Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, 50mm'n på det også. Nydelig landskap, duse, fine farger. (Ville kanskje ha rettet horisonten en tanke jeg...er litt prikete med slikt jeg :innocent: ..)

RandiA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var kveldsidyll ja. Liker godt denne type motiver hvor man får både solstråler og regnskyll om hverandre. Bra "fanget"! Er for øvrig enig med Randi angående horisonten - den ser ut til å helle litt mot høyre.

Skrevet

Horisonten der er veldig vanskelig, så den kan faktisk være riktig. Mitt bilde fra 3. juni er fra samme sted, bare en litt annen vei. Jeg sleit skikkelig med å finne rett horisont.

Skrevet

Nok et flott bilde ja, horisonten ser rett ut for meg også (tok vinduet og dro det ned under skjermen til kanten på skjermen var paralell med vannet, ser rett ut)

Skrevet

Venter spent - nå er jeg også oppdatert her, skal følge denne tråden.

Kvasse glas blir en lidenskap - zoom, go home!

Takk for en trivelig tur idag.

Skrevet

Takk igen för alla fina kommentarer! Det är verkligen inspirerande att komma hit och läsa.

Angående horisonten så är jag enig i att bilden ser lite skev ut, men efter att ha ganskat den kom jag fram till att vattnet trots allt är rätt/rakt, så jag tror jag låter bilden vara som den är. Jag uppskattar ändå att ni påpekade det!

Skrevet

Jeg synes du har tatt flotte bilder. Horisonten er minimalt skjev. Stilig at solen skinner igjennom foran de mørke skyene.

Jeg venter i spenning på flere.

Skrevet

6. Juni:

Lördag var det Akam-träff här i Trondheim och vi gjorde en heldagstur ut till Austrått fort och borg. Det var en väldigt fin dag i trevligt sällskap. Tack alla!

Trots att jag tog många foton blev det ingen sådär riktigt bra med 50mm-objektivet. Den sociala biten tog kanske för mycket av min uppmärksamhet. :) I Brekstad tog jag denna bild i väntan på färjan. Det är ett väldigt vackert landskap, men jag gjorde det dessvärre inte rättvisa här. Jag önskar att jag hade haft lite mer tid.

post-178020-1244393303_thumb.jpg

EXIF: 1/40 (oops), f/8, ISO 100, 50mm.

Har inte tagit någon bild idag söndag. Vi får se om jag kommer mig ut nu ikväll eller inte... :)

Skrevet (endret)

8. Juni:

Igår blev det dessvärre ingen bild, men 6 dagar av 7 när man är Pingle är ju ikke så värst. :) Idag blev det en hyggelig liten fototur med en annan Akam-medlem och här är ett bilde:

post-178020-1244484445_thumb.jpg[

EXIF: 1/2500, f/2.8, ISO 400, 50mm.

Här är en bild jag funderade på att välja, men jag syntes att den är lite för lik 2. Juni, så det blev den ovan istället.

post-178020-1244484552_thumb.jpg

Endret av HelenaN
Skrevet
8. Juni:

Igår blev det dessvärre ingen bild, men 6 dagar av 7 när man är Pingle är ju ikke så värst. :) Idag blev det en hyggelig liten fototur med en annan Akam-medlem och här är ett bilde:

Begge bildene for 8. var fine synes jeg...helt perfekt. :yes:

RandiA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...