Gå til innhold

Tomsi42 og Anew knuser glass


Anbefalte innlegg

Det er i hvertfall mindre skummelt enn riper i et objektiv til mange ganger prisen :)
Skummelt er vel stikkordet her.

 

Mange av oss er redd for det ukjente. Grunnen til at en del av oss er redd for f.eks å gå i mørket, er at vi ikke ser godt. Da blir omgivelsene ukjente for oss. Har vi en tendens til å frykte det ukjente, da blir vi altså lett mørkeredde. En utbredt psykologisk mekanisme. Så utbredt at det er helt normalt. Men det at det er normalt betyr ikke at det er hensiktsmessig.

 

De som ikke er vant til tørke av frontelementet, de opplever det tydeligvis som skummelt. Mens de som gjør det rutinemessig, de bare gjør det. Uten å lage meg noen fantasier om hva som kanskje kan skje.

 

For meg er det like naturlig som å tørke meg bak når jeg har vært på do. Jeg bare gjør det uten å lage meg fantasier om hva som kan skje. Om jeg derimot hadde brukt en eller annen form for analbeskyttelse, da kan det hende jeg hadde syns at det var skummelt.

 

Da kan det hende at jeg hadde tenkt:

Kanskje det kan være noe på papiret,

som kanskje kan lage riper,

som kanskje kan bli til et åpent sår,

som kanskje kan gi en infeksjon,

som kanskje kan bli alvorlig,

som kanskje kan bli så alvorlig at jeg dør.

Tenker vi sånn. Da blir det skumle greier det å tørke seg bak.

 

Kanskje på tide å starte litt frontelementfobi terrapi her? ;)

Når vi har fått ut akamboka, da skal du se at jeg har et treningsopplegg klart :p

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange av oss er redd for det ukjente. Grunnen til at en del av oss er redd for f.eks å gå i mørket, er at vi ikke ser godt. Da blir omgivelsene ukjente for oss. Har vi en tendens til å frykte det ukjente, da blir vi altså lett mørkeredde. En utbredt psykologisk mekanisme. Så utbredt at det er helt normalt. Men det at det er normalt betyr ikke at det er hensiktsmessig.

 

De som ikke er vant til tørke av frontelementet, de opplever det tydeligvis som skummelt. Mens de som gjør det rutinemessig, de bare gjør det. Uten å lage meg noen fantasier om hva som kanskje kan skje.

Under neste knusing kunne det vært interessant med forskjellige typer "mishandling" av frontelement for å se hva som kan lage rip?

Skitne til med diverse grums for så å rense det av med egnet metode... Kunne sikkert kurert mange :)

Lenke til kommentar
Under neste knusing kunne det vært interessant med forskjellige typer "mishandling" av frontelement for å se hva som kan lage rip?

Skitne til med diverse grums for så å rense det av med egnet metode... Kunne sikkert kurert mange :)

Jeg har jobba litt med såkalte desensitiviserings terapeutiske teknikker overfor andre fobier.

 

Kanskje jeg skulle utvikle et enkelt tretrinns terapeutisk opplegg retta mot kurering av frontalelementfobi (fint ord, ikke sant? ;) ), som folk kan praktisere hjemme i sin egen stue under trygge omgivelser :p

 

Tror det ville være mer effektivt enn å se på andre. Førstehåndserfaringer er som regel mer effektivt sånn rent terapeutsik sett.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal ut og handle meg en buttplug og en bidet... Ble litt nervøs av å lese innlegget til Tim. :ph34r:

 

PS: frontelementriping står på testprogrammet, men det er nok ikke sikkert det blir så lett. Som dere så i forrige testrunde, så ble ikke 18-55-objektivet ripet opp, selv om det traff en skarp stein "head on" fra flere meters høyde.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal ut og handle meg en buttplug og en bidet... Ble litt nervøs av å lese innlegget til Tim. :ph34r:

Separat bidet er for pyser. Et bidetsete er mye mer fancy. De mest avanserte har fjernkontroll og mulighet for å kjøre strålen frem og tilbake med massaje, for ikke å snakke om "hårtørking". Bodde noen uker i "Tokyo town" i Los Angeles, og hadde tilgang på det mest fantastiske setet du kan tenke deg. Sjekk her for mer info :yes:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal ut og handle meg en buttplug og en bidet... Ble litt nervøs av å lese innlegget til Tim. :ph34r:
Det tror jeg kan være en dårlig ide. I hvert fall om du kjøper en billigplugg. De har nemlig dårlig coating.

Og dårlig coating er sårbar for riper ved reingjøring om det har kommet f.eks sandkorn på pluggen.

 

Og ripete plugg kan gi ...?

Ja.

Du gjetta riktig, nemlig anal-flare :p

 

Skumle greier det og.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Huff. Jeg får kjøpe en Digital Pro 2 buttplug på ebay. De koster bare $10 fra en kar i Kina med 97.8% positive tilbakemeldinger. De skal vist ha rasende god coating.

 

Og hva gjelder sete:

BB-1000 is equipped with state-of-the-art "smart power saving function” that calculates the most frequently used hours of the day for maximum savings with a powerful deodorizer that eliminates up to 90% of embarrassing odor.

I'm gettin' me one of those!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal ut og handle meg en buttplug og en bidet... Ble litt nervøs av å lese innlegget til Tim. :ph34r:
Det tror jeg kan være en dårlig ide. I hvert fall om du kjøper en billigplugg. De har nemlig dårlig coating.

Og dårlig coating er sårbar for riper ved reingjøring om det har kommet f.eks sandkorn på pluggen.

