Gå til innhold

Hovedkort til xp2500+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jeg har:

xp2500+(Barton) :D

1024 mb Twinmos 3200

Geforce 4 4200 xp POW :o

80 gb WD, bestiller en 120gb nå..

Thermaltake XaserIII V1000A

Thermaltake 400W PSU W/active PFC

Thermaltake Volcano 11 :D

Regner med å overclocke, hk må ha integrert lydkort/lan.. Bør være veldig overclockingsvennlig... Har selvsagt sett på

ASUS A7N8X Deluxe og Abit NF7-S V1.2 S-ATA :o

men disse mangler lyd... Bør jeg absolutt ikke gå for integrert lyd? (jeg har ikke rare kravene til lyd)

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A7N8X Deluxe har da hvertfall lyd i bøtter og spann..

5.1 lyd med separate utganger bak tilogmed..

Og egen spdif digital utgang..

Men dersom du tenkte på vanlig A7N8X, så kan det godt hende den ikke har lyd, men da er det jo bare å spare et par hundringser til da..

Skrevet

A7N8X Deluxe og NF7-S har et meget bra lydkort integrert. Hvis du ikke driver med lydmixing, og har høytalere til 500000kr så tror jeg det integrerte lydkortet holder i lange baner :D

Hvis du vil ha det mest overklokkingsvennlige kortet, så gå for ABIT NF7-S v.2.0 (ser ingen grunn til å kjøpe v.1.2 når 2.0 er en del bedre)

Skrevet

du burde ikke velge A7N8X vis du har planer om å overklokke..

da tar du heller ABIT NF7-S som er veldig bra å overklokke med LAN og lydkort så det holder...

Skrevet

Ok, så da står det mellom de 2... trudde ikke dem hadde lyd, min feil :oops:

Takker for svarene og jeg skjønner at det er litt "smag og behag"

Trur kanskje jeg går for ASUS A7N8X Deluxe, koster litt mer enn hva jeg hadde planlagt, men da håper jeg at jeg har ett hk til min neste cpu og.. :D

Skrevet

Gå for Abit NF7 v2.0 :woot:

Det er bedre en asus på overklokking. Men Asus A7N8X har bedre lydkort. Smak og behag, men jeg holder en knapp på Abit (siden jeg da er overklokker ;))

Ser ut til at dette skal ta over for Intel v AMD krigen :lol:

Skrevet
Gå for Abit NF7 v2.0 :woot:

Det er bedre en asus på overklokking. Men Asus A7N8X har bedre lydkort. Smak og behag, men jeg holder en knapp på Abit (siden jeg da er overklokker ;))

Ser ut til at dette skal ta over for Intel v AMD krigen :lol:

Tror nok ikke Asus har bedre lyd. Abit er Soundstorm sertifiert av Nvidia. Det er ikke Asus

Skrevet
Kjøp ett asus A7V8X deluxe der får du mest for pengene, definitivt..!

Det får du definitivt ikke. Abit NF7-S v2.0 koster bare 1042kr hos www.pcutstyr.no. Jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt ihvertfall

Skrevet
Abit er Soundstorm sertifiert av Nvidia. Det er ikke Asus

Asus hadde også soundstorm, men ble tatt fra retten til og bruke navnet pga. dårlige kretser. Er jeg meget sikker på. Men det har i tester vist seg og være rundt audigy2 kvalitet (tar jeg helt feil nå?) :woot:

Skrevet

Jeg Har det asus kortet.... MEGET bra og stabilt .. Drit i å klokke

MEN sjekk hvilken støtte det er for 512 PC3200 osv , hvis jeg ikke tar feil er det kun 512 i dimm1 hvis du skal ha mer minne blir det PC2700!!!

Skrevet

Abit NF7 har bedre lydsystem enn Asus.. liten tvil der siden Abit kortet er Soundstorm sertifisert.

Når han sier at han skal klokke så kan dere som sier: "Kjøp Asus.. drit i å klokke" skygge banen.. han spør ikke om han burde overklokke eller ikke, så jeg skjønner ikke hva dere maser om.

Siden du skal overklokke så ser jeg ikke noen annen løsning enn å kjøpe Abit NF7-S eller Epox 8rda3.. Abit kortet har jeg selv, og har brukt det en del til overklokking så jeg kan garantere at du blir fornøyd der.

Jeg tviler på at Epox kortet er noe dårligere, men jeg har ikke testet det selv, så der kan jeg ikke utale meg.

Å komme og si at du får mest for pengene ved å kjøpe Asus når kortet skal brukes til overklokking faller på sin egen urimlighet.. tenk dere litt om før dere anbefaler ting. :roll:

Skrevet

Jeg har kommet frem til OG bestillt Epox 8rda3+ som kommer inn denne uka... Faktisk mye hjelp i at folk var påståelige på disse 2 (Aus/Abit)...

Det fikk meg til å tenke litt selv ihvertfall og ikke bare lytte til hva andre mener....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...