Gå til innhold

[Iverksatt]Vi begynner arbeidet med en ny forside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker forumet mye på den måten at jeg ser på "Siste innlegg" på forsida og ser på de nyeste innleggene i kategorier jeg liker, for å finne interessante tråder som er aktive nå.

 

Hva med en funksjon for "Mest aktive tråder siste 24 timer"? Rett og slett sorter alle tråder (eller feks topp 100) etter gjennomsnittlig innlegg per minutt siste 24 timer. Gjerne også begrenset til selvvalgte kategorier. Det hadde gjort browsing som beskrevet over mye enklere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

At moderatorer kan skrive en liten introduksjon eller bare gjøre folk oppmerksomme på gode tråder eller events som forumtreff, akam-treff osv hadde gjort det hele veldig mye bedre. Og det skal ikke mye redaksjonelt arbeid til heller. Litt slik som du finner på akam.no av og til.

 

Og ellers, hvordan står det til med fremsiden? Kan vi få se noen utkast?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lage en versjon der brukerne selv kan designe siden slik de vill? Hadde vært kjempekult^^

 

Ajax gir noen muligheter, eksempelvis se på BBC: http://www.bbc.co.uk/

 

Drag and drop, filtrer m.m.

 

Men hvordan vi går for det rent teknisk er langt fra avklart. Nå er det fortsatt på planleggingsstadiet hvor ting tegnes og noteres ned, neste hinder er at undertegnede skal få fingen ut og levert et par dokument til de høye herrer.

 

Så fort vi har noe å vise så vil vi vise det. Men det tar nok litt tid enda :)

Lenke til kommentar
At moderatorer kan skrive en liten introduksjon eller bare gjøre folk oppmerksomme på gode tråder eller events som forumtreff, akam-treff osv hadde gjort det hele veldig mye bedre. Og det skal ikke mye redaksjonelt arbeid til heller. Litt slik som du finner på akam.no av og til.

 

Og ellers, hvordan står det til med fremsiden? Kan vi få se noen utkast?

Det går an å skrive og publisere nyheter på forumwikien, samt lage ordentlig nyhetsside der, men jeg vet ikke om det når like mange lesere. Men det fine med wikien er at alle - brukere inkludert, kan bidra der med hva de måtte ønske (selv om noen opplever innloggingsproblemer, som forhåpentligvis blir fikset snart).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kunne godt tenkt meg en "siste innlegg"-funksjon der en selv kan velge flere kategorier man kan se, og dermed luke ut andre kategorier man ikke er så intressert i. Liker tanken bak en liste som oppdaterer seg selv med nye tråder innenfor de kategoriene du intresserer deg for.

 

Ellers liker jeg ideen om at en selv kan tilpasset forsiden. Der du kan velge elementer som skal vises, feks. dine Favoritt tråder o.l

Lenke til kommentar

Det støttes ja!

Jeg bruker forumet mye på den måten at jeg ser på "Siste innlegg" på forsida og ser på de nyeste innleggene i kategorier jeg liker, for å finne interessante tråder som er aktive nå.

 

Hva med en funksjon for "Mest aktive tråder siste 24 timer"? Rett og slett sorter alle tråder (eller feks topp 100) etter gjennomsnittlig innlegg per minutt siste 24 timer. Gjerne også begrenset til selvvalgte kategorier. Det hadde gjort browsing som beskrevet over mye enklere.

Er (noe lignende som dette) vurdert?

 

Oppdaget forresten idag at jeg fortsatt bruker sandkasse-skinet. Men har ikke akkurat kommet noen nye funksjoner der engang, ettersom månedene har gått. Ikke for å mase, men tråden er merket «Iverksatt» for lenge siden, skjer det noe? Noen hint om hva vi kan vente oss? Kanskje noen mashups som kan lekkes?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som som jeg anser det så burde siste 24 timer stå som den er. Jeg selv hater for mye flash på nettsider pga jeg bruker linux og flash i linux ikke er så godt intrigert. Derfor burde dette være i bakhodet å ikke gjøre forsiden for avansert krevende, både for synet og ressurskrevende, samt tid på å laste ned siden.

 

Men har også masse ider som dog ikke berører en hovedside, men for ta det en annen gang i en mer passende tråd :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...