Gå til innhold

Konkurranse: Overklokkernes mesterskap 2009


Anbefalte innlegg

sykt irriterende at % greiene er innført, dette fører til KJIP overklokking. sier seg selv at det blir celeron for alle pengene, og hvem bryr seg om det egentlig?

 

man kan sette WR i PI 1M med E8600 her, og allikevel være LANGT unna å vinne.. WR i 1M er noe av det gjeveste som finnes innen klokking. forøvrig det samme med WR i 01....

 

Som jeg skrev selv for to poster siden ca :p Man fjerner riktignok økonomien til en viss grad, men de som vinner nå er jo de som er "sleipest" ift valg av komponenter. E2140 + PC2-5300 D9GMH + 6800XT og du har masse poeng å hente uten å ha gjort rare innsatsen.

 

hver score skulle blitt kategorisert, og tatt opp til evaluering.. det er det eneste riktige, men vi får prøve uansett :D

 

Bruk litt "rar" HW, og ingen skjønner hvor bra/dårlig overklokken er. Tror f.eks. de færreste "dommerne" har nok peil på K8 (vet det er AMD, og ikke teller her, men tanken er den samme) til å avgjøre hva som er en god og en dårlig klokk på de ulike CPUene der. Hva da om noen klokker en Pentium 2 eller noe i den duren?

 

Finfin tanke, men forutsetter UMENNESKELIG mengde kunnskap hos dommerne, så er vel rimelig ugjennomførbart sånn sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel % økning i score som teller. Og om vinneren må la en 3. part teste utstyret stock så er jo alt greit.

 

Man må velge sin hw med omhu, men det blir ikke nødvengdighvis så dyrt.

 

Og om man tar en WR eller to så er jo heder og ære tilstede alikevel, selv om man ikke får dra til Tyskland.

 

Og reglene er som de er, så bruk energien på å klokke fremfor å diskutere noe som allerede er bestemt :- )

Lenke til kommentar
Nå er reglene slik, og samme hvor mye vi diskuterer det så forandres det ikke :tease:

 

Vet, men greit å ha begrunnelsene... om noen lager en regel som sier at man skal røyke pipetobakk og bruke lederhosen for å få godkjent scoren antar jeg at NOEN ville lurt på hvorfor :ph34r: Samme her, jeg aksepterer de ørten tullereglene, men jeg vil vite hva idiotene har tenkt på når de har skrudd sammen kravene.

 

Edit: fullstendig klar over at det ikke er HW.no som har lagd disse reglene. Ergo er det MSI, Intel, nVIDIA (eller hvem det er) som får idiotstempelet i panna fra meg.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Glimrende at de bruker % ytelseøkning som måleskala. Det betyr at man kan komme langt i konkurransen uten å måtte rane en bank. Det går jo også litt tilbake til overklokkernes røtter: Å maksimalisere ytelse/krone, ikke bare ytelse.

 

Men det er dumt at de begrenser deltagerne til intel + nvidia. Overklokkere uten frie tøyler blir liksom som overklokking med fartsgrense. For min del kunne de gjerne valgt alternativ 2 eller 3:

 

2. Droppe hele konkurransen

3. Nøye seg uten sponsorpengene og arrangere konkurransen sjeldnere eller redusere kostnader med konkurransen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...