m4rkus94 Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Hei, jeg leter etter en bil som koster sirka 200.000. Det spiller ikke noen rolle hvordan bilmerke det er. Det viktigste er at bilen bruker lite bensin. Hvis du vet om en bil som bruker lite bensin, gidder du legge ut info om pris og hvor mye bensin den bruker pr mil. Det er heller ikke så viktig om det er manuel eller automat. Bilen bør ikke være så gammel. Bare jeg slipper betale så mye på reprasjoner.
k-orm Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Det finnes en dansk side med oversikt over hvor mye bensin forskjellige bilmodeller bruker: http://www.hvorlangtpaaliteren.dk
>Jonas< Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Er du ute etter en bil med lavt forbruk så kjøp en med dieselmotor. Lavere forbruk og lavere drivstoffpriser.
Atald Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 (endret) En VW Lupo eller en Audi A2 med minste dieselmotoralternativ er vel noe av det mer drivstoffvennlige du finner om du har en slapp høyrefot. Endret 12. april 2009 av Atald
Jann - Ove Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Med det budsjettet er det fult mulig å få en bil fra merkeforhandler med god servigehistorikk som ikke er alt for gammel - og da bør vedlikeholdskostnadene være forholdsvis greie og forutsigbare. Men husk at drivstofforbruk er bare en liten del av det som koster når man skal ha bil.
Bearar Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Jeg vil nå heller si at drivstoff er en stor del. Det er en tysk side som viser forbruket til alle biler og merker og man kan selv legge inn hva bilen sin bruker på mila. Mye bedre enn den danske. Noen som vet hvilken side jeg sikter til?
Tee-Zee Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Det som betyr aller mest for forbruket er idioten som sitter bak rattet. Jeg er sikker på at jeg kan bruke mer drivstoff i en bil med 1,5-liters dieselmotor enn du gjør med en 3-liter med fire ganger så mye hester hvis du kjører normalt.
ChristR Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 (endret) Smart eller Polo Bluemotion. Endret 12. april 2009 av Rs125
zoomzoom Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Det finnes mange småbiler som bruker lite drivstoff. Polo TDI, Yaris D4D eller Peugeot 207 HDI er neppe så dyre i drift. Yaris D4D er riktig kvikk med sine 90 hk. Mellomklassebiler som Peugeot 307 HDI, Ford Focus TDCi og lignende går også på rundt 0.5 på mila.Jeg kjørte en 307 SW 109 hk diesel som drosje, og med by/landeveiskjøring lå forbruket på 0.49, så på ren langkjøring vil jeg tro den går enda billigere. Eventuelt kan du kjøpe deg et knøtt som for eksempel Toyota iQ eller Aygo. Peugeot 107 og Citroën C1 er den samme bilen som Aygo, til lavere pris. Disse går på 0.5 nærmest uansett hvor hardt man kjører, men man lider under dårlig komfort på langtur og begrenset plass. Jo mindre bil du er villig til å kjøpe, jo nyere bil kan du få. Mange småbiler har startpris på under 200 000, og da har man råd til litt ekstrautstyr også.
spindle Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Jeg vil nå heller si at drivstoff er en stor del. Innkjøpspris Årsavgift Verditap Forsikring Vedlikehold Alt dette monner vesentlig mer enn noen små kroner på din lokale bensintasjon, for den gjennomsnittlige bilist.
Bearar Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Jeg snakket av egen erfaring. Jeg bruker minimum 3000kr i måneden på drivstoff, så for min del er drivstoff den største utgiften, foruten selve innkjøpsprisen (men her får du jo igjen mye ved salg, så at hele denne prisen skal telles med syns jeg blir feil). Nå skal det også sies at jeg er en attenåring med fersk lapp og elsker å kjøre bil, så utgiftene kan bli mindre etterhvert, selv om jeg ikke kjørte for under 3000kr/mnd på lettsykkel også.
Spartan Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Drivstoffforbruk en bare en av mange utgifter som noen allerede har nevnt. Jeg opplevde f.eks. at selv om min gamle TDI motor brukte lite drivstoff, så brukte den til gjengjeld ekstra mye olje. Faktisk 1 l pr 1000 km. Og det måte selvsagt være type orginal overpriset VW longlife type som koster vel 350 kr/l.
Simkin Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 mobil 1 5w30 longlife koster vel i underkant av 200kr hos oss værtfall
SeaLion Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Enkelt: Dieselbiler bruker 0 liter bensin per mil. De bruker diesel.
1915 Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Enkelt: Dieselbiler bruker 0 liter bensin per mil. De bruker diesel. det var en dårlig spøk. volkswagen polo/golf? eller en eller annen toyota ?
Penny Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Det åpenbare er jo som nevnt lengre oppe en Audi A2. Skal du være skikkelig alternativ og moteriktig kan du prøve Toyota Prius.
Simkin Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 (endret) moteriktig ja, Toyota Prius ser jo ut som et rævh*** , det gjør forsåvidt A2 også Endret 14. april 2009 av Simkin
Atald Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 I en A2 ser jeg en person som vil ha en svært lite drivstofftørst bil. I en Prius ser jeg en person som er en miljøtulling. :-)
Complexity Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 (endret) Det som betyr aller mest for forbruket er idioten som sitter bak rattet. Jeg er sikker på at jeg kan bruke mer drivstoff i en bil med 1,5-liters dieselmotor enn du gjør med en 3-liter med fire ganger så mye hester hvis du kjører normalt. De testet jo dette på TopGear. En ny bmw med en sinnsyk motor, og en hybridbil. Hybridbilen kjørte alt den klarte, og bmw'en bare brummet etter. Og hybridbilen brukte mye mere drivstoff en bmw'en. Edit: Videoen Endret 14. april 2009 av Complexity
Mekker`n Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 I en A2 ser jeg en person som vil ha en svært lite drivstofftørst bil. I en Prius ser jeg en person som er en miljøtulling. :-) I en A2 ser jeg en misfornøyd person på vei til verkstedet. I en prius ser jeg en person som ler av han i A2`en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå