Gå til innhold

Utlendinger: "Tall Norwegians"


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg velger å stole mer på wikipedia enn på dine personlige erfaringer. Det er sant at alle kan redigere wikipedia, men jeg ser ikke noen grunn til at alle gjør det for å lure både deg og meg til å tro at det er liten høyde forskjell på nordmenn og svensker.

Nei, jeg stoler også mer på Wikipedia, Den er faktisk en av mine førstekilder, men er jeg usikker på noe av det som stør der prøver jeg å finne andre kilder som kompansierer med wikipedia.

Lenke til kommentar
brukar wilhel: wikipedia er ei usann kjelde, kven som helst kan gå å manipulera artiklane. det stammar ikkje. dei er omlag 10 sanktimetar høgar i sverige, i følge ssb og i følge eigne erfaringar. eg har vore i sverige 4 gonger, og alle gongene har alle folka vert mykje høgare enn det dei er i noreg

 

 

Jjeg har en gang møtt en svenske som var lavere en meg, så da må jo alle være det.. jeg vil si at de er i gjennomsnitt 17 cm lavere en oss..

 

Ser du poenget mitt?

Lenke til kommentar
brukar wilhel: wikipedia er ei usann kjelde, kven som helst kan gå å manipulera artiklane. det stammar ikkje. dei er omlag 10 sanktimetar høgar i sverige, i følge ssb og i følge eigne erfaringar. eg har vore i sverige 4 gonger, og alle gongene har alle folka vert mykje høgare enn det dei er i noreg

Haha, er det mulig? :!:

Lenke til kommentar
prøver jeg å finne andre kilder som kompansierer med wikipedia.

Hva betyr "å kompansiere"?  :ermm:

Vel, fant det aldri i en ordbok, men har hørt mange folk bruke det, de sier det betyr å liksom støtte opp. eller noe.

 

Var i allefall det jeg mente, å prøve å finne andre kilder som støtter opp Wikipedia.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke stolt på amerikanere når det gjelder ting utenfor dems land uansett. Mange tror Norge er hovedstaden i Svergie, og at det er isbjørner i hele landet. En kamerat av meg ble nektet å sende brev hjem til Norge fordi han måtte sette på land som adressemotaker (noe han så klart hadde gjort). Det endte med at han måtte vise passet sitt for å få lov til å poste brevet.

Lenke til kommentar
Vel, fant det aldri i en ordbok, men har hørt mange folk bruke det, de sier det betyr å liksom støtte opp. eller noe.

 

Var i allefall det jeg mente, å prøve å finne andre kilder som støtter opp Wikipedia.

 

Tror du leter etter ordet kompensere, men her vil ordet "sammenfalle" antakelig passe bedre. Støtte opp om er også greit :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Vel, fant det aldri i en ordbok, men har hørt mange folk bruke det, de sier det betyr å liksom støtte opp. eller noe.

 

Var i allefall det jeg mente, å prøve å finne andre kilder som støtter opp Wikipedia.

 

Tror du leter etter ordet kompensere, men her vil ordet "sammenfalle" antakelig passe bedre. Støtte opp om er også greit :)

Takker, var ordet jeg lette etter :)

Lenke til kommentar
nja det veit eg ikkje noke om, men eg stolar ikkje på wiki.

 

ikkje ekspert nei, men det gjer meg personleg erfaring om saka?

Så du mener at etter 4 turer i Sverige kan du si hva som er gjennomsnittshøyden der? Jeg tviler på at det er merkbar høydeforskjell i Norge og Sverige.

 

Og det irriterer meg grenseløst med alle skrivefeilene dine! Prøv å sett komma på riktig sted og stor forbokstav etter punktum.

Endret av Osecia
Lenke til kommentar

Jeg mener det finnes svært lite grunnlag for å hevde at Nordmenn og Svensker er forskjellige menneskeraser, men om noen har info som hevder det motsatte så er det interessant å se. (Hvis man da holder samer utenfor, men både Norge og Sverige har samme samer.)

Lenke til kommentar

Det eneste grunnlaget vi har her er at et par stykker har vært i Sverige, sett et par høye, blonde Svensker og funnet den konklusjonen at Svensker generelt er høyere og "mye blondere" enn Nordmenn. Det vil si null grunnlag for at Svensker er gjennomsnittlig høyere og blondere enn Nordmenn.

Lenke til kommentar
eg har vore i sverige 4 gonger, og alle gongene har alle folka vert mykje høgare enn det dei er i noreg

 

Jeg har vært i sverie OVER NINE THOUSAAAAAAAAAAND times. Jeg syntes ikke det ser ut til å være så stor forskjell hvertfall. Har en på jobb i sverige som er 2m og 10 cm men resten er av average height sammenligna med de på norskesida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...