Gå til innhold

Problemer med systemvolum under Vista-installasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da trykket jeg enter i testdisk til den startet quicksearch. den begynte da på 19%....sikkert fordi jeg avbrøt tidligere?

 

Her er hvertfall resultatet...

 

post-84279-1242594085_thumb.jpg

 

Hvis du går tilbake og lese post 119, postet fra deg, det er det samme du skal gjøre nå.

 

Har du glemt kanskje?

 

 

post-90860-1242590995_thumb.jpg

Endret av kotox
Lenke til kommentar

Dette ble resultatet:

 

som du ser bare masse 00 00 00 00 00 00 00 00

 

nå er det natta her, men håper vi prate si morra :)

God natt.

 

Sector00.zip

 

 

 

Nei det er ikke det jeg vil, og jeg vet ikke hvordan du skal klare det der.

 

Prøve igjen på:

 

åpne dskprobe---velg disk--read   starting sector 976766000    antall 4000

 

Lagre den og du må klare å vedlegge den her.

Lenke til kommentar

Det kan være masse 0000000, men på sector 3023  av de 4000 , som er ca sector 976769023

 

finner jeg den her:

 

post-90860-1242598896_thumb.jpg

 

Når jeg leser den, viser at relative sectors er som vist på bilde som er ca 375GB

 

og antall sectors i partition er som vist på bilde, som er ca 90GB.

 

Det alene forteller meg at du hadde en partition på 375GB som var først på disken og så kom den på 90 eller 100. Dvs helt  vrid, enn i det du har i dag.

 

Fra sectorerene jeg har fått tidligere fra deg, finner og informasjon dvs bootsectors på midten av disken som forteller meg noe annet.

 

Da er saken kanskje brutalt kokos, hvis du forstår det der.

 

 

 

Tenke på det til i morgen.

 

Da kan du enten prøve å recover noe filer, hvis det er mulig, eller velge rett og slett å lage en ny partition og gå videre med det.

 

Du kan til i morgen prøve og mer search med test disk, og se om du får noe andre verdier.

 

Det vil si du går videre fra den bilde du sist hadde vedlagt.

Lenke til kommentar

Ja det var først en disk på 500GB, så lagde jeg en partition på 90 (ca) GB til vista...og det er den biten du fant med 375GB jeg veldig gjerne vil prøve recover...der ligger bilder etc...

hvordan kan dette gjøres da?

jeg startet jo en recvoery en gang med testdisk? eventuelt koble til en annen disk jeg har koblet fra og lagre ting på den under recovery? Eventuelt, hvordan?

 

Det kan være masse 0000000, men på sector 3023  av de 4000 , som er ca sector 976769023

 

finner jeg den her:

 

post-90860-1242598896_thumb.jpg

 

Når jeg leser den, viser at relative sectors er som vist på bilde som er ca 375GB

 

og antall sectors i partition er som vist på bilde, som er ca 90GB.

 

Det alene forteller meg at du hadde en partition på 375GB som var først på disken og så kom den på 90 eller 100. Dvs helt  vrid, enn i det du har i dag.

 

Fra sectorerene jeg har fått tidligere fra deg, finner og informasjon dvs bootsectors på midten av disken som forteller meg noe annet.

 

Da er saken kanskje brutalt kokos, hvis du forstår det der.

 

 

 

Tenke på det til i morgen.

 

Da kan du enten prøve å recover noe filer, hvis det er mulig, eller velge rett og slett å lage en ny partition og gå videre med det.

 

Du kan til i morgen prøve og mer search med test disk, og se om du får noe andre verdier.

 

Det vil si du går videre fra den bilde du sist hadde vedlagt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med recovery programmer for filer, så her må andre hjelpe oss tror jeg.

 

 

 

 

Bilde viser hva det er forvirende på disken din.

 

post-90860-1242658937_thumb.jpg

 

Det er informasjon på den som bekrefter begge alternativer, og kan umulig være tilfelle, normalt.

 

Du er nødt til å søke igjen, du sier at det blir alt for mage sectors som blir funnet. Det er helt umulig.

 

Så se på bilde, godt, og prøve igjen. Det kan ikke være så mange.

 

 post-90860-1242658945_thumb.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

Det var slik det er i dag som på bilde 1....første var på 90Gb andre på 375GB (Ca)

 

jeg gjorde jo noe recovery med testdisk som du ba meg stoppe da C: ville bli full?

