Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DnB Nor ga meg ikke billån, hva er det som skjer?


Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at den elektroniske søknaden min ble avslått, de mente 12 000 i netto i måneden var for lite, til tross for at jeg jobber 5 ganger i uka. Hva er dette for noe piss? Vilkårene på siden deres sier bare at jeg må ha fast jobb, altså 5 ganger i uka, men nå begynner de å kødde med meg virkelig, og jeg renner ut av tid da jeg skal snart hente en bil.

 

Er det bare at de er fullstendig idioter som burde legges ned eller er 12 000 i netto virkelig for lite på et lån på rundt 75 000 som skal betales ned på over 4 år?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant nettopp ut at den elektroniske søknaden min ble avslått, de mente 12 000 i netto i måneden var for lite, til tross for at jeg jobber 5 ganger i uka. Hva er dette for noe piss? Vilkårene på siden deres sier bare at jeg må ha fast jobb, altså 5 ganger i uka, men nå begynner de å kødde med meg virkelig, og jeg renner ut av tid da jeg skal snart hente en bil.

 

Er det bare at de er fullstendig idioter som burde legges ned eller er 12 000 i netto virkelig for lite på et lån på rundt 75 000 som skal betales ned på over 4 år?

 

Det er ingen banker som har som eneste vilkår "å ha fast jobb" - De ser på betalingsevnen din og vurderer ut i fra den, og i ditt tilfelle er det tydeligvis blitt vurdert til at din evne er for lav. De bryr seg i bunn og grunn ikke om du jobber én eller syv dager i uken. Du tjener for lite, enkelt og greit.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Kan også føye til at selv om du har 12.000 utbetalt i mnd så ser ikke banken på det som at du har 12.000 disponibelt til billån hver mnd. De har en slags standard som er satt opp og ut i fra din alder, livssituasjon, bosted osv. så viser denne standarden hva et gjennomsnittsmenneske med dine "kriterier" bruker av penger på diverse ting i løpet av en måned.

 

Hva med å søke andre steder?

 

betalingsvilje (Anmerkninger)

 

Har du anmerkning kan du glemme å få lån i 99% av alle banker.

Lenke til kommentar

Det tragikomiske er at når jeg var i banken sa de at det var antall dager jeg jobbet i uka som gjaldt, men når jeg søker på nett er det visst beløpet. Jævla hyklere. Jeg har over 7500 å bruke etter huslån og mat, bare jeg som har problemer med å se hvorfor dette beløpet er utilstrekkelig?

 

Dette er et lån for ungdom, at inntektsummer skal være over 20 000 i nette i måneden er helt blåst.

 

Og Robocoop, du tar feil. Det spiller ingen rolle om jeg er vikar eller 'fast' - banken driter i det. Det er andre ting de ser på.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Det tragikomiske er at når jeg var i banken sa de at det var antall dager jeg jobbet i uka som gjaldt, men når jeg søker på nett er det visst beløpet. Jævla hyklere. Jeg har over 7500 å bruke etter huslån og mat, bare jeg som har problemer med å se hvorfor dette beløpet er utilstrekkelig?

 

Dette er et lån for ungdom, at inntaktsummer skal være over 20 000 i nette i måneden er helt blåst.

 

Er det kun huslån og mat du bruker penger på i løpet av en måned? Du får gratis strøm og gratis forsikring? Gratis kommunale avgifter? Hvis du kjøper bil, da får du vel gratis forsikring på denne, gratis veiavgift og gratis drivstoff?

Du bruker ikke en eneste krone på sosiale ting og klær?

Lenke til kommentar
Er det kun huslån og mat du bruker penger på i løpet av en måned? Du får gratis strøm og gratis forsikring? Gratis kommunale avgifter? Hvis du kjøper bil, da får du vel gratis forsikring på denne, gratis veiavgift og gratis drivstoff?

Du bruker ikke en eneste krone på sosiale ting og klær?

 

Ser at jeg har formulert meg dårlig, mente selvsagt at jeg bor på kollektiv og ikke eget hus. Betaler 3000 inkludert ALT av strøm, kommunaleutgifter osv. Forsikringen på bilen fant vi ut ble på 400 per måned. Bruker minimalt til ingen penger på sosiale goder. Igjen, dette driter banken i da den har utviklet en fin og liten 'modell' som sier at ola ungdom bruker så så mye penger på x og på y.

 

Jeg får bare prøve tipset til DCG.

Lenke til kommentar
Først: DNB Nor suger maks. Nektet meg billån med inntekt på 550K.

 

Søkte hos NAF, Møller Bilfinans og AS Financiering. Fikk lån på dagen. Litt dyrere men et alternativ

 

550K i inntekt eller 250K i inntekt har liten betydning - det er din betalingsevne som gjelder. Det hjelper ikke å ha høyere inntekt enn gjennomsnittsinntekten dersom man også har høyere gjeld enn gjennomsnittet. For øvrig NAF billån = DNBNor.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Først: DNB Nor suger maks. Nektet meg billån med inntekt på 550K.

 

Søkte hos NAF, Møller Bilfinans og AS Financiering. Fikk lån på dagen. Litt dyrere men et alternativ

 

550K i inntekt eller 250K i inntekt har liten betydning - det er din betalingsevne som gjelder. Det hjelper ikke å ha høyere inntekt enn gjennomsnittsinntekten dersom man også har høyere gjeld enn gjennomsnittet. For øvrig NAF billån = DNBNor.

 

Vet det. Men DNB Nor kjører litt annet opplegg anyway

Lenke til kommentar

Vet det ikke er gunstigste måten å gjøre det på, men jeg har to biler nå, og har møller bilfinans på den ene og as financiering på den andre. Har ikke noe å klage på, og renten er ikke så veldig mye høyere enn bankene. De tar lån med sikkerhet i bilen.

 

Banker krever normalt mer sikkerhet enn finansieringsselskapene. Kan også med fordel anbefale elcon bilfinans ;)

Lenke til kommentar
Vet det ikke er gunstigste måten å gjøre det på, men jeg har to biler nå, og har møller bilfinans på den ene og as financiering på den andre. Har ikke noe å klage på, og renten er ikke så veldig mye høyere enn bankene. De tar lån med sikkerhet i bilen.

 

Banker krever normalt mer sikkerhet enn finansieringsselskapene. Kan også med fordel anbefale elcon bilfinans ;)

 

Så lenge det er et helt ordinært billån krever ikke bankene noe mer sikkerhet enn andre, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...