Gå til innhold

Mobb jager innvandrere i BØ


Anbefalte innlegg

Skal love deg att det finnes rasistiske holdninger blant våre ny landsmenn også. Har selv jobbet sammen med folk av innvandrer bakgrunn, og har hørt hvor mye mange av dem hater andre folkeslag.

 

Blir provosert att med en gang det gjelder innvadrere så er man rasist vis man åpner munnen. Se stykket i VG hva faren til disse guttene sier...

 

" - Rasister

 

Faren til innvandrerungdommene som beskyldes for å være bråkmakere er ikke i tvil om at det som skjedde var et rasistisk overfalll.

 

- Min sønn har ikke laget bråk. De kalte meg utlending og ba meg «komme meg tilbake dit jeg kom fra».

 

Det sier faren til en av de involverte Bø-ungdommene at ikke er riktig.

 

- En lokal ungdom ble forfulgt av de folkene i flere timer før politiet kom. Vi måtte ringe fem ganger før de rykket ut, i mens sirklet han rundt lensmannskontoret flere ganger.

 

- Helt skandale!"

 

Snart går vi rundt alle sammen og ikke tørr og si ett ord vis det er noe som gjelder våre nye landsmenn for da kommer ordet RASIST slengt etter deg.

Har jeg sagt noe annet? Heldigvis så er ikke flertallet rasistiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal love deg att det finnes rasistiske holdninger blant våre ny landsmenn også. Har selv jobbet sammen med folk av innvandrer bakgrunn, og har hørt hvor mye mange av dem hater andre folkeslag.

 

Blir provosert att med en gang det gjelder innvadrere så er man rasist vis man åpner munnen. Se stykket i VG hva faren til disse guttene sier...

 

" - Rasister

 

Faren til innvandrerungdommene som beskyldes for å være bråkmakere er ikke i tvil om at det som skjedde var et rasistisk overfalll.

 

- Min sønn har ikke laget bråk. De kalte meg utlending og ba meg «komme meg tilbake dit jeg kom fra».

 

Det sier faren til en av de involverte Bø-ungdommene at ikke er riktig.

 

- En lokal ungdom ble forfulgt av de folkene i flere timer før politiet kom. Vi måtte ringe fem ganger før de rykket ut, i mens sirklet han rundt lensmannskontoret flere ganger.

 

- Helt skandale!"

 

Snart går vi rundt alle sammen og ikke tørr og si ett ord vis det er noe som gjelder våre nye landsmenn for da kommer ordet RASIST slengt etter deg.

 

TAKK! Det er helt på trynet når det kommer til Oslo. Her er det helt motsatt. Her er handler det om du er mørk eller lys. Er du mørk i huden er det greit, men er du lys kan du vente deg et rent hælvette hvis du går ned på et av de stedene minoritetsgruppene "bestemmer" over.

 

Misforstå meg riktig. Jeg har mange venner som er av minoritet bakgrunn, men det betyr ikke at jeg kan gå gjennom grønland/tøyen natt til søndag.

 

Jeg skal ikke gre alle under samme kam her, men ikke gjør det samme med oss.

Lenke til kommentar
...er du lys kan du vente deg et rent hælvette hvis du går ned på et av de stedene minoritetsgruppene "bestemmer" over.

 

...men det betyr ikke at jeg kan gå gjennom grønland/tøyen natt til søndag.

 

OT: Hvor spesifikt ved Grønland/Tøyen "bestemmer" disse gruppene? Vandrer en del til fots i området her, og selv har jeg ikke fått inntrykket av at noen har gjort krav på revir...

Lenke til kommentar
OT: Hvor spesifikt ved Grønland/Tøyen "bestemmer" disse gruppene? Vandrer en del til fots i området her, og selv har jeg ikke fått inntrykket av at noen har gjort krav på revir...