 

Og ripete plugg kan gi ...?

Ja.

Du gjetta riktig, nemlig anal-flare :p

 

Skumle greier det og.

 

anal-flare høres unektelig skummelt ut.

Lenke til kommentar

Uansett hvor trivelig det er å diskutere buttplugcoating, endetarmsåpningsrens og anal-flare, så er det faktisk enda bedre å kunne meddele at jeg nettopp har fått overlevert nok en Canon 18-55 til forskningsformål.

 

En stor takk til the_last_nick_left :thumbup: (og en takk til Sigma og Canon for at de lager så lusne billignormalzoomer at folk bare er glade for å kunne donere dem til knusingforskning)

 

Nå må vi få tatt oss sammen, Tom.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Ja du fototim er en morsom skrue.. jeg spør ikke om hva du er redd for å få i ræva, jeg spør om noen tror frontelementet blir ripete om man gnir på det med en fille når det er dekt av et sandstøvlag. :wallbash:

Å kalle det en fobi sier mer om deg enn det gjør om meg, vil jeg påstå. Jeg har ingen erfaring med dette når det gjelder objektiver, men jeg har sett endel kikkerter som er pusset på uten tanke for hva som ligger på glasset. I dårlig belysning er de ubrukelige pga masse små riper i glasset, mens midt på dagen er det forsåvidt OK å bruke dem. Og om de da er ødelagte kommer helt an på brukerens behov. Og før noen nevner det, jeg kunne ikke tenkt meg å bruke filter på kikkerten..

Lenke til kommentar

Først, for ordens skyld:

En skrue er jeg kanskje, men jeg kan ikke se å ha svart deg tidligere i denne tråden. Mulig jeg tar feil der, som med så mye annet :)

 

Men om du er interesert, så vil jeg anbefale en viss forsiktighet når du tørker vekk sand, enten den sitter på filter eller frontelement. Sand er skumle greier. La det tørke, og blås vekk, før du eventuelt gnir.

Men jeg mener altså ikke at litt sand utenpå utstyret er grunn til panikk.

Å kalle det en fobi sier mer om deg enn det gjør om meg, vil jeg påstå.
Nja. Jeg ble kanskje litt vel revet med :)

 

Når jeg kaller det fobi mener jeg selvfølgelig ikke alvorlig. For at en frykt eller aversjon skal kvalifisere som fobi, må den i følge de mest utbredte psykologiske definisjoner, virke "vesentlig hemmende for vedkommende sin livskvalitet og mulighet selvutfoldelse". *

 

Det som jeg står for av tøveriene mine er at de tankene som beskrives om linsetørking minner om en mild form for frykt for det ukjente.

 

* Sitat, etter hukommelse.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Neida. Du har ikke svart meg direkte. Men jeg tolket det dithen at du mente jeg var den som var så redd for å tørke av frontelementet at det nærmest er en fobi når du siterte en som kommenterte svaret jeg fikk omkring dette spørsmålet om sandstøvet på frontelementet.

 

En ting som slår meg her er at dere ikke har noen argumenter. For meg ser det ut som om det er en sannhet som skal bevises fremfor noe som skal undersøkes. Når det kommer spørsmål eller påstander som taler mot det dere skal bevise så blir argumentasjonen latterlig avsporet, slik som når du trekker frem dopapirteorien din. Morsom lesing, ja. Men som et argument omkring dette med å droppe beskyttelsesfilter i slike omgivelser er det null verdt, meningsløst pjatt. Selv om det er noe du selv tror på og lever etter er det ikke dermed sagt at det er en absolutt sannhet.

Lenke til kommentar

Nå er vel de fleste av ikke motstandere av at folk bruker beskyttelsesfilter i eksteme tilfeller.

 

Og mye av "provokasjonen" fra vår side, er mest stikk til de som er hard-core filterentusiaster som ikke klarer å komme med gode bevis for deres synspunkter. Ikke det at du er der, pybalto. Men det er en del der ute som er hysterisk opptatt av dette med filter.

 

Tom

Lenke til kommentar
Neida. Du har ikke svart meg direkte. Men jeg tolket det dithen at du mente jeg var den som var så redd for å tørke av frontelementet at det nærmest er en fobi når du siterte en som kommenterte svaret jeg fikk omkring dette spørsmålet om sandstøvet på frontelementet.
:) Da tror jeg du feiltolker meg. Eller rettere sagt, jeg vet at du gjør det. Flåsereiene mine hadde egentlig ingen bestemt adresse.

Allikevel vil jeg beklage at jeg utrykte meg slik at du fikk det inntrykket. Ok? :)

 

Ellers - om det å hevde at motparten ikke har argumenter: Det eldgamle debatttrikset virker ikke på meg. Server heller argumenter du :p

 

Til slutt tror jeg nok at mange tar denne tråden alt for alvorlig.

Tom og Anew forsøker ikke å virkelig bevise noe som helst.

 

De er begge såpass oppegående at de er fullstendig klar over at eksperimentene deres ikke beviser noe som helst, ikke beviser i vitenskapelig betydning. På samme måte som at Mythbusters ikke beviser noe som helst.

 

Det er også bare lek. Riktignok lek vi kan lære noe av, men tross alt en lek.

Lenke til kommentar
De er begge såpass oppegående at de er fullstendig klar over at eksperimentene deres ikke beviser noe som helst, ikke beviser i vitenskapelig betydning. På samme måte som at Mythbusters ikke beviser noe som helst.

 

Det er også bare lek. Riktignok lek vi kan lære noe av, men tross alt en lek.

 

 

Lensbusters™

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...