Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Slikt krever hverken spesielt mye kunnskap, ferdigheter eller programvare som er vanskelig å få tak i.

 

Dette har med sannsynlighet å gjøre. Det er ikke snakk om å beskytte seg mot bestillingstyveri utført av kyndige personer, det er snakk om å legge til et lag av sikkerhet i forhold til narkomane som rasker med seg det de kommer over, og unger som synes en telefon ser kul ut og fisker tak i den. Prosentmessig er det rimelig bankers at det er veldig få "telefontyver" som har å flashe ROM som første prioritet etter gjennomført tyveri.

 

Informasjon man ikke kan tåle at andre under noen omstendighet får tak i, kan aldri lagres ukryptert. Det betyr ikke dermed at alle andre former for "låser" er irrelevante. Vi låser dørene våre selv om vi er fullt klar over at hvem som helst kan knuse et vindu.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har .apk til den gamle yr.no appen som var i Android Market før?

Det er den som ligner veldig på den som finnes til iOS.

 

En annen ting er, alle disse treningsappene. Hvem bruker disse? Hvordan har dere telefonen med på trening?

Føler det blir veldig upraktisk å ha min 4" LG Optimus 2X på venstre armen når jeg skal jobbe e.l.

 

her har du yr appen :)http://dl.dropbox.com/u/24827359/no.intellicom.yr.apk

Får den ikke til å virke jeg. Dessuten er ikke det Yr.no-appen jeg mente, sånn egentlig. Var en som lignet mer på den som er for iPhone.

 

Denne appen derimot, finner ikke Oslo en gang når jeg søker.

Lenke til kommentar

Dette har med sannsynlighet å gjøre. Det er ikke snakk om å beskytte seg mot bestillingstyveri utført av kyndige personer, (...)

 

Nok en gang er det ikke snakk om avansert kunnskap som krever særdeles kompliserte verktøy. Hele prosessen er unnagjort på 1, 2, 3 ved hjelp av verktøy som er lett tilgjengelige.

 

Prosentmessig er det rimelig bankers at det er veldig få "telefontyver" som har å flashe ROM som første prioritet etter gjennomført tyveri.

 

Kilde for denne statistikken?

Lenke til kommentar

Det finnes ikke kilder for noe slikt.

Og det er helt greit, du kan leve i din lille verden hvor alle tyver kan dette her. Du kan la være å intallere denne, og når din mobil blir stjålet har du ingen som helst sannsynlighet for å finne den igjen, imens vi andre fornuftige folk har en svært stor sjanse til å få tilbake vår mobil :-)

 

Uansett hvor lett det er i forhold til tastetrykk, er det ikke mange tyver som vet om det.

Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Det er litt som at jeg skal forvente at enhver jeg passerer på gata skal kunne blande 1000vis av drinker. Selv om dette er helt latterlig enkelt, du trenger bare noe alle og enhver har i huset sitt ifra før, og så kan du lage drinker i øst og vest.

Gjør og kan alle dette ifra før?

Nei.

Men det er SINNSYKT lett! Det kan jeg skrive under på, som har jobbet som bartender en god stund!

Det er latterlig hvor mye som er enkelt, men som folk ikke kan eller gjør.

Har du for eksempel hørt om PC-support? Her leverer folk inn PCer som har fått virus. Her leverer folk inn PCer som går treigt. Folk spør om de mest absurde ting.

 

Jeg har jobbet på kundeservice for internett, og der har jeg fått inn telefoner om kunder som sier ikke nettet fungerer fordi det står "No signal" på skjermen. Det er forøvrig det ENESTE som står der. Folk er dumme. Hvis du tror at du kan spørre 30 tilfeldige personer imellom 15 og 25 år på gata, og få mer enn 3-6 som vet at og hvordan man flasher mobilen, så er min påstand at du tar fryktelig feil...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gang er det ikke snakk om avansert kunnskap som krever særdeles kompliserte verktøy. Hele prosessen er unnagjort på 1, 2, 3 ved hjelp av verktøy som er lett tilgjengelige.

Nok en gang, dette har med sannsynlighet å gjøre. Å knuse en rute krever ei heller avansert kunnskap eller kompliserte verktøy, men et låst hus med lukkede vinduer er likevel første skanse med tanke på å avverge tyveri fra egen bolig.