Hvordan kan jeg gjøre det igjen da?

 

prøvd sånn søk igjen på dskprobe, finner fortsatt rimelig mange sectors.....

 

Jeg har ikke erfaring med recovery programmer for filer, så her må andre hjelpe oss tror jeg.

 

 

 

 

Bilde viser hva det er forvirende på disken din.

 

post-90860-1242658937_thumb.jpg

 

Det er informasjon på den som bekrefter begge alternativer, og kan umulig være tilfelle, normalt.

 

Du er nødt til å søke igjen, du sier at det blir alt for mage sectors som blir funnet. Det er helt umulig.

 

Så se på bilde, godt, og prøve igjen. Det kan ikke være så mange.

 

 post-90860-1242658945_thumb.jpg

 

 

Endret av kotox
Lenke til kommentar

men hvordan velger jeg å lafre på en annen disk da?

 

Her er noe bilder jeg har funnet. På den første bilde blir vel sda, valg for deg, som beryr disk 0, men du må kontrollere etter du kopler de andre først.

 

Snap11.zip

 

Det beryr at du må kople på de andre diskene dine, slik at du kan lagre der.

Lenke til kommentar

Det mest aktuell disk for deg å lagre er vel på den 750GB disk, er det ikke det.

 

Den må du parttionere og formatere.

 

Det får du til i diskbehandlingen.

 

Den skal få en bokstav etter formateringen.

 

Hvis du da ser på vedlagte bilder, og gjør som det står der, vil du kunne velge riktig bokstav for å lagre.

 

Det finnes sikkert andre programmer og for å recover files. Det er bare å google på ..recovery, eller data recovery, vil du kunne sikkert finne noe. Men alle krever jo at man lærer litt om det.

 

Det er ikke mulig å forklare alt, så du må prøve deg litt fram.

Lenke til kommentar

mener du jeg skal formatere den 750GB disken, slette alt på den? Det er jo backup disken....er vbel mer aktuelt å lagre på den andre 500GB disken eventuelt...

 

Det mest aktuell disk for deg å lagre er vel på den 750GB disk, er det ikke det.

 

Den må du parttionere og formatere.

 

Det får du til i diskbehandlingen.

 

Den skal få en bokstav etter formateringen.

 

Hvis du da ser på vedlagte bilder, og gjør som det står der, vil du kunne velge riktig bokstav for å lagre.

 

Det finnes sikkert andre programmer og for å recover files. Det er bare å google på ..recovery, eller data recovery, vil du kunne sikkert finne noe. Men alle krever jo at man lærer litt om det.

 

Det er ikke mulig å forklare alt, så du må prøve deg litt fram.

Lenke til kommentar

ok

men hva trykker jeg på i testdisk for å starte slik recovery? Du forklarte meg det en gang, men finner ikke igjen...

 

Oh ja, jeg husker ikke.

 

Nei da må du velge den andre ja.

 

Prøve litt for å se hva du får, og hvordan det blir lagret, slik at du eventuelt lage en folder , hvor alt det skal havne i.

Lenke til kommentar

Nei jeg tror ikke det er rart. når jeg ser på det.

 

Du har skrevet den samme sector, men ikke på samme disk.

 

Jeg må få lov å le litt nå, (faktisk jeg klarer ikke å stå på beina mine...hehe, unnskyld :tease: )

 

Hvis vi går litt tilbake i postene vil du finne hvor dette har funnet sted.

 

I tillegg håper jeg at du installerte ikke Vista igjen på feil disk.

Lenke til kommentar

Haha, bra jeg underholder deg da ;)

 

men kan du ikke forklare kjapt hva som er galt?

 

og jeg installerte vista på den C: disken vi jobbet med (Som vista var på tidligere)

Den disk 1 du ser er den jeg nettopp plugget i....hehe

 

Nei jeg tror ikke det er rart. når jeg ser på det.

 

Du har skrevet den samme sector, men ikke på samme disk.

 

Jeg må få lov å le litt nå, (faktisk jeg klarer ikke å stå på beina mine...hehe, unnskyld :tease: )

 

Hvis vi går litt tilbake i postene vil du finne hvor dette har funnet sted.

 

I tillegg håper jeg at du installerte ikke Vista igjen på feil disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...