Gå til innhold

Sigma 150mm F2.8 for Four Thirds bare hos Foto Video


Anbefalte innlegg

Jeg har sikla på Sigma 150mm F2.8 makroobjektivet til mitt Olympus E-500 i lang tid nå.

Insektene begynner å våkne og blomstene titter frem så det hadde vært perfekt med et nytt makroobjektiv.

 

Men når jeg sjekker på prisguiden så finnes det kun hos Foto Video og de har økt prisen på objektivet med rundt 2500,- den siste tiden!

 

Noen som vet om andre butikker som fører dette objektivet?

 

Ja, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte objektivet for et par måneder siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig synd at Olympus fortsatt ikke har fått ut sin 100mm macro, som iflg veikartet dems skulle vært på markedet i 2008. Det ville nok blitt litt dyrere i kombinasjon med en EC14, men... :)

 

Her har vi plass til et flott sitat fra Olympus-mannen:

 

When is the 100mm macro coming out? Some people have been waiting a long time…

 

"Of course; I hope next year, it will come, but I can't promise. In our official roadmap it says 2007 or after… it's still on the roadmap and it's still 2007 or after. And that's the important message; the lens is still in the roadmap."

 

 

:D

 

(fra dpreview)

 

Jeg er bare spent på om den 100mm blir ƒ/2 eller ƒ/2.8. Man har jo gjerne lyst på ƒ/2, men 150/2 finnes jo allerede, og går ikke så lett på et medsamboerske-vennlig budsjett. På den annen side er det jo litt lumpent mot Sigma å lage den så billig at den konkurrerer ut 105/2.8, og jeg antar Olympus vil være venner med dem.

Endret av Cax
Lenke til kommentar
Kanskje Olympus lanserer verdens første macroobjektiv med lysstyrke på f/1.4? :p

 

Men selv om 150/2.8 nok frister, hva med å ta en titt på det også ypperlige, men billigere 105/2.8? Ypperlig objektiv.

 

Jau, Sigma 105/2.8 er også fristende når man ikke har all verdens med penger (sånn som jeg).

Jeg har blitt bortskjemt med å ta makrobilder med Olympus 70-300mm, særlig sommerfugler og andre skye insekter, men syns ikke det er skarpt nok @ 300mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...