 

Akkurat som at det er mye lavere terskel for å naske en sjokolade i butikken enn å bryte seg inn i et hjem, er det flere som stjeler mobiltelefoner uten å vite stort mer enn hvordan man skrur de på enn de som kan roote/jailbreake alt som finnes av telefoner. Hvis du genuint mener at det faktisk er omvendt, er bevisbyrden på deg, for det strider mot all fornuft.

 

Kilde for denne statistikken?

"Rimelig bankers" etterfølges sjelden av en link til SSB. Kilde her er sunn fornuft og allmenn kunnskap. Hvis du virkelig tviler, forhør deg hos din lokale politistasjon.

 

Poenget her er at det uansett er verd _noe_ å ha programvare på telefonen som gjør at den kan spores og/eller låses. For uansett hvordan din virkelighetsoppfatning er, kan du umulig tro at samtlige mennesker som kunne finne på å stjele en mobiltelefon vil ha kunnskap/evne/motivasjon til å sikre seg at de omgår eventuelle slike mekanismer.

Lenke til kommentar

Noen som har noen (billigere) alternativer til WaveSecure, apps med fjernsletting/nuke-funksjon?

 

Theftaware er vel litt billigere og mye bedre. Fjernsletting, fjernLYTTING (ring opp telefonen uten at vedkommende merker det), kan skrives til systempartisjonen på nand-unlocka telefoner, GPS +++

 

Androidpolice har testa den HER.

Takker, så knall ut. :)

 

Det eneste jeg savner som WS har, er muligheten for backup av sms, kontakter (ikke så viktig, har googlekontakter) og media.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Er ny på Android, og ønsker et program som viser hvem som ringer. Har lest i diverse tråder at både Gule Sider og True Caller funker, men noen skreiv et sted at Gule Sider er treg, ringeren har lagt på før du får infoen ... True Caller skal ha hatt diverse bugs, men skal nå visstnok fungere bedre, noen mente den finner flest nummer og raskest. Stemmer det?

 

Jeg har installert både Gule Sider og True Caller, for å prøve å se hva som funker best. Spørsmålet er om disse kan fungere samtidig, dvs. være innstilt på å sjekke innringer begge to? Liksom prøve for å se hvem av dem som er raskest, hehe ...

 

Men det blir kanskje kræsj? Noen med erfaring, hva anbefales? :)

Lenke til kommentar

(...) er det flere som stjeler mobiltelefoner uten å vite stort mer enn hvordan man skrur de på enn de som kan roote/jailbreake alt som finnes av telefoner. Hvis du genuint mener at det faktisk er omvendt, er bevisbyrden på deg, for det strider mot all fornuft.

 

Åh, bevisbyrden er plutselig på meg? Hvorfor det?

 

Jeg antar det verste om mennesker. Tyver stjeler i vinningshensikt og følgelig er utrustet med de nødvendige ferdighetene for å maksimere gevinsten. Programvaren det er snakk om er ikke spesielt revolusjonerende eller ny, den er veldig lett å omgå uten spesialutstyr og den gir overhodet ingen beskyttelse hva å forhindre tyverier angår (tenk f.eks om det var risset inn navnet på eieren øverst i displayet -- dette ville ha vært et langt mer effektitvt virkemiddel for å forhindre tyveri).

 

Sunn fornuft tilsier at en tyv er mer enn dyktig nok for å tilbakeføre telefonen i fabrikktilstanden (ellers ville ikke tyven greid å selge den og/eller bruke den selv). Det ville faktisk ha vært mer hensiktsmessig å notere IMEI på en post-it og rapportere den som stjålet. Gratis er det også (og det tar langt mer innsats å overskrive en IMEI).

 

"Rimelig bankers" etterfølges sjelden av en link til SSB.

 

Mao. du fant på denne på stedet og bare brukte det uten videre. Greit nok, men ikke anta at andre kommer bare til å akseptere slike påstander uten begrunnelse.

 

Poenget her er at det uansett er verd _noe_ å ha programvare på telefonen som gjør at den kan spores og/eller låses.

 

Jeg savner argumentasjonen for eksakt hva det er verdt for hvem, når produktens hovedintensjon lar seg omgå såpass lett.

 

Man kan gjerne bruke programvaren som en slags sovepute, men i realiteten tilbyr den ikke mer sikkerhet enn et fengsel med hvit stakitt som er 0.5m høy med et varselskilt "vennligst ikke forlat dette arealet".

 

For uansett hvordan din virkelighetsoppfatning er, kan du umulig tro at samtlige mennesker som kunne finne på å stjele en mobiltelefon vil ha kunnskap/evne/motivasjon til å sikre seg at de omgår eventuelle slike mekanismer.

