Gå til innhold

Problemer med systemvolum under Vista-installasjon


Anbefalte innlegg

Hvis du går tilbake til ca post #144 og derfra videre oppover mot 145,146 osv, du vil komme der hvor jeg hadde problemer med å forstå, at du kunne boote opp i Vista, samtidig dom du hadde skrevet over den sector som skulle forandre ting og tang.

 

 

 

Hvis du har installert Vista på samme disk som før, så vil det ikke være noe problem for oss å fikse det.

 

 

 

Derfor skla du:

 

åpne dskprobe--select disk 1  read staring sector 0 antall 4000.-lagre og vedlegge her. Er det slik det burde være så fikser vi det.

 

 

 

Og ja, jeg virkelig takker deg for underholdning, jeg trengte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er resultatet fra disk 1.

 

disk_1.zip

 

Hvis du går tilbake til ca post #144 og derfra videre oppover mot 145,146 osv, du vil komme der hvor jeg hadde problemer med å forstå, at du kunne boote opp i Vista, samtidig dom du hadde skrevet over den sector som skulle forandre ting og tang.

 

 

 

Hvis du har installert Vista på samme disk som før, så vil det ikke være noe problem for oss å fikse det.

 

 

 

Derfor skla du:

 

åpne dskprobe--select disk 1  read staring sector 0 antall 4000.-lagre og vedlegge her. Er det slik det burde være så fikser vi det.

 

 

 

Og ja, jeg virkelig takker deg for underholdning, jeg trengte det.

Lenke til kommentar

etter jeg har "Read starting 0 antall 1", skal jeg lukke og åpne dskprobe igjen, så velge physical disk 0 og skrive den filen du sendte??

 

åpne diskprobe---select disk 1 ---read starting 0 antall 1---åpne file...mbr_d1_200---write to sector 0.

 

mbr_d1_200.zip

 

Rescan i diskbehandling og gi bokstav.

Lenke til kommentar

Nei men, du skal vel ikke skrive på disk 0 du.

 

Du arbeider med disk 1 nå

 

åpne å lese disk 1.

 

Mens du leser på disk 1, så åpner du filen du har fått med å klikk på File (overst på meny) of velg open file. Filen du skal åpne er den mbr_01_200. Deretter velg Write fra Sectors meny.

 

 

 

 

edit: jeg kommer til å huske deg som ..kotox de la dskprobe :ninja:

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

da kom disken tilbake som en hel disk slik den var originalt :)

 

det ligger en tekstfil på disken nå da som heter "feil". Der står det: the file system structure on the disk ic corrupt and unusable.

Please run the chkdsk on the volume disk C:

 

 

 

Nei men, du skal vel ikke skrive på disk 0 du.

 

Du arbeider med disk 1 nå

 

åpne å lese disk 1.

 

Mens du leser på disk 1, så åpner du filen du har fått med å klikk på File (overst på meny) of velg open file. Filen du skal åpne er den mbr_01_200. Deretter velg Write fra Sectors meny.

Endret av kotox
Lenke til kommentar

Er den C:, dvs disk 0?

 

(filen du fikk fra med nå var det slik at jeg renset fram til og med sector 200, fordi det var alt for mye fra gpt, dynamisk og alt det der. Mulig det har noe med det? vet ikke , la den kjøre chkdsk)

 

Kjøre chkdsk på den. Da må du reboote

Lenke til kommentar

Disk 0 er C: ja....

 

skal jeg kjøre chkdisk på den? med testdisk?

 

Er den C:, dvs disk 0?

 

(filen du fikk fra med nå var det slik at jeg renset fram til og med sector 200, fordi det var alt for mye fra gpt, dynamisk og alt det der. Mulig det har noe med det? vet ikke , la den kjøre chkdsk)

 

Kjøre chkdsk på den. Da må du reboote

Lenke til kommentar

den filen lå på disk 1. den vi nettopp fikk ordnet igjen.

 

her er filen:

 

feil.txt

 

Jeg vet ikke, hva blir det next.

 

Du skulle prøve på å recover noe photos, var ikke det du skulle?

 

 

kan du vedlegge den textfilen her? Hvor var den sa du? på disk 0 eller 1?

Lenke til kommentar

Vi tenker ikke mer på det nå. La det være.

 

 

 

Men jeg skal snart gi meg. Skal opp tidlig.

 

Det du kunne pusle med:

 

kjøre litt på photorec for å se om du finner noe bilder.

 

Prøve å kjøre dskprobe Søk på disk 0, slik du har prøvd tidligere, men du påstår at det er alt for mange sectors som er funnet.

 

Det må være noe du gjør feil, fordi det kan ikke være så mange av de sectorene som vi ønsker. Og du trenger ikke å starte fra sectror 0. Du kan godt starte fra sector 200000000.

 

Det samme kan du og prøve på den 750GB

 

Du kan og kjøre testdisk på den 750. Ta bilder, notere ned, så får vi se hva blir det i morgen.

Lenke til kommentar

det høres greit ut :)

 

skal straks gi meg jeg og, opp tidlig her og.

