Karianne93 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Noen som skjønner hva tekst 2A, 2B, 5B og 7B gjør i forberedelseslinken? Føler de ikke henger helt sammen med resten av de humorbaserte tekstene.. Tror det konferanse time greiene, har sammengheng fordi kontakt læreren ler så mye, og synes det er så morsomt. Men vet ikke :S Lenke til kommentar
Linnkar Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Noen som skjønner hva tekst 2A, 2B, 5B og 7B gjør i forberedelseslinken? Føler de ikke henger helt sammen med resten av de humorbaserte tekstene.. akkurat det har jeg også sitti å lurt lenge på ... forslag til oppgaver ?:) Lenke til kommentar
hberntzen Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) http://nn.wikipedia.org/wiki/Gode_nynorskord Der er det mye gode ord å bruke. EDIT: ordna sida i et dokument, så dere kan ta den med på eksamen. Nynorsk___Gode_ord.doc Endret 10. mai 2009 av hberntzen Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) http://nn.wikipedia.org/wiki/Gode_nynorskord Der er det mye gode ord å bruke. EDIT: ordna sida i et dokument, så dere kan ta den med på eksamen. Nynorsk___Gode_ord.doc tusen takk, druses opp i førsteposten! Edit: Førstepost oppdatert Endret 10. mai 2009 av Jonhe008 Lenke til kommentar
viking0312 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 noen som kan sende meg regel og sjanger ark for : Fortelling, Novelle og eventyr?? Lenke til kommentar
Linnkar Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Fortelling og novelle her hvertfall ehm, også virkemidler til fortelling og novelle ;D Fortelling.doc Novelle_prcent_2C_kjennetegn.doc Vurderingskriterier_fortelling.doc Vurderingskriterier_novelle.doc Lenke til kommentar
Malin (: Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Noen som skjønner hva tekst 2A, 2B, 5B og 7B gjør i forberedelseslinken? Føler de ikke henger helt sammen med resten av de humorbaserte tekstene.. akkurat det har jeg også sitti å lurt lenge på ... forslag til oppgaver ?:) Å Skremme noen som er alene hjemme, også kommer politi osv. Noen som blir avhenging av alkohol/dop Slengkommetarer som fører til mobbing Noen som kjører om kapp, også kræsjer de hm... noen som har flere forslag? Lenke til kommentar
viking0312 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Fortelling og novelle her hvertfall ehm, også virkemidler til fortelling og novelle ;D Takker Noen som har regel og sjanger ark for evntyr? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Kanskje en historie om en gutt som blir presset til å fortelle noe morsomt og egentlig ønsker å være en annen? At han sier noe dumt som plutselig gjør at han må overbevise de andre om at han enda er morsom eller lignende? Lenke til kommentar
Linnkar Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Fant no eventyr greier også Eventyr_fantasy_science_fiction.doc Eventyrtrekk.doc Vurderingsskjema_eventyrstil.doc Lenke til kommentar
mr_crazy Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 kan noen legge ut noe om retrospektiv teknikk? Lenke til kommentar
hberntzen Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Hvis noen hadde hatt et dokument med liste over sterke nynorske verb hadde jeg blitt meget glad! Helst bare en enkel en, med tabell. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Her er iallefall noen sterke verb. Lenke til kommentar
Karianne93 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Noen som skjønner hva tekst 2A, 2B, 5B og 7B gjør i forberedelseslinken? Føler de ikke henger helt sammen med resten av de humorbaserte tekstene.. akkurat det har jeg også sitti å lurt lenge på ... forslag til oppgaver ?:) Å Skremme noen som er alene hjemme, også kommer politi osv. Noen som blir avhenging av alkohol/dop Slengkommetarer som fører til mobbing Noen som kjører om kapp, også kræsjer de hm... noen som har flere forslag? Supert!! Kanskje en som blir mobbet, så prøver personen å ta sitt eget liv. Eller så kan det komme en oppgave hvor man skl fortelle om en morsom hendelse Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Hvis noen hadde hatt et dokument med liste over sterke nynorske verb hadde jeg blitt meget glad! Helst bare en enkel en, med tabell. +1 Fikk noe slikt i åttende, men det er borte vekke. Lenke til kommentar
fallet Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 kan noen legge ut noe om retrospektiv teknikk? står litt om det her: http://www.norsksidene.no/view.cgi?&li...p;session_id=-2 Lenke til kommentar
Karianne93 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 kan noen legge ut noe om retrospektiv teknikk? Å begynne med slutte. Der konflikten eller prosjektet er over/fullført, og man ser tilbake på det som har skjedd tidligere. Dette kan være virkningsfullt hvis slutten er tragisk, eller konflikten ender dårlig. Lenke til kommentar
Linnkar Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 kan noen legge ut noe om retrospektiv teknikk? Å begynne med slutte. Der konflikten eller prosjektet er over/fullført, og man ser tilbake på det som har skjedd tidligere. Dette kan være virkningsfullt hvis slutten er tragisk, eller konflikten ender dårlig. til påske skreiv jeg en sånn stil. lærern likte hvordan jeg knytta begynnelsen og slutten. men nynorsken min var på bånn, så jeg fikk 3 eller 4. hadde jeg bare hatt nynorsken inne , hadde jeg vel kanskje fått 5. eller 6 om jeg hadde vært veldig heldig så jeg fokuserer mer på nynorsken enn virkemidler. noen som har noen råd på hvordan jeg kan forbedre nynorsken min? Lenke til kommentar
Martine567 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Man må ikke begynne med slutten for at det skal være retrospektiv. Det som er viktig er at det blir sett tilbake og fortalt om noe som har skjedd tidligere. så det er jo også mulig å skrive en vanlig fortelling hvor f.eks. en i historien forteller om at tidligere skjedde det og det. I Kontekst står det: Teknikken der fortelleren ser tilbake og avslører det som har skjedd før historien begynner, kalles retrospektiv fortellerteknikk. Endret 10. mai 2009 av Martine567 Lenke til kommentar
wAGN Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 www.ressurssidene.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå