Gå til innhold

Problemer med systemvolum under Vista-installasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok,

 

vedlegge en mbr-ny.mbr_ny.zip

 

Den har kun en partition som vil bli C: og ikke noe annet.

Når du kopierer den på disk 0, og rebooter vil du ikke kunne boote igjen.

De andre diskene skal koples fra, for du starter for å installere igjen.

Da skal du starte din vista dvd for å installere.

Når du kommer til bilde som viser partitioner, skal du velge å kun formatere, IKKE slette den. Dem er på ca 90GB

Poeng her at vi vil prøve å se om vi får riktig verdier i den, samtidig som vi holder oss unna den andre partition, som vi kan prøve å rette igjen på etter middag.

 

det var alt, nå skal de gamle hjem (er ikke det slik man sier det? :cool: )

 

 

 

Det betyr ikke at DU MÅ gjøre det, men hvis du har mulighet til det, vil nok være det best.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

takk takk!

 

Men hva gjør jeg med den filen du sendte?

 

skal prøve på alt dette i morgen, så gir jeg beskjed her når det er gjort :)

 

Takk for i kveld, og ja, det er vel så de sier, hehe :)

 

Ha en god natt!

 

Ok,

 

vedlegge en mbr-ny.mbr_ny.zip

 

Den har kun en partition som vil bli C: og ikke noe annet.

Når du kopierer den på disk 0, og rebooter vil du ikke kunne boote igjen.

De andre diskene skal koples fra, for du starter for å installere igjen.

Da skal du starte din vista dvd for å installere.

Når du kommer til bilde som viser partitioner, skal du velge å kun formatere, IKKE slette den.

Poeng her at vi vil prøve å se om vi får riktig verdier i den, samtidig som vi holder oss unna den andre partition, som vi kan prøve å rette igjen på etter middag.

 

det var alt, nå skal de gamle hjem (er ikke det slik man sier det? :cool: )

Lenke til kommentar

Hei du

 

Den skal du kopiere inn i din disk 0, slik du ellers har utført mange ganger.

 

dskprobe--åpne disk 0---read starting sector 0 antall 1 --open file (den du nå har)---write it.

 

Etter du har skrevet den, skal du åpne dksprobe igjen og disk 0 --og read.

Det er for å bekrefte at det er skrevet slik det var meningen.

 

Ingenting annet.

Rett etterpå, legge Vista plate i dvd rom, slå av PC.

Kople fra de andre diskene, og starte opp i Vista plate.

 

Husk at det skal ikke vises mer enn partition på disken når su kommer i Vista installasjon, og den skal være ca 90GB. Hvis ikke si i fra.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Hei!

 

Da prøver jeg på det nå! :)

 

(Har du forresten noe svar på det at disken starter på nytt hele tiden og vista henger?)

 

Hei du

 

Den skal du kopiere inn i din disk 0, slik du ellers har utført mange ganger.

 

dskprobe--åpne disk 0---read starting sector 0 antall 1 --open file (den du nå har)---write it.

 

Etter du har skrevet den, skal du åpne dksprobe igjen og disk 0 --og read.

Det er for å bekrefte at det er skrevet slik det var meningen.

 

Ingenting annet.

Rett etterpå, legge Vista plate i dvd rom, slå av PC.

Kople fra de andre diskene, og starte opp i Vista plate.

 

Husk at det skal ikke vises mer enn partition på disken når su kommer i Vista installasjon, og den skal være ca 90GB. Hvis ikke si i fra.

Lenke til kommentar

det som skjer er at minst en gang i minuttet (Faste mellomrom mellom hver gang) så hørs det ut som en harddisk starter...kommer en liten buzzelyd, så "Jobber" den i noen sekunder, og da får jeg ikke gjort noe på skjermen, hverken flyttet mus eller skrevet noe, og det jeg eventuelt gjør når det er slik blir gjort etter at den er i gang igjen...om du skjønner? Den henger, jeg skriver noe mens den henger, og når den ikke henger mer, kommer det jeg har skrevet opp...

 

Hvis disken skulle stoppe og starte igjen, så tror jeg ikke at du hadde opplevd å være i Vista. Blå skjerm hadde vært mer passe.

Så det kan du prøve å forklare litt bedre før du går videre.

Lenke til kommentar

Ok, det kan vi bekrefte etter på, i en ny installasjon.

 

Men før du skriver noe på disken, så vil det være bedre om:

 

 

 

Slå av maskine og kople fra de andre diskene,kun den Vista disk skal være tilkoplet.

 

Starte opp igjen, dvs boote opp på vanlig, og se om du får samme problemer før du går videre.

 

 

 

 

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

en annen ting, hver gang jeg starter PC'en vil den ta en CHKDSK checkdisk i bios før den starter, og får der beskjed at MFT (Eller MFD) er ødelagt....hva er dette?

 

men virker som det fungerer normalt nå etter jeg koblet fra den andre diskene.....så langt hvertfall.

 

Ok, det kan vi bekrefte etter på, i en ny installasjon.

 

Men før du skriver noe på disken, så vil det være bedre om:

 

 

 

Slå av maskine og kople fra de andre diskene,kun den Vista disk skal være tilkoplet.

 

Starte opp igjen, dvs boote opp på vanlig, og se om du får samme problemer før du går videre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Men om jeg sletter den partitionen etter C:, vil det si at eventuell info på den som kan reddes, da blir slettet helt?

 

Gå i disk behandling og høyre klikk inn i den partition som er etter C:\

 

Velg å slette den partition, slik at det blir svart område.

 

Restarte og si i fra om du får chkdsk advarsel igjen.

Lenke til kommentar

Nei, husk.

 

Å slette en partition skader ingenting.

 

Skadene oppstår hvis du sletter er partition lage ny i diskbehandling, for så å velge formatere.

 

Som du har forstått, vi arbeider direkte på disken med dskprobe, Vista anner ikke hva vi gjør.

 

Så å bare slette den forandrer ikke noe.

Lenke til kommentar

da er det gjort og CHKDSK er borte....

skal jeg nå prøve å reinstallere vista på C:?

 

Det begynner bli sent nå, og i morgen reiser jeg bort til og med fredag, så får prøve da er jeg redd.

Men, håper du er her til helgen kanskje, så kan vi jo se videre da om det er greit? :)

 

Nei, husk.

 

Å slette en partition skader ingenting.

 

Skadene oppstår hvis du sletter er partition lage ny i diskbehandling, for så å velge formatere.

 

Som du har forstått, vi arbeider direkte på disken med dskprobe, Vista anner ikke hva vi gjør.

 

Så å bare slette den forandrer ikke noe.

Endret av kotox
Lenke til kommentar

Ok, det er bare å prøve å installere Vista senere, det er ingen hast vel? men først husk å skrive inn den sector du har fått fra meg, før du rebooter for installasjon.

 

 

 

Vil du bruke data ellers, så gjør det, kople gjerne tilbake de andre diskene, MEN ikke lage ny partition etter C: i den disk 0. Vent med den.

 

 

Ellers spør om hjelp her.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

ingen hast. gjør ingenting mer jeg nå før fredag :)

jeg har lagt inn den du sendte meg i går i probe....den du snakker om, sant?

 

Ok, det er bare å prøve å installere Vista senere, det er ingen hast vel? men først husk å skrive inn den sector du har fått fra meg, før du rebooter for installasjon.

 

 

 

Vil du bruke data ellers, så gjør det, kople gjerne tilbake de andre diskene, MEN ikke lage nu partition etter C: i den disk 0. Vent med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...