Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er oppdateringssiden for LG dersom noen måtte ha behov for det. Last ned og installer LG Update softwaren og du kan få listet opp de oppdateringer som er klare for din telefon.

Selv fikk jeg en update på PC Suite og håper den vil løse musikkoverføringsproblemet.

 

http://no.lgmobile.com/web/web.product.manualSoftwareRF.laf

 

Hvilken versjon er dette? er den nyere enn KM900AT_V10i ?

Det er ikke firmware/software oppdatering til selve telefonen. Det er PC Suite og drivere som er oppdatert. I hvert fall PC Suite. Den jeg installerte fra telefon/cd hadde vers 3.1.25, den nye er .26.

 

Men det kan være greit å laste ned Update-verktøyet. En oppdatering til telefonen kan hentes via det verktøyet når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Andre problemet er det med kontaktene. Er de ikke lagret med +47 så kommer bare nr opp. Det går jo ann å løse, men på en ganske tungvint måte synes jeg.

Har du bestilt fra utlandet? Jeg har bilder på noen av mine kontakter og ba en kollega ringe til meg. Hennes nummer står oppført uten +47 og bilde kom opp når hun ringte. Kanskje det er en ting som henger igjen fra telefoner kjøpt utenfor Norge? Jeg bestilte min på Expert.no, til info.

Lenke til kommentar
Andre problemet er det med kontaktene. Er de ikke lagret med +47 så kommer bare nr opp. Det går jo ann å løse, men på en ganske tungvint måte synes jeg.

Har du bestilt fra utlandet? Jeg har bilder på noen av mine kontakter og ba en kollega ringe til meg. Hennes nummer står oppført uten +47 og bilde kom opp når hun ringte. Kanskje det er en ting som henger igjen fra telefoner kjøpt utenfor Norge? Jeg bestilte min på Expert.no, til info.

Når noen ringer og de står uten +47, så får du opp navnet. Men står de med, så kommer ikke navn opp. Mens når man får meld og de står uten +47, så får man ikke opp navn. Men hvis de står med, så kommer det ikke opp.

Har du det sånn, Monnil?

Lenke til kommentar
Andre problemet er det med kontaktene. Er de ikke lagret med +47 så kommer bare nr opp. Det går jo ann å løse, men på en ganske tungvint måte synes jeg.

Har du bestilt fra utlandet? Jeg har bilder på noen av mine kontakter og ba en kollega ringe til meg. Hennes nummer står oppført uten +47 og bilde kom opp når hun ringte. Kanskje det er en ting som henger igjen fra telefoner kjøpt utenfor Norge? Jeg bestilte min på Expert.no, til info.

Når noen ringer og de står uten +47, så får du opp navnet. Men står de med, så kommer ikke navn opp. Mens når man får meld og de står uten +47, så får man ikke opp navn. Men hvis de står med, så kommer det ikke opp.

Har du det sånn, Monnil?

Hmm...det må jeg innrømme at jeg ikke har lagt merke til.

 

EDIT: Jeg kan da bekrefte at dersom +47 står registrert foran nummer vil navn vises på mottak av melding, men ikke på mottak av samtale.

EDIT 2: Harry!

Endret av Monnil
Lenke til kommentar
Hmm...det må jeg innrømme at jeg ikke har lagt merke til.

 

EDIT: Jeg kan da bekrefte at dersom +47 står registrert foran nummer vil navn vises på mottak av melding, men ikke på mottak av samtale.

EDIT 2: Harry!

Sant. Håper de retter det snart. litt pinlig å spørre kem alle e når de ringer.. :p

Endret av DjIcet
Lenke til kommentar

Og mens vi snakker om harry ting så har jeg en til. Mulig det er meg det er noe galt med, men etter overføring av musikkfiler/album, hvor albumgrafikk vises og er oppdatert i WMP, så vil bare ikke albumgrafikken overføres til telefonen. Pirkete, ja. Men når Multimedia-veggen er full av generiske albumcover så ser det litt "uproft" ut, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Og mens vi snakker om harry ting så har jeg en til. Mulig det er meg det er noe galt med, men etter overføring av musikkfiler/album, hvor albumgrafikk vises og er oppdatert i WMP, så vil bare ikke albumgrafikken overføres til telefonen. Pirkete, ja. Men når Multimedia-veggen er full av generiske albumcover så ser det litt "uproft" ut, synes nå jeg.

