Gå til innhold

Gamle menn som utnynttes av unge thailandske damer


Anbefalte innlegg

Normalt så snakker media om unge damer fra Tailand som blir utnyttet av gammle Norske menn. Mennene er sammen med dem under minnste kravet for at dem skal kunne flytte inn i landet, slik at de kan finne seg ei nye ei. Eller de utnytter unge damer ved å lokke dem med mer penger og ett bedre liv.

 

Men det er mange tilfeller av at det er mennene som blir utnyttet også. Når de får seg ei ung dame fra Tailand så er det ganske normalt å sende måndelige penger til familien. Videre så er mange av disse gammle mennene ganske desperate og blir lett lurt av de unge skjønnhetene. De har lyst på en mengde ting, og mennene kjøper i ett desperat forsøk på å beholde dem. De blir regelrett loppet for penger. Og dess mer de bruker jo mindre villige er de fleste på og stoppe siden de nå har betalt så mye att de føler de ikke kan stoppe nå, siden de da vil ha tapt allt for ingen ting.

 

Jeg hvet om en som har det slik. Han har nå knappt ett øre igjen. 45 år og ikke noen verdier igjen. Har også snakket med noen andre som også kjente til noen slike tilfeller. Felles for dem er att de er i en midtlivskrise og er helt desperate, de er i en sikkelig dårlig periode i livet, ogpå toppen av det hele så ender dem opp uten en krone igjen.

 

Hvorfor snakkes det ikke mer om denne problematikken. Hvorfor blir de gammle mennene alltid sett på som noen utnyttene griser og de unge damene som noen uskyldige offere. Det stemmer absulutt ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mennene har eit valg. Dei kan fint klare seg utan å finne seg ei dame frå Thailand. Der borte er tilstandene litt verre og damene må i mange tilfeller ta det dei får. At nokon prøver å få tak i penger både til seg sjølv og familie er forståeleg, om mannen då ikkje klarer å regulere dette eller sei nei så har eg ingen sympati. Då kan han heller finne seg ei dame som ikkje treng penger.

Lenke til kommentar
45 år og ikke noen verdier igjen.

Gamle menn er i ditt hodet altså ca. 45 år ? Hva med 55 år ?... steingammel og halvdød og 35 år = ungdom ?

 

Har vel egentlig ikke noen klar skille på hva som er gammelt elle rikke. Kommer vel litt ann på utsene og væremåte. Men det er alderen 45 og oppover som er mest aktuelt innen dette, og folk kaller dem gammle griser de som driver med slikt.

 

Mennene har eit valg. Dei kan fint klare seg utan å finne seg ei dame frå Thailand. Der borte er tilstandene litt verre og damene må i mange tilfeller ta det dei får. At nokon prøver å få tak i penger både til seg sjølv og familie er forståeleg, om mannen då ikkje klarer å regulere dette eller sei nei så har eg ingen sympati. Då kan han heller finne seg ei dame som ikkje treng penger.

Familien til import dama til han jeg kjenner er den mest vellsående familien i området de bor. Det er selvsakt mye dårligere en her, men det lever mer en bra nokk der nede. Det de bruker pengenne til er ny bil, fine mote klær, bra tv osv. Denne dama har altså andre valg, det er kunn for å få mer luksus ho lopper han duden, og ikke for å få nødvendige ting som mat, skolegang osv.

 

Det er greit att mennene har ett valg. Men det har også dem som lever i ett forhold hvor de blir misshandla av partneren, men de har alike vel problemer med å gå fra forholdet.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig synd at noen går på en slik smell, men selv om dette sikkert er utnyttelse og manipulering så det holder, så er det ingen som tvinger disse mennene. De er godt voksne og ansvarlige for egne handlinger. Om de da ikke greier å se at en pen Thai dame regelrett lopper dem for penger så er det deres egen feil. Folk kan som regel ikke beskyttes mot seg selv. Litt opplysning om problematikken hadde nok ikke vært dumt, ville kanskje reddet et par sjeler fra å havne i samme situasjonen.

