Gå til innhold

Problemer med systemvolum under Vista-installasjon


Anbefalte innlegg

Hallo igjen Wiberos!

 

har du noen tips om hvem her inne som jeg kunne snakket med ang recovery av partisjon etc?...

Har du ellers noen flere ting jeg skal gjøre i forhold til diskene mine? Skjønte du noe av mitt forrige svar?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann kotox

 

Det er mange flinke brukere her på forumet, men vi kan ikke tvinge noen.

 

For forslag til recovery progs, kan du jo starte nytt tråd og spørre om råd.

 

Denne tråd er blitt alt for tung til at noen vil følge med, det blir vi 2 som seiler her, tror jeg.

 

Men jeg har kontrollert noe av mine alle siste poster, (post # 239) hvor jeg hadde laget noe bilder om bruk av partition recovery, (som var nevnt i den tråd jeg ga deg link til) som du ikke har lastet ned.

 

Så hvordan kan jeg hjelpe hvis du ikke prøver?

 

Har du ikke klart å recover noe som helst med det prog du nevner ellers?

Lenke til kommentar

Ikke fått med meg at det var noe å laste ned der, men gjort det nå, så tester i morgen.

 

Klarte recover noe, eller det vil si den fant filer og mapper, men aner ikke hvordan jeg fysisk får de frem og lagret de (Recovered), det er problemet jeg sliter med...

 

Heisann kotox

 

Det er mange flinke brukere her på forumet, men vi kan ikke tvinge noen.

 

For forslag til recovery progs, kan du jo starte nytt tråd og spørre om råd.

 

Denne tråd er blitt alt for tung til at noen vil følge med, det blir vi 2 som seiler her, tror jeg.

 

Men jeg har kontrollert noe av mine alle siste poster, (post # 239) hvor jeg hadde laget noe bilder om bruk av partition recovery, (som var nevnt i den tråd jeg ga deg link til) som du ikke har lastet ned.

 

Så hvordan kan jeg hjelpe hvis du ikke prøver?

 

Har du ikke klart å recover noe som helst med det prog du nevner ellers?

Lenke til kommentar

Ja du må prøve.

Viktig å nevne her er at:

-slik jeg ser på den info som partition recovery vil gi deg i trial versjon, er nok for meg for å redigere din partitionstabellen.

Det er den info som vi har prøvd å få med å søke for bootsectorer, men som har ikke vært så enkelt for deg å hente.

Slik vil du få full valuta fra et trial versjon, hvis du forstår vridningen.

 

Det er da disk 0, for å se om vi kan gjøre noe med resten av plassen, og med den 750 gb, hvor vi har ikke prøvd så mye ellers.

Lenke til kommentar
...Denne tråd er blitt alt for tung til at noen vil følge med...

En grunn til det er kanskje at kotox hele tiden quoter i alle svarene, tråden er blitt svært tung å lese.

Det er en del på forumet som bør sette seg inn i nettikette.

http://wiki.diskusjon.no/index.php/Nettike...g_quoting.22.3F

 

Ellers er det jo ingen andre enn wiberos som vil legge så mye arbeid inn i en tråd. :thumbup:

Lenke til kommentar

nå har jeg først søkt disk 0 (Hvor partition mangler på C:)

 

fikk ikke opp det på SNAP26, men her er hva som kom frem etter søk....

 

post-84279-1243184027_thumb.jpg

 

post-84279-1243184180_thumb.jpg

 

her er litt fra før jeg begynte...og underveis...

 

post-84279-1243184117_thumb.jpg

 

 

 

Skjønner du noe?

post-84279-1243184091_thumb.jpg

Endret av kotox
Lenke til kommentar

Jeg har så vidt brukt programmet, på en vannlig partition, slik at jeg kunne ta bilde, derfor jeg kan ikke si å forstå alt med den.

 

Men jeg forstår veldig godt fra de bildene som du viser til meg, at vi har tross alt arbeidet riktig med den stakkars dskrobe. 

 

Det har med gpt, men og helst det med dynamiske volumemene.

 

Den D: (ldm) forteller mye, og jeg ser for meg hvorfor ble alt som er gresk salat (men ikke så smakelig selvfølgelig som en virkelig god laget gresk salat.)

 

Nok med forklaringer nå:

 

Plassen etter C:, det beste jeg kan råde deg er å bruke recovery prog for å hente ut filene som er mulig å hente. Jeg er i tvil om vi kan fikse den partition, og det er på grunn at den viser folders som partitioner, volumer, og ikke mange folders med navn og greie , som man kan forvente å finne i en frisk partition.

 

Selvfølgelig vi kunne opprette en partition, for å se, hvordan oppfatter den det, men jeg vil helst prøve hos meg først, og det blir ikke i kveld.

 

Men, det er noe som er ikke så enkelt allikevel her.Derfor må du utføre søk  med den 750GB disken, tilkoplet og. Det på grunn at det var og mulig i den dynamiske gruppen.

 

Det kommer til å ta laaaaang tid.

 

Ta derfor bilde  fra det som kommer fram rett etter du starter programet og før søket starter

 

Det beryr en del, for å se om volume eller partition som kommer fram er merket som ?

Lenke til kommentar

jeg jobber med det etter C: nå og ser om jeg klarer redde noe. HVIS det går, så kan etter dette alle disker "Slettes" eller hva du vil kalle det...For så å begynne med diskene helt tomme (Ingen partisjoner etc).

Eller mener du at noen disk(er) kan være helt ødelagt? Du snakker om å redde partisjoner? Vil dette da si noe kan være fysisk skadet med disken?

 

Skal og utføre søk på 750GB disken, men i morgen tenker jeg...tok et kjapt søk på den med dette programmet, og den fant da alt....Kunne da gjenopprette direkte til CD-r/DVD-r...skal teste ut det og...-.

Lenke til kommentar

Nei da ikke noe skade på diskene dine.

 

Å redde en partition betyr for meg å arbeide minst mulig å finne og gjennopprette filene enkeltvis.

 

Slik vi prøvde på den andre 500GB.

 

Når du har fått ut alt det du vil fra disk 0, så må du lage en partition av det free space og formatere før du kan bruke den.

 

Den disk 1 (750GB) hadde vært fordelaktig for deg, om vi kunne faktisk redde en partition, hvis vi får gode resultater fra programmet. Så søk på den.

 

Jeg er interresert å få bilde fra det her og: både fra den 750 og den 375 (rest etter C:)

 

post-90860-1243194089_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Legegr ved her. Valgte disk02, TROR det er den 750GB...

 

MEN i dette recovery programmet har jeg nå funnet de bildene etc jeg vil ha! Men får å recover, må jeg kjøpe programmet....vurderer det, finner det ingen steder på nettet, hvis ikke du har noen tips?

HVIS jeg får recovered de filene, så kan vi begynne tenke på å slette diskene helt og begynne fra scratch....

 

Sector02.zip

 

Da er det bedre for meg at du bruker dskprobe til det nå.

 

Ikke ha åpne det andre programmet når du åpner dskprobe.

 

Velg den 750 disk, read  staring sector 0 antall 4000 og lagre for så å vedlegge her.

 

 

 

(har jeg fått noe fra deg før? )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...