Jeg har heller ikke fått det til. Noen filer kommer med og noen uten. Men vi er ikke de eneste. Mange som har skrevet om det på et engelsk forum. Ingen som finner skikkelig ut av hvordan man skal gjøre det. :S

Lenke til kommentar
Syns denne ser ut som en kinesisk iPhone-kopi. Ikonene synes jeg ser barnslig ut. Rett og slett. Men fint test, det skal du ha :)

 

Tar jeg feil når jeg sier at LG faktisk lanserte en iPhone-kopi før iPhone?

 

Det er helt rett at LG kom med sin trykkskjermmobil før apple kom med iPhone, så du kan vel gjerne si at apple har kopiert LG

Lenke til kommentar
Hmm...det må jeg innrømme at jeg ikke har lagt merke til.

 

EDIT: Jeg kan da bekrefte at dersom +47 står registrert foran nummer vil navn vises på mottak av melding, men ikke på mottak av samtale.

EDIT 2: Harry!

Sant. Håper de retter det snart. litt pinlig å spørre kem alle e når de ringer.. :p

En liten update på denne "problematikken": Fikk inn en samtale fra min mor som bor i utlandet og da kom navnet opp. Hennes nummer er registrert med +34. Så det virker som om at det kun er norske nummere med +47 foran hvor dette skjer. Ikke utenlandsnummer med retningsnummer registrert.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen apps eller spill som kan lastes ned? Eller må vi vente til de lager app store 2. kvartal i år... Som jeg leste et eller annet sted.

 

Bruker dere vanlige browseren, et eller annet av opera eller safari?

Man kan bruke en del java apps og spill. De som støtter KP500 kan man bruke på Arena. Men da får man en navigasjons pad nede på skjermen. Denne kan fjernes med litt modding av app'en. Har innstallert opera mini og den funker veldig bra. Eneste er at man ikke kan bruke to finger zoom'en i den. Det kan man bare i den vanlige nettleseren. Bruker begge to egentlig. De har begge sine fordeler og ulemper..

Men som du nevner, så er der en app store på vei. Men ingen vet når den kommer. Som du og sier, så nevnes 2. kvartal i år. Men ting blir jo utsatt hele tiden, så man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å legge inn MeBoy på telefonen som er et java program, men når jeg skal installere det så kommer det "nettverktjenesten er ikke tilgjengelig" Noen som har fått dette til?

 

Fikk det til. Men er det noen som vet hvorfor det lagger så sykt hvis man sammenlikner med for eks SE k800i?

Endret av kvaule
Lenke til kommentar
Kan du si hva du måtte gjøre slik at andre som har samme problemet kan få hjelp?

 

Gjorde egentlig ikke noe spess. Sendte bare installasjons fila fra en annen tlf med bluetooth.

 

Noen som vet hvordan man får kodetastlås? Om det er mulig da

Endret av kvaule
Lenke til kommentar

Min er enda tregere... Hvis jeg er inne på en åpen melding. Og glemmer mobilen slik at den slår på tastelås, kan det ta opptil halvannet minutt før den kommer seg inn igjen.

Greit jeg ikke er vant til touch telefoner, men er for ofte treg og har for mange irritasjon momenter til at jeg kommer til å beholde den.

Lenke til kommentar
Hmm...det må jeg innrømme at jeg ikke har lagt merke til.

 

EDIT: Jeg kan da bekrefte at dersom +47 står registrert foran nummer vil navn vises på mottak av melding, men ikke på mottak av samtale.

EDIT 2: Harry!

Sant. Håper de retter det snart. litt pinlig å spørre kem alle e når de ringer.. :p

En liten update på denne "problematikken": Fikk inn en samtale fra min mor som bor i utlandet og da kom navnet opp. Hennes nummer er registrert med +34. Så det virker som om at det kun er norske nummere med +47 foran hvor dette skjer. Ikke utenlandsnummer med retningsnummer registrert.

 

Fikk min svarte Arena igår og har samme problem med navn fra kontakter når de ringer kontra får melding. Leste selvfølgelig ikke om dette problemet før idag! Når jeg får tid, skal jeg prøve trikset med å lagre kontaktene både på SIM og tlf med og uten +47. Hurra for ekstraarbeid! :nei:

 

EDIT: Klarte ikke å vente, så testa noen av kontaktene nå. For å få navn på BÅDE avsender OG ringer la jeg først inn mobilnr UTEN +47, og så i ruta under (hjemnr) la jeg samme nr med +47 foran. Glad jeg ikke har flere hundre kontakter!

Endret av Raggi (RayRay)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...