Gå til innhold

Tomsi42 og Anew knuser glass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har AG hjemme lenger? (faren min var reserveoffiser under den kalde krigen, så han hadde AG og 200 skarpe skudd hjemme - grunnen til at jeg har nedsatt hørsel på venstre øre... :roll:)

 

UV-filter vs. 7.62mm kunne vært en verdig avslutning... Der tror jeg ikke solblender hjelper en gang...

 

Rimelig sikker på at tilogmed luftpistolen min hadde gjort nytten mot UV filter, gitt.

Lenke til kommentar

Mulig jeg kan bistå med et røverkjøp!

Jeg slo til på et vario ND filter av tvilsom kvalitet.

Jeg har ikke fått det enda, men er det som fryktet, så offres det for slike godsinnede prøveoppskytinger.

Det kostet $100, så det bør være mulig å se gjennom det :wallbash:

Sånn kan det sjanses når Singh-Ray syntes i dyreste laget.

 

Vinn eller forsvinn!

Lenke til kommentar
Der har du neste testen deres: Hvor mange kinaputter må til for å sprenge et kitobjektiv?

Mythbuster style - 1/2 kg dynamitt. Minst.

 

Tom

Da må dere finne en pensjonert inspektør i kripos som er ekspert på eksplosiver. :p

 

Kunne tenkt meg å sett det kamerautstyret som står imot 7.62 ja :)

Tja, om en 7.62 treffer frontelementet på et 300/2.8 tror jeg faktisk den blir stoppet.

 

Mythbusters gjorde en test der et snikskyttersikte sto i mot en kule, og en 300/2.8 inneholder svært mye glass..

 

Kunne vært et interessant eksperiment for Mythbusters.. hvor dyrt fotoutstyr må du ha for å være trygg mot kuler? :p

Lenke til kommentar
Mythbusters gjorde en test der et snikskyttersikte sto i mot en kule, og en 300/2.8 inneholder svært mye glass..

Nåja, det var ikke bare pga. glasset at kikkertsiktet stoppet kulene. Kulen endret bane slik at den traff veggene i siktet. Og de klarte det til slutt; med tidsriktig kule og sikte (runde to i et senere avsnitt).

 

Mitt tips er 7.62 - kit-objektiv: 1- 0. Når det gjelder 7.62 - 300mm f/2.8; da satser jeg på en helgardering.Dvs. Objektivet vil være ubrukelig; men jeg tviler på at kulen går tvers igjennom.

 

Tom

Lenke til kommentar
Kunne tenkt meg å sett det kamerautstyret som står imot 7.62 ja :)

Tja, om en 7.62 treffer frontelementet på et 300/2.8 tror jeg faktisk den blir stoppet.

 

Nekter jeg å tro.. Den går rett igjennom frontelementet. Om den går igjennom alt glass i den har jeg derimot vanskelig for å tro. Dette er jo noe som hadde vært moro å teste :)

 

:D @ arela

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg bruker UV filter på mine objektiver er hvis jeg skulle være så uheldig å ha et sandkorn i pussefillen og ripe opp glasset. Hvis det blir en runde to, kunne dere ha testet om objektivet kan stå imot det, eller om det er lurt med filter i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Pussefille med sand er notert som testmål.

Men ikke overdriv mengden sandkorn på pussekluten...

Hvem er det som har sand på pussekluten sin a? Jeg har den i en sånn liten tube (japan photo 20kr sak) og rister den før jeg bruker den.

 

Men for all del, jobber man i ørkenen så kan det jo sikkert hende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...