Gå til innhold

Hærverk på to kirkegårder - 30 gravstøtter var veltet.


Anbefalte innlegg

Hærverk på to kirkegårder

30 gravstøtter var veltet og det var skrevet hatske budskap på veggene til Nordstrand kirke i Oslo søndag morgen. Også Sandefjord kirke var utsatt for hærverk natt til søndag. Et trist syn møtte presten som kom for å holde gudstjeneste i Nordstrand kirke søndag morgen. Politiet fikk melding søndag formiddag klokken 10.25 om det omfattende hærverket. Natt til 1. mai forsøkte noen å tenne på menighetshuset som ligger vegg i vegg med kirken. Politiet vil nå etterforske om det er noen sammenheng mellom hendelsene. Vandalene har også tegnet og skrevet på veggene til både menighetshuset og kirken.

 

 

1241357854634_523.jpg

 

 

En person fra menigheten varslet oss om at noen hadde vært der i løpet av natten og veltet over 30 gravstøtter

Slikt gjør meg forbanna :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det er jo bare noen småkids som leker "grav opp liket av Black Metal-mediahyben fra 90-tallet". Det såkalte "satanistmiljøet" som blir omtalt her og der ang. denne saken, eksisterer jo ikke.

 

You got trolled. Hard.

 

 

At skitunger gjør slikt er jo meget forkastelig. Men ennå mer forkastelig er det at det ikke skjer i stor skala, men media velger å krafse Greven på ryggen likevel.

Disse kidsa tørr ikke drepe noen eller brenne mange kirker, de kan antakelig vis telles på en hånd i antall, og i det hele tatt gjør det fordi det er "tøft", ikke fordi de vil sette noen symbolikk bak det. De tørr ikke stå for det heller om jeg ikke tar feil. Veike faenskap.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at med en gang noe slikt skjer, kommer det mange og forsvarer "den egentlige" satanismen og sier at det er ihvertfall ikke satanister som har gjort dette? Det eneste logiske grunnen må jo være at de er satanister selv.

 

Enten det, eller at de nettopp har fullført en ekstremt avansert sosialantropologisk oppgave om emnet. For hvordan kan de ellers vite at det ikke finnes slike grupperinger?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at med en gang noe slikt skjer, kommer det mange og forsvarer "den egentlige" satanismen og sier at det er ihvertfall ikke satanister som har gjort dette? Det eneste logiske grunnen må jo være at de er satanister selv.

 

Enten det, eller at de nettopp har fullført en ekstremt avansert sosialantropologisk oppgave om emnet. For hvordan kan de ellers vite at det ikke finnes slike grupperinger?

 

Det kalles bekjentskaper. Jeg kjenner folk i Oslo som kjenner store deler av undergrunnsmiljøene i disse kategoriene, og de sier alle at det ikke finnes noe organisert "miljø" som i større grad baserer seg på satanisme og løper rundt for å tenne på kirker. AKKURAT som på nittitallet var det enkelthendelser og selv om enkelte tok inspirasjon fra andre var det aldri en organisert gruppe som løp fra kirke til kirke og tente på dem. Det var ingen "satanistmafia" som drepte folk og ofret babyer heller. De kan sikkert kalle seg satanister, men jeg kan jo også kalle meg pønker, selv om jeg over hodet ikke er det. Som jeg også sa, de er for pinglete til å stå for det de gjorde.

 

Jeg er ikke satanist, og noen sosialantropologisk oppgave har jeg ikke skrevet om dette. Dessuten trenger den ikke være særlig avansert for å avsløre eventuelle sosiale nettverk, for ikke å snakke om at dette nok er et tema for sosiologien heller enn sosialantropologien.

 

 

EDIT:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=562490

Han har tidligere erklært seg selv som satanist, men hevdet i retten i fjor at han tar avstand fra miljøet og ikke lenger ser på seg selv om satanist. Han la imidlertid ikke skjul på at han fortsatt var opptatt av emnet.

 

Akkurat som Varg Vikernes, Bård Eithun og en rekke andre som gjorde faenskap på nittitallet. De var bare ekstreme helt til de gjorde noe dumt, og så droppa de imaget fordi de ikke var i stand til å opprettholde det uten å knekke sammen av konsekvensene og de sosiale sanksjonene som ble rettet mot dem. At han der fortsatt driver med det er jo akkurat som mange andre kriminelle. Han er allerede dømt, og er "ute på kjøret". For alt vi vet kan det være narkotika og annen skit inn i bildet.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...