 

Ser logikken i at jo mer de gir, jo vanskeligere blir det å kutte, men det burde gå av noen varsellamper når dama ikke bare tar hele lønna, men også sparekontoen eller andre verdier man skulle ha.

Lenke til kommentar
Er selvfølgelig synd at noen går på en slik smell, men selv om dette sikkert er utnyttelse og manipulering så det holder, så er det ingen som tvinger disse mennene. De er godt voksne og ansvarlige for egne handlinger. Om de da ikke greier å se at en pen Thai dame regelrett lopper dem for penger så er det deres egen feil. Folk kan som regel ikke beskyttes mot seg selv. Litt opplysning om problematikken hadde nok ikke vært dumt, ville kanskje reddet et par sjeler fra å havne i samme situasjonen.

 

Ser logikken i at jo mer de gir, jo vanskeligere blir det å kutte, men det burde gå av noen varsellamper når dama ikke bare tar hele lønna, men også sparekontoen eller andre verdier man skulle ha.

 

Folk som f.eks går på nigeriasvindel e-post er vel også skyld i dette selv, men du syns vel ikke at svindlerene her bare er noen uskyldige folk som bare griper en mulighet når den byr seg?

Eller hva med healere, ol. som utnytter desperate folk med f.eks kreft, ol. og lopper dem helt for penger. det er jo offerene selv som har gitt disse penger, men er disse svindlerene også uskyldige?

 

Disse thaikvinnene som lurer gamle desperate menn på denne måten er rett og slett svindlere. og de er ikke noe mer uskyldige enn andre svindlere. det at de i tilegg sårer disse mennene ved å gå fra dem etter 3 år (eller hva det nå er) når de har fått opphold i Norge og utnytter dem på det groveste mens de er sammen med dem gjør dem til værre enn andre svindlere.

 

Selvfølgelig har mannen et annsvar pga at han har gått med på dette (akkurat som offere i andre svindelsaker), men det gjør ikke disse thaidamene til noe mindre svindlere.

 

Og når samfunnet i tilegg fordømmer disse mennene i etterkant blir det jo bare enda værre for dem:

=> de har tapt alle pengene, har tapt "kona" og blir fordømmt av sine venner og familie (ikke en veldig god situasjon med andre ord).

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Disse mennene får omtrent like mye sympati fra meg som offere i pyramidespillsaker. Er man så naiv har man godt av en lærepenge som svir. :)

Damer som er sammen med menn som misshandler dem får heller ingen sympati. Er man så naiv at man ikke slutter forholdet så kan man ha det så godt.

Lenke til kommentar

Jeg mener på ingen måte at det er riktig hva disse kvinnene måtte drive med, jeg mener at akkurat som Nigeriasvindlerne, så er utnyttelsen/svindelen noe som kun kan skje gjennom utnyttelse av folks svakheter. Nigeriasvindlere spiller på folks grådighet og disse kvinnene på mennenes ensomhet. Felles for begge er at sunt bondevett bør i løpet av prosessen sparke inn og få deg til å lure på motpartens motiver.

 

Jeg vet det kanskje høres arrogant ut å gi ofrene skylden for situasjonen de er i, så å si alle kan bli svindlet på en eller annen måte. Jeg sier ikke at disse mennene er spesielt dumme som blir utnyttet, men at selv om det er kvinnene som har utnyttet dem på det groveste så har de selv feilet i å stoppe det fra å skje. Hvis dama du har vært sammen med i et år begynner å kreve urimelig mye og man merker at verdiene man har blir tappet i et faretruende tempo, så bør man spørre seg om det er verdt å satse alt på forholdet. I disse sakene der de har sittet igjen uten nåla i veggen, hva trodde de skulle skje når de var tomme for penger? Jeg skjønner hvordan disse damene kan få et enormt tak på mennene og akkurat som sekter så jobber de seg gjerne gradvis gjennom det naturlige forsvaret til offeret, tøyer grensene til det som for andre virker helt absurd å gå med på. Men vi lever desverre i en verden hvor det finnes mange slike mennesker og organisasjoner og da må man enten ta forhåndsregler, være litt skeptisk til å åpne lommeboka på vidt gap.

