån hos Elcon, da får du svar i løpet av ett par timer :thumbup:

 

Holey, delkasko med mulighet for full finansiering. TAKK! Endelig noe annet enn de jævla grådige dritt bankene.

 

Delkasko med 100% finansiering er IKKE lurt.

 

Har endel å si prisnivået her da. Hvis bilen koster 50 tusen ser jeg ikke helt problemet, men begynner vi å passere 100 og oppover kan man kanskje tenke seg godt om når man er ute og kjører. Kasko er jo uansett veldig dyrt, ikke uvanlig med dobbel forsikringspremie hvis man er under 25 år. I tillegg får man egenandel ved krasj og bonustap. Egenandel pleier være på rundt 10 tusen, og bonustapet kan komme til å koste både 20 og 30 tusen over en del år dersom man begynner å regne på det. Sånn jeg ser det er det ikke vits å ha kasko på en bil som er verdt mindre enn 100 tusen, men selvsagt, en fast grense er det vanskelig å sette. Blir jo litt individuelt, forskjellen er ikke så stor hvis man f.eks har 80% bonus, mot 30-40%.

 

"Egenandel pleier å være 10000" - Nei? Den bestemmer du selv.

 

Hvor mye tror du vedkommende får i rente hvis sikkerheten på et lån til 50.000 plutselig blir totalvraket og derfor forsvinner? Du gir jo personen en kjempefin oppskrift på å bli gjeldsslave i hvert fall, ikke noe er så hyggelig som å betale ned på noe man ikke lenger har. Synes egentlig det er merkelig at vedkommende kan få lån med pant i bil uten å ha kasko, det har jeg faktisk ikke hørt om før. Greit nok om du har et forhold til 50.000 som at det bare er å kræsje og kaste bilen, men for min del synes jeg 50.000 er mye penger å kaste i dass, i hvert fall om jeg tar opp lån på dette beløpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Forsøk nettlån hos Elcon, da får du svar i løpet av ett par timer :thumbup:

 

Holey, delkasko med mulighet for full finansiering. TAKK! Endelig noe annet enn de jævla grådige dritt bankene.

 

Delkasko med 100% finansiering er IKKE lurt.

 

Har endel å si prisnivået her da. Hvis bilen koster 50 tusen ser jeg ikke helt problemet, men begynner vi å passere 100 og oppover kan man kanskje tenke seg godt om når man er ute og kjører. Kasko er jo uansett veldig dyrt, ikke uvanlig med dobbel forsikringspremie hvis man er under 25 år. I tillegg får man egenandel ved krasj og bonustap. Egenandel pleier være på rundt 10 tusen, og bonustapet kan komme til å koste både 20 og 30 tusen over en del år dersom man begynner å regne på det. Sånn jeg ser det er det ikke vits å ha kasko på en bil som er verdt mindre enn 100 tusen, men selvsagt, en fast grense er det vanskelig å sette. Blir jo litt individuelt, forskjellen er ikke så stor hvis man f.eks har 80% bonus, mot 30-40%.

 

"Egenandel pleier å være 10000" - Nei? Den bestemmer du selv.

 

Hvor mye tror du vedkommende får i rente hvis sikkerheten på et lån til 50.000 plutselig blir totalvraket og derfor forsvinner? Du gir jo personen en kjempefin oppskrift på å bli gjeldsslave i hvert fall, ikke noe er så hyggelig som å betale ned på noe man ikke lenger har. Synes egentlig det er merkelig at vedkommende kan få lån med pant i bil uten å ha kasko, det har jeg faktisk ikke hørt om før. Greit nok om du har et forhold til 50.000 som at det bare er å kræsje og kaste bilen, men for min del synes jeg 50.000 er mye penger å kaste i dass, i hvert fall om jeg tar opp lån på dette beløpet.

 

 

 

 

50 tusen er ikke noe å ta opp lån for da. Er såpass lite, kan jo evt låne av familie eller noe sånt da. En viktig ting å huske, er at lavere egenandel betyr høyere premie. Hvis du klarer å ha en passiv kjørestil kan det lønne seg med høy egenandel. 

Lenke til kommentar
50 tusen er ikke noe å ta opp lån for da. Er såpass lite, kan jo evt låne av familie eller noe sånt da. En viktig ting å huske, er at lavere egenandel betyr høyere premie. Hvis du klarer å ha en passiv kjørestil kan det lønne seg med høy egenandel. 

 

Ja, selvsagt, det er bare å spørre en kompis om å få låne 50.000. Alle mine familiemedlemmer og kamerater sitter så godt i det at de kan låne bort 50.000 på dagen uten å nøle. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor bankene driver med utlån når det bare er å låne av familie eller venner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange familier har solid nok økonomi for dette faktisk. Jeg har selv lånt et beløp som var betydelig mye høyere enn dette når jeg skulle kjøpe egen bil. Snakker forøvrig om lån fra besteforeldre, som er pensjonister, så de har nok litt mer å rutte med på dette punktet, enn hva en vanlig arbeider har.

