Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg mistenker enkelte for promillefotografering....
Sånne utsagn, uten adresse bidrar lite til forumtrivsel.

Bidrar det negativt?

Edit: det er selvfølgelig humoristisk ment. Dårlig formulert, det tar jeg på min solblender :)

Jeg referere til denne f.eks https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13674969

Ta det på motlysblenderen, så er det greit :p

 

Det jeg prøvde å si er at folk lett kan ta slike utsagn, uten klar adressat, som retta mot sine bidrag. Det kan lett gjøre allerede usikre sjeler mer usikre. Sånne som meg f.eks ;) Du skjønner sikkert.

 

Nå skal jeg slutte å leke forumpoliti for ei stund. Andre gangen i løpet av to dager, da har jeg vel brukt kvota mi :)

Lenke til kommentar

Bare meg som syns det ble mye småprat i det som primært skal være en bildetråd ;)

Less talk, more pics.

Er vanligvis ikke veldig glad i smal DOF, men noen motiver bare ber om det. Ikke helt velykka komposisjon syns jeg dog, noen som har forslag til crop?

post-107204-1242072366_thumb.jpg

50mm, 1/1600, iso 100, og dermed relativt åpent objektiv.

Lenke til kommentar
..........

Nå skal jeg slutte å leke forumpoliti for ei stund. Andre gangen i løpet av to dager, da har jeg vel brukt kvota mi :)

 

Veldig bra at noen gir et hint om en medforumbruker har vært litt for frisk i sine formuleringer. Det er lett å være litt ubetenksom, ironiske uttalelser kan være uskyldig ment og, som vi har sett ved enkelte anledninger, bli helt misforstått. Like greit å få klarert sånne ting med en gang og renset lufta.

Jeg oppfatter fototim som en av forumets gentlemen, og anser ham som godt skikket til å ta slike (litt vanskelige?) "politioppgaver"

 

-Lazy

Lenke til kommentar

Yay! Omsider kommer det noen bilder fra meg også.. Ønsker meg forresten slakt selv om jeg ikke har laget egne BK-tråder for bildene..

 

Første bilde er i serien "Sjømæling prøver å lære seg studiolys". Eneste redigeringa jeg har gjort er vel grunnleggende justeringer, som farge og eksponerng etc. Forslag til forbedringer/ting jeg burde gjøre annerledes mottas med takk!

post-47575-1242089254_thumb.jpg

 

 

Neste bilde er i serien "Sjømæling prøver å få til noe brukbart på platelansering i ei lita bule"..

post-47575-1242089582_thumb.jpg

 

 

Exif:

Bilde 1:

Nikon D80

ISO 100

Nikkor 50mm f/1,4 @ f/11

1/100 sek

Paraply til venstre, beautydish opp til høyre

 

 

Bilde 2:

Nikon D80

ISO 1000

Nikkor 50mm f/1,4 @ f/3,5

1/100 sek

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Disse tok jeg til Dagsavisen/FotoKnudsenPro-konkurransen som var, men da jeg skulle sende inn bildene mandag morgen fikk jeg bare server-feilmeldinger *sukk* ... jeg prøvde å sende de inn via mail, men jeg har ikke hørt noe fra dem, så jeg antar eposten min ble elegant ignorert :p. Jaja, jeg kom meg iallefall ut og fikk tatt bilder ... :)

 

3520083806_3d97b88b60_b.jpg

 

3524902320_7c27d1b134_b.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...