 

Det er jo vanlig av enkelte sekter å flå medlemmene sine for alt de er gode for. Veldig lignende praksis, de får kloa i ofrene sine og bruker alle svakheter i de enkelte de måtte finne og svakheter i mennesket generelt(Ønsket om å være elsket, håpet om at det er noe større enn seg selv, være inkludert, frelse osv) til å manipulere til seg viljen sin.

 

Folk som utnytter syke mennesker ved å tilby dem humbug burde vært straffet også. Problemet med disse er at grensen mellom ren svindel og "healere", naturmedisin og andre suspekte greier er hårfin og vanskelig å dømme folk på. Der gir også offeret fra seg pengene frivillig og skulle det bli sak på det, så kan en reinspikka svindler hardnakka påstå at han da har healing evner og komme unna med det. Så lenge man overbeviser retten om at man hadde gode intensjoner da man solgte slangeolje til dødssyke mennesker til en sinnsyk pris så slipper man unna med det. Selv om jeg ikke er religiøs så håper jeg det finnes et eget helvette for disse.

 

Jeg fordømmer på ingen måte menn som får seg Thai-koner, i de fleste tilfeller så er det vel snakk om en win-win deal. Begge får en å dele livet sitt med og være glad i og en muligens bonus for henne er velstanden hun får ta del i ved å komme til Norge. Selv om noen tilfeller der dama eller mannen utnytter eller mishandler den andre, så er vel ikke dette saken i majoriteten av slike forhold.

 

Jeg fordømmer dem heller ikke for at de har blitt utnyttet/svindlet på denne måten, det er trist, men de har selv gjort seg sårbare slik at slike mennesker får taket på dem. Jeg står fast på at folk kan ikke reddes fra seg selv. Om det da ikke hadde vært Thai-kone som dro avsted med pengene så hadde det vel fort vært noen andre som utnyttet en person i en slik situasjon hvor resultatet ville blitt mye av det samme. Man er tross alt ansvarlig for veldig mye som skjer i livet sitt, hvor skal personlig ansvar slutte? Jeg sier ikke at disse mennene fortjener å bli ruinert på denne måten, jeg sier at dette ikke er noe som skjer utenfor deres kontroll, dermed så kan man ikke si at de ikke er selv uten skyld i ulykka de nå er i. Ja det er kvinnene som lurer dem, men de lar det skje.

 

Jeg er helt enig i at det er en forferdelig situasjon de havner i, men jeg ser ikke hva som kan gjøres med det. Så lenge folk ikke er skeptiske ovenfor prospekter som ser for gode ut til å være sanne eller stoler blindt på andre til tross for flere faresignaler så vil folk fortsette å bli svindlet og utnyttet på tusenvis av forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Syntes mer synd på de damene som kommer her til lands som loves både gule og grønn skoger, så er det mannen som herjer rundt med damen.

Men de har da også ett valg stort sett. De kan velge å prøve og finne seg en annen mann i Norge, eller de kan dra tilbake. Det er også mangee store tailandske miljøer i norge som de kan søke hjelp fra. Hvis de er så desperate etter ett liv med mer luksus at de lar seg lure så er det vel dems egen feil. Det er nå det om man følger logikken til enkelte andre her.

 

 

Hvorfor har folk bare medlidenhet fra den ene vinkelen. Blir nesten det samme som når folk tenker på overgrepsmenn så føler de ett sterkt hat mot den personen og mye medlidenhet oven for offerene hans. Mens familien til gjerningsmannen blir ikke gitt en tanke. Enda de offte ender opp med å bli like hard såret grunnet miljøet rundt dem begynner og behandle dem nesten som om de er skyldige selv, de burde jo visst om det osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...