Gå til innhold

Konkurranse: Overklokkernes mesterskap 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja spørs vel hva utgangspunktet er. Man kan jo ta en Celeron 300A og klokken den til 7-800Mhz

 

Vil tro prosessorer som AMD NEO MV40 vil klokke temmelig bra også. Eller kanskje Atom. Laveffekts cpu'er er vel veien å gå

 

Hadde mye morro med XP-m 2400 i sin tid ;)

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Får endre navnet mitt, ingen greiser stave det... Synd Knut er tatt allerede :p

 

%-greiene er tull, da blir det low-endsystemene som vinner med en gang. Uansett HVA man gjør med en E8600 får du ikke ytelsesøkning på 140% eller noe sånt ift stock. Intel only er jo også bare BS, blir som å arrangere F1-mesterskap og si at man ikke kan kjøre Ferrari, men kun Renault. Er det et mesterskap? Nei. Men pytt... meg og fluesopp er et team anyways :p

 

Men trengs vel noe hvassere enn den E3120'en enkelte har nevnt før i tråden... soppen har en E6300 vi får kjøre istedet. Får grave fram noe JALLA DDR2-minne med gode chips, så man tjener ekstra på minneoverklokken også.

 

@Tiltman: Dette er vel en overklokkingskonkurranse, og ikke en tweakekonkurranse. Ligger masse skill/kunnskap i å finne rett utstyr, klokking er langt mer enn å sitte og knote med minnetimings og OS-tweaks. Syns det er flott at denne delen av leken også blir avgjort av brukerne. (man kunne jo prøvd motsatt, lagt begrensning på tweaks og latt brukerne finne HW selv... just a thought)

Lenke til kommentar

Nei Knopfler, noe navneforandring kommer ikke på tale :p

Men seriøst så tror jeg at du og formann hadde kunne fikset noe svært bra om vi hadde bunket dere inn i konkurransen.

 

Men men, blir ikke noen deltakelse av meg i allefall, hadde vært morsomt å dundre inn med gamle Socket A og ett GeForce kort som jeg har liggende.

Faktisk eneste Intel maskinene jeg har er LGA 1366 (Uten RAM) og LGA 775 (Med en svært liten CPU samling).

Lenke til kommentar

sykt irriterende at % greiene er innført, dette fører til KJIP overklokking. sier seg selv at det blir celeron for alle pengene, og hvem bryr seg om det egentlig?

 

man kan sette WR i PI 1M med E8600 her, og allikevel være LANGT unna å vinne.. WR i 1M er noe av det gjeveste som finnes innen klokking. forøvrig det samme med WR i 01....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...