Gå til innhold

BK: Dramatiske fjell i nord


Anbefalte innlegg

Blir ikke lei av å ta bilder av naturen rett utenfor døra mi...

Her har jeg justert opp kontraster, skarphet, highlight-tones, fargemetning osv osv. med Pef-fila som jo er Pentax` RAW-format.

 

Prøvd å få fram "Turistbrosjyre-stereotypen" i bildet med en slags trollsk stemning og samtidig prøvd å bevare det vakre i motivet.

Ville ikke ha med så mye strand, mest pga den store mengden hav og forgrunn, men også for ikke å ha med for mange elementer.

 

Er det any good?

 

Exif:

1/45 sek lukker

f/13

ISO 100

18mm brennvidde

 

Edit, la til en V.2

post-179066-1242640202_thumb.jpg

post-179066-1242722533_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjellene og slikt ser bra ut, men tror jeg ville brukt en lenger lukkertid for å få en mer slørete effekt på vannet.

Det tror jeg faktisk ikke ville virke noe særlig her. Det at vannet er frosset gir flotte skyggevirkninger på strandbunnen.

 

Jeg fikk litt syden-stemning her - helt til jeg så snøen på fjellene :)

 

Tom

Lenke til kommentar

Fint bilde. Det vannet fikk jeg lyst til å bade i. Krystallklart! Når det gjelder lang lukkertid for å få sløreffekt på vannet, så virker det som om enkelte tror at det må man ha når man tar bilde av vann. Min mening er at det er et bomskudd. Man må tenke hva vil man meddele med bildet. Passer det med slør? Sånn som jeg opplever dette slør-jaget, kommer det snart til å bli en oppbrukt klisje. Dette var en digresjon, nå tilbake til bildet. Vakkert bilde!

Lenke til kommentar

Oi, det var mange fine tilbakemeldinger!

Tusen takk, og takk for at dere fikk meg til å se dette på fjellet som jeg selv ikke har klart å se :whistle:

Tyder vel gjerne på litt for mye stilling på highlight..?

 

Ser det faktisk her på min skjerm kun når jeg blåser opp til 200% på ruta.

Men det skal fixes på.

 

Til ZoDz, tror ikke lang lukkertid hadde hjulpet noe betraktelig på bildet. Heller ikke den slørete effekten tror jeg hadde blitt fin.. Men dette er smak og behag, og kunne vært forsøkt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jepp,trodde kanskje det var den automatiske støyfjerningen(har slått av min),men ser jo at det kan fjernes,og da er nok for hardt redigert.

 

Ellers:Nydelig :thumbup:

 

Herlig lys,og vannet som er nevnt hever jo bare bildet.

 

Det jeg lurer på,er om det er mye strand til venstre(noen skjulte linjer).

Bildet kler formatet,og kompen er bra,skarpen er bra,ønsker meg heller ikke sløring,men det kan jo prøves når man først er der.

Hva med å prøve et med liggende format,ta med stranden til venstre,noe alla det du har hatt før.

Veldig flott dette,ønsker meg dit. :p

Lenke til kommentar

Rodswinger, skal se om jeg får tatt noen flere bilder av dette motivet i liggende format, og se om noe kan være brukanes for å si det på nordnorsk :)

Litt mer til venstre der vil det befinne seg en særs irriterende "holme" eller et berg, og ved siden av der igjenn er bl.a vårt hus :whistle:

 

Ikke akkurat en lang tur for å få tatt bilder!

 

Tusen takk til alle fine ord, det varmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...