Gå til innhold

inFamous - årets sommerhit?


Anbefalte innlegg

Bestilte Killzone 2 på komplett og fikk det en dag før release. Endelig fikset gamestop tilbudet ;D Kom til butikken med Uncharted, Assassins Creed og Fifa 08. De kunne ikke ta i mot Fifa 08, pga mange som har levert det inn, men stakk opp på platekompaniet og kjøpte meg fraction for 150 kr :p Så da blir det infamous på fredan!

 

 

Fifa 08 står jo på ekskluderingslisten deres?

 

Yup, visste ikke det før jeg kom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg først oppdaget Infamous fikk jeg lyst til å kjøpe PS3 bare for å spille det, men så oppdaget jeg Prototype og det ser ut som et spill som passer meg langt bedre. En fin overraskelse når jeg så at det kom også til PC, ellers hadde jeg blitt nødt til å kjøpe PS3.

 

Det som skuffer meg i Infamous er kreftene til helten, har sett en del gameplay og han bruker bare lyn og plukker ikke opp våpen(?), det minnet meg utrolig om Bioshock der jeg spammet et spesielt magisk angrep gang på gang, ikke særlig morsomt. Man kan visst sparke og slå, men det så ikke særlig brutalt ut.

 

Byen i Infamous er grei nok, desverre valgte de en realistisk stil når det gjelder klatringen, rolig og kjedelig. Ellers er gameplay, historien, vold og slikt som trakk meg mer mot Prototype.

 

Så for min del blir det Prototype for meg, det blir ikke årets sommerhit, det er reservert til Overlord 2 :wee:.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Når jeg først oppdaget Infamous fikk jeg lyst til å kjøpe PS3 bare for å spille det, men så oppdaget jeg Prototype og det ser ut som et spill som passer meg langt bedre. En fin overraskelse når jeg så at det kom også til PC, ellers hadde jeg blitt nødt til å kjøpe PS3.

 

Det som skuffer meg i Infamous er kreftene til helten, har sett en del gameplay og han bruker bare lyn og plukker ikke opp våpen(?), det minnet meg utrolig om Bioshock der jeg spammet et spesielt magisk angrep gang på gang, ikke særlig morsomt. Man kan visst sparke og slå, men det så ikke særlig brutalt ut.

 

Byen i Infamous er grei nok, desverre valgte de en realistisk stil når det gjelder klatringen, rolig og kjedelig. Ellers er gameplay, historien, vold og slikt som trakk meg mer mot Prototype.

 

Så for min del blir det Prototype for meg, det blir ikke årets sommerhit, det er reservert til Overlord 2 :wee:.

 

Synd du ikke har prøvd spillet.

Lenke til kommentar
Det var faktisk de eneste negative punktene jeg kunne komme på.

Om du trur jeg mener spillet suger på grunn av det , så synd.

Les posten over min.

Nei, jeg tror ikke det. Men hvis du ikke kan komme med noen bedre "negative punkter", kan du like godt la være å poste. Om byen er kjip og kjedelig er jo revnende subjektivt. I tillegg må det da være en befrielse å slippe og dra frem den kjedelige gamle AK'en og M4'en.

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror ikke det. Men hvis du ikke kan komme med noen bedre "negative punkter", kan du like godt la være å poste. Om byen er kjip og kjedelig er jo revnende subjektivt. I tillegg må det da være en befrielse å slippe og dra frem den kjedelige gamle AK'en og M4'en.

Det er da negativt nok for meg, så da må jeg da kunne nevne det. Jeg håper ikke du trur prøver å være objektiv :/

Lenke til kommentar

Har hatt spillet siden onsdag(?), ikke spilt så mange timene, fremdeles på første øya.

 

Har en x360 også, og synes den hittil har hatt mye bedre spill enn ps3en. Men dette er nå over, Infamous er skikkelig bra. Dette spillet har "sjel" og spillet funker veldig bra.

 

Det blir spennende å se hvordan prototype er, men uansett vil jeg fortsette å spille infamous i lang lang tid fremover.

 

Anbefales på det sterkeste.

 

Og til de som synes det virker kjedelig med "bare" strøm, så kan man gjøre såpass mye med den, at det ikke føles som man "bare" har strøm. Det gir mening i spillet og etterhvert som man får "tek" føler man seg ganske så kraftig.

Lenke til kommentar

Det stemmer det som en del av dere sier. Byen kan være litt kjedelig og det kan virke som om utviklerene har kopiert og limt inn en del av de samme lokalene om igjen på forskjellige steder. Det er ikke mange unike steder på øyene i motsetning til for eksempel Liberty City fra GTA 4, hvor "alt" var unikt.

 

Klatringen synes jeg var ganske morsomt helt til man fikk muligheten til å glidefly og "grinde" på eliktriske ledninger, noe som gjør at man transporterer seg mye raskere. Da blir ikke klatringen så morsomt lenger da man kan flytte seg på en kjappere måte uansett. Og det at man ikke selv bestemmer hva Cole tar tak i når han klatrer gjør også at man ikke føler at det er spilleren som klatrer, men heller figuren, om det var forståelig. Det er ikke som i Assassins Creed hvor man kan velge når Altair skal ta tak etter noe.

 

Historien er grei nok den. Nå har jeg riktig nok ikke spilt gjennom alt. Men for meg virker det som om at rollefigurene har potensiale til å være dype og interessante, men det blir ikke vist så bra som de kunne vært. Manuset kunne vært litt bedre skrevet med andre ord.

 

Alt i alt er spillet bra, til tross for at det føles veldig middelmådig. Det er lite å gjøre utenom oppdrag som går i det samme hele tiden. Kreftene dine har ikke jeg opplevd at skal bli kjedelige etterhvert da de oppgraderes og man får nye krefter. Men det føles fortsatt som om at det burde vært mer å gjøre i Empire City. Man bør i det minste prøve Infamous mener jeg.

 

Håper det var en god nok utredning om mine opplevelser av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...