 

Men skal se på det i morgen ettermiddag, så gir jeg lyd fra meg om hva jeg finner ut.

 

Takk for i kveld, og takk takk! :)

 

Vi tenker ikke mer på det nå. La det være.

 

 

 

Men jeg skal snart gi meg. Skal opp tidlig.

 

Det du kunne pusle med:

 

kjøre litt på photorec for å se om du finner noe bilder.

 

Prøve å kjøre dskprobe Søk på disk 0, slik du har prøvd tidligere, men du påstår at det er alt for mange sectors som er funnet.

 

Det må være noe du gjør feil, fordi det kan ikke være så mange av de sectorene som vi ønsker. Og du trenger ikke å starte fra sectror 0. Du kan godt starte fra sector 200000000.

 

Det samme kan du og prøve på den 750GB

 

Du kan og kjøre testdisk på den 750. Ta bilder, notere ned, så får vi se hva blir det i morgen.

Lenke til kommentar

koblet til den 750GB disken, men den er jo ikke tilgjengelig...den ligger som E: i Min Datamaskin, men ikke tilgang til den....

kan jeg prøve noe i dskprobe med den og sende deg, så kanskje du klarer endre noe og få den frem som du har gjort med andre ting?....

 

Vi tenker ikke mer på det nå. La det være.

 

 

 

Men jeg skal snart gi meg. Skal opp tidlig.

 

Det du kunne pusle med:

 

kjøre litt på photorec for å se om du finner noe bilder.

 

Prøve å kjøre dskprobe Søk på disk 0, slik du har prøvd tidligere, men du påstår at det er alt for mange sectors som er funnet.

 

Det må være noe du gjør feil, fordi det kan ikke være så mange av de sectorene som vi ønsker. Og du trenger ikke å starte fra sectror 0. Du kan godt starte fra sector 200000000.

 

Det samme kan du og prøve på den 750GB

 

Du kan og kjøre testdisk på den 750. Ta bilder, notere ned, så får vi se hva blir det i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke mulighet til å arbeide med det igår.

 

Hvis jeg kommer hjem i dag, så kan vi sikkert se litt mer på det.

 

Men har lest litt på andre poster, og det er noe som kan hjelpe oss videre, eventuelt i sammarbeid med dskprobe, slik at du og jeg kanskje ungår å lese og prøver å finne det vi vil.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1111660

 

 

 

 

Laste ned det partition recovery program som nevnes i denne tråd, gjerne recover my files og.

 

Partition recovery, er jeg interresert i kun noe små filer.

 

Evaluation search er nok for meg. Det vil si at jeg vil bruke info fra der, (det er gjerne info som du måtte søke med dskprobe for å finne.) for å prøve å recover.

 

Så searce på disk 0 , search på disk ? (750GB) og ta bilde fra det du får når du får resultater.

 

 

 

Her er noe bilder som viser hva du skal gjøre. Det er fordi programmet er i trial versjon og dermed du må kjøpe det for å recover.

 

Jeg vil tro at å kjøpe det programmet vil være det beste for deg, eller kjøpe noe annet. Det vil hjelpe deg i senere problemer.

 

Hvis ikke du kjøper det den, så må du gjøre slik som forklart, slik at jeg kan hjelpe deg videre.

 

partiton_Recovery.zip

 

 

 

Lenke til kommentar

skal kikke litt på den tråden ja...

 

nå har jeg forøvrig satt inn alle disker igjen, og nå driver pcen og henger seg igjen slik den gjorde. Hva fant du / vi ut at det kom av igjen?

Har og prøvd Active Partition magic til å søke litt på disker, og den fant faktisk mapper etc på den backup disken min! men usikker hvordan jeg recover de....

 

 

Jeg hadde ikke mulighet til å arbeide med det igår.

 

Hvis jeg kommer hjem i dag, så kan vi sikkert se litt mer på det.

 

Men har lest litt på andre poster, og det er noe som kan hjelpe oss videre, eventuelt i sammarbeid med dskprobe, slik at du og jeg kanskje ungår å lese og prøver å finne det vi vil.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1111660

 

 

 

 

Laste ned det partition recovery program som nevnes i denne tråd, gjerne recover my files og.

 

Partition recovery, er jeg interresert i kun noe små filer.

 

Evaluation search er nok for meg. Det vil si at jeg vil bruke info fra der, (det er gjerne info som du måtte søke med dskprobe for å finne.) for å prøve å recover.

 

Så searce på disk 0 , search på disk ? (750GB) og ta bilde fra det du får når du får resultater.

 

 

 

Her er noe bilder som viser hva du skal gjøre. Det er fordi programmet er i trial versjon og dermed du må kjøpe det for å recover.

 

Jeg vil tro at å kjøpe det programmet vil være det beste for deg, eller kjøpe noe annet. Det vil hjelpe deg i senere problemer.

 

Hvis ikke du kjøper det den, så må du gjøre slik som forklart, slik at jeg kan hjelpe deg videre.

 

partiton_Recovery.zip

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...