Lenke til kommentar

Helt enig! Selv om besteforeldre/foreldre o.l. sitter "godt i det" (noe ingen av mine besteforeldre eller foreldre gjør), er det ikke dermed sagt at de vil låne ut penger, selv om man får et ja når man spør. Det kan være de føler seg obligerte til å låne ut penger, selv om det egentlig ikke har spesielt lyst.

 

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å låne penger til bil av min familie...

 

50000 kroner er faktisk en god del penger, det er to utbetalte månedslønner for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
50 tusen er ikke noe å ta opp lån for da. Er såpass lite, kan jo evt låne av familie eller noe sånt da.

 

Så et lån fra familie og venner er ikke et lån? Jeg vil heller skylde en bank penger enn venner og familie. Eller enda bedre, å ikke skylde penger i det hele tatt.

 

Til trådstarter - off topic: drit i billån og kjøp bil for de pengene du har. Vent heller med å kjøpe noe dyrere til du har råd til det.

 

on topic: vil du vite hva DNB tenker må du nesten spørre dem og ikke oss, men de står jo uansett fritt til å nekte deg lån uansett hva inntekten din måtte være.

Lenke til kommentar

Elcon, NAF, Møller Bilfinans anbefaler jeg. De "gode gamle" bankene vi går fysisk inn i er blitt veldig gnien. Jeg er kunde i 2 banker og ingen ville gi meg et billån på 180 000 uten at jeg måtte komme med 50000 i cash først. Jeg har i tillegg vært kunde der i over 20år. Men noen uker etter fant jeg meg en litt dyrere bil, Elcon ga meg fullfinansiering på flekken, og det var 250000kr. Kan legge til at bilen er nedbetalt på 4år.

Jeg tilbød meg å betale ned summen på 180 000 kroner i banken på 3 år. De skyldte på finanskrisa blant annet.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Gammel tråd, men jeg kan trøste folk med at det ikke er noe enklere nå. DnB ville ikke gi meg et lån på 170.000,- over 6 år og jeg har en årlig inntekt på i overkant av 350.000 kr uten særlige store utgifter ellers.

 

Selv ikke med 20% egenkapital og kausjonist ville DnB stille med billån på en raltivt ny bil.

 

Jeg takka for meg og der røyk jeg som framtidig kunde.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere klager etter. Jeg hadde ingen problem med å få billån hos DNB selv om jeg har både huslån og studielån. Jeg betalte 35% selv for å få laveste rente.

 

Det eneste jeg har å utsette på DNB er at de var litt trenge med utbetalingen. Tok 1,5 uke fra jeg sendte inn nødvendig dokumentasjon til pengene var hos selger.

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at den elektroniske søknaden min ble avslått, de mente 12 000 i netto i måneden var for lite, til tross for at jeg jobber 5 ganger i uka. Hva er dette for noe piss? Vilkårene på siden deres sier bare at jeg må ha fast jobb, altså 5 ganger i uka, men nå begynner de å kødde med meg virkelig, og jeg renner ut av tid da jeg skal snart hente en bil.

 

Er det bare at de er fullstendig idioter som burde legges ned eller er 12 000 i netto virkelig for lite på et lån på rundt 75 000 som skal betales ned på over 4 år?

 

 

Jobber 5 ganger i uka og har 12.000 i MÅNDEN?

Banken rekner deg vell som ikkje betalingsdyktig.

Lenke til kommentar

Det tragikomiske er at når jeg var i banken sa de at det var antall dager jeg jobbet i uka som gjaldt, men når jeg søker på nett er det visst beløpet. Jævla hyklere. Jeg har over 7500 å bruke etter huslån og mat, bare jeg som har problemer med å se hvorfor dette beløpet er utilstrekkelig?

 

Dette er et lån for ungdom, at inntektsummer skal være over 20 000 i nette i måneden er helt blåst.

 

Og Robocoop, du tar feil. Det spiller ingen rolle om jeg er vikar eller 'fast' - banken driter i det. Det er andre ting de ser på.

 

Banken driter ikke i om man har fast eller vikarjobb nei, det er vanskeligere å få lån om man ikke har fast jobb.

 

(btw er klar over at tråden er gammel)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare et lite tilskudd til denne tråden.

 

Har 42k netto i mnd, 2.4 mill i lån totalt for bolig og studielån, og DNB var ikke villig til å låne meg 120k til bil. Helt utrolig. Vet ikke om jeg traff på "feil" dame på tlf eller noe, men jeg skal iallefall ta meg en prat med de snart face-to-face.

Lenke til kommentar

Bare et lite tilskudd til denne tråden.

 

Har 42k netto i mnd, 2.4 mill i lån totalt for bolig og studielån, og DNB var ikke villig til å låne meg 120k til bil. Helt utrolig. Vet ikke om jeg traff på "feil" dame på tlf eller noe, men jeg skal iallefall ta meg en prat med de snart face-to-face.

 

Hvorfor ikke ta det på huslånet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...