 

Jeg har ikke belegg for å uttale meg om hva samtlige mennesker som kunne finne på å stjele vil ha kunnskap om. Ej heller har jeg prøvd det. Jeg antar derimot at mobiltyver vet betydelig mer enn meg om mobiltelefoner og når jeg vet dette, så må de (tilstrekkelig mange av dem) vite det også. Det gjør programvaren ubrukelig.

 

Denne programvaren er også et gapende sikkerhetshull og en tredjeparts avlyttekanal. Hva skal vi med DLD, når folk villig setter på seg en mikrofon der man ikke aner hvem som sitter i den andre enden?

Lenke til kommentar

Altså, søk opp noe statestikk på hvem disse mobiltyvene er. Virker som du tror det er CIA agenter som er kommet for å ta akkurat din telefon.

I teorien er nok disse MOBILtyvene en "stoffis" på byen, en full mann på byen som fant den i jakkelommen din, en taxisjåfør som fant den i baksetet ect.

Lenke til kommentar

Altså, søk opp noe statestikk på hvem disse mobiltyvene er.

 

Nei.

 

Det er ikke jeg som dro "rimelig bankers" på banen. Det er derfor heller ikke opptil meg å søke etter statistikk på hvem mobiltyvene er.

 

Det eneste poenget jeg vil få fram er at samtlige av disse produktene har en grunnleggende designsvakhet. Ikke fordi de er dårlige produkter i seg selv, men fordi at premisset som de er bygget på ikke nødvendigvis holder. Derfor er det viktig å være klar over hva TheftAware o.l. kan og ikke kan beskytte mot og hvilke risikoscenarier eksisterer. De vil være tilstrekkelige mot Kåre-ludditt som knapt vet hva Android er og plukket opp telefonen som falt ut av noens lomme; de vil være tilstrekkelige mot enhver av deltagere i "Gullungene", da de er for late til å erverve informasjon om noe annet enn hårprodukter. Men omtrent der stopper det. Det vil ha større effekt å rapportere IMEI som stjålet i .no. Gratis er det også (altså, det å notere IMEI. Tyverirapporteringen koster tid som alt annet).

 

Som tyveriprevensjon er det mye mer nyttig å risse sitt eget navn på den delen av skjermglasset som er utenfor "billedarealet" (hvem vil kunne selge en mobil med såpass synlig defekt? Å korrigere slikt er langt mer vanskelig enn å flashe ny firmware).

 

Virker som du tror det er CIA agenter som er kommet for å ta akkurat din telefon.

 

Nei, akkurat de trenger ikke det -- de kan avlytte trafikken i sanntid uansett allerede i dag.

 

I teorien er nok disse MOBILtyvene en "stoffis" på byen, en full mann på byen som fant den i jakkelommen din, en taxisjåfør som fant den i baksetet ect.

 

Noen av dem er det. Ikke alle.

Lenke til kommentar

Nå begynner dette å bli en kjedelig diskusjon som omhandler helt andre ting enn programmer til android. Nå handler det om PISS.

 

Så hva om vi kutter ut denne diskusjonen? Hva om zotbar bare kutter ut WS, så kan alle andre vurdere det selv utifra diskusjonen som er her på forumet. Ingen vits å diskutere dette videre da ingen vinner diskusjonen allikevel, og slik det har utviklet seg nå, så handler det kun om å "ha rett".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

(...) er det flere som stjeler mobiltelefoner uten å vite stort mer enn hvordan man skrur de på enn de som kan roote/jailbreake alt som finnes av telefoner. Hvis du genuint mener at det faktisk er omvendt, er bevisbyrden på deg, for det strider mot all fornuft.

Åh, bevisbyrden er plutselig på meg? Hvorfor det?

Av samme grunn som om du hadde påstått at jorda er flat.

 

Som andre har påpekt, dette har sklidd veldig ut. Du får leve i din virkelighetsoppfatning, så får vi andre ha vår og la det være med det, og la tråden komme seg tilbake til det den er ment å inneholde.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en god widget for å legge strømkontroll til taskbaren i 2.2?

 

Vet ikke helt om jeg catcher helt hva du trenger, men noe slikt som Quick Settings?

 

Dette programmet gjør det hvertfall veldig enkelt å skru på og av forskjellige innstillinger uten å måtte gå turen om hjemmeskjermen, eller innstillingssidene (f.eks. skru på WiFi etter at du har startet browseren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...