Gå til innhold

Konkurranse: Overklokkernes mesterskap 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter et par timer med testing og mer benching må jeg si meg enig i Knopflerbruce's antagelser - det har trolig vært en bug som har ført til at default bios-settings førte til konstant 6x multi i windows. Jeg kunne helt klart, og burte, ha oppdaget dette. Men grunnet et schedule på 6 timer fra null til hundre ble tiden knapp - noe som nå viser seg å koste meg dyrt.

 

Så, jeg får heller bite i det sure eplet og mimre godt over erfaringene jeg har fått, og hvor hyggelig vi i teamet har hatt det.

 

Med følger bilder:

post-122083-1245111228_thumb.jpg

- Luftoppsettet. Gaffateip og kraftige vifter gjør susen.

 

post-122083-1245111276_thumb.jpg

- "Skjerm"-oppsettet, kos :wee:

 

post-122083-1245111303_thumb.jpg

- Mer av luftoppsettet

 

post-122083-1245111347_thumb.jpg

- Spenningen øker!

 

post-122083-1245111353_thumb.jpg

- Ooh.. smoke - kan bare bety en ting..

 

post-122083-1245111770_thumb.jpg

- ..at kulden kryper inn.

 

post-122083-1245111358_thumb.jpg

- rørepinnen min, en DOA minnebrikke - works like a charm!

 

Jeg får bare gratulere **dp** og hifiking med seieren, og lykke til i tyskland :)

EDIT: Og selvølgelig gratulerer til Fluesopp og Knopflerbruce for en respektabel andreplass ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Når man er stresset så er det lett og overse en slik bug siden man vil få mest mulig ut av tiden man har.

En liten regel som er grei og huske er at hvis en cpu er stock og alt i bios er default så skal cpuen få maks multi under load og på idle så ser man at den detter ned til minimum multi. Men stress ødelegger mye:(

Så var veldig synd det der Wheely:S

 

 

 

Og hva som ble drept her: Et commando og et sett pc6400 brikker.

 

R.I.P Commando, kommer til og savne deg:(

Et godt hk som ville bli fyrverkeri.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Når man er stresset så er det lett og overse en slik bug siden man vil få mest mulig ut av tiden man har.

En liten regel som er grei og huske er at hvis en cpu er stock og alt i bios er default så skal cpuen få maks multi under load og på idle så ser man at den detter ned til minimum multi. Men stress ødelegger mye:(

Så var veldig synd det der Wheely:S

 

 

 

Og hva som ble drept her: Et commando og et sett pc6400 brikker.

 

R.I.P Commando, kommer til og savne deg:(

Et godt hk som ville bli fyrverkeri.

 

Hvilke 6400-breikker? :p Commandoet var litt trist, men pytt... Hk kommer og går, som jeg pleier å si når jeg dreper et DFI Venus.

Lenke til kommentar
Det Ati-settet jeg nevnte for deg. MMen de var dårlige fra før, jeg bare hater og miste hw.:p

 

DÅrlig og billig HW kan bare brenne for min del. Jo mer spektakulært jo bedre! Flammer er alltid in (ref: P5K til DP).

 

hvorfor brenner du ikke alle 100 AMD cpuene dine da..? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...