 

fra brugata ned til politistasjonen på Tøyen har jeg opplevd mye, ved T-bane stoppene. Såklart alle smågater. (smågatene er jo ikke bare på grønland og tøyen da)

Lenke til kommentar
Vanskelig sak når det er ord mot ord, men som sagt, har jeg ingen problemer med å tro at dette kan ha blitt fremprovosert på en eller annen måte. Jeg sier altså ikke at innvandrerne er uskyldige på alle områder.

 

Men, det er likevel en overreaksjon av dimensjoner. Og ja, jeg hadde reagert likt om det var femti innvandrere som jaget tre nordmenn.

 

Tror nok essensen i denne saken er at noen (utlendinger eller nordmenn) har lagt seg ut med de gærne folka (telemarksrånere).

 

Som det sies oppi gokk, har man lyst har man lov, har man vett lar man vær. :p

Lenke til kommentar
OT: Hvor spesifikt ved Grønland/Tøyen "bestemmer" disse gruppene? Vandrer en del til fots i området her, og selv har jeg ikke fått inntrykket av at noen har gjort krav på revir...

 

fra brugata ned til politistasjonen på Tøyen har jeg opplevd mye, ved T-bane stoppene. Såklart alle smågater. (smågatene er jo ikke bare på grønland og tøyen da)

 

Jeg bor på Kampen og jeg har aldri hatt problemer på noen av de stedene du nevner når jeg har gått hjem fra byen. Hverken på Grønland eller Tøyen. Det eneste jeg har sett er noen dealere krangle ved Grønland T-banestasjon. Siden jeg ikke har tenkt å deale selv, føler jeg meg trygg der.

Lenke til kommentar
Det er ganske vanlig for våre nye landsmenn å operere i flokk.

 

Nå er det Nordmenn som har gjort det og da er det selfølgelig rasisme, for vi vet jo alle at det kun er hvite folk som er rasister.

 

Jeg vedder underbuksa min på at du stemmer FRP. Prøv å se de underliggende årsakene til hvorfor mange av våre nye landsmenn har det så tøft her til lands (elendig integreringspolitikk, diskriminering fra trangsynte bondetullinger etc).

 

Jeg er av den oppfatningen av at innvandringen er ett problem som går forbi partipolitikk, men koselig at du synes jeg er såpass interessant at du vil tippe hva slags politisk parti jeg holder med.

å ja da, så fælt de stakkars innvandrerne har det i Norge, verdens rikeste land med alle våre velferdsordninger, ingen som tvinger dem til å være i det fæle Norge vet du.

 

integrering er bare ett ord som har blitt slengt rundt i nyhetsbildet litt for ofte de senere årene, i likhet med "fremmedfrykt"

 

I mitt tilfelle så er det ikke fremmedfrykt, men frykt for noe jeg kjenner så altfor godt.

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har forstått så dreide det seg om innvandrere som helg etter helg har drevet kvalme, blind vold osv.

 

Jeg kjenner litt til denne saka (er fra Notodden), og kan bekrefte at dette stemmer. Uten at jeg skal gå i detalj, så har dem berørte oppført seg lagt ifra pent, over en lengre periode. Var vel egentlig bare et spørsmål om tid før det sa pang.

Lenke til kommentar

Ang. "rasistiske" tilrop, blir dette alltid hauset opp og feilaktig vektlagt selv om det er ganske "naturlig". Tenk etter, i en opphisset situasjon, hvor man skjeller ut noen/hverandre. Da tar man ofte karakteristikker i bruk, om det er "j*vla blondine", "j*vla danske", "forbanna dverg", "feite gris" eller "din stygge sa*an".

Man buser ut med noe man biter seg merke i hos personen, gjerne noe man håper fornærmer/provoserer. Om det er at personen har stor nese, er feit, bleik eller mørkhudet, mener jeg ikke man kan legge for mye vekt på hva slags ord som brukes i en slik situasjon.

 

At "j'vla potet" og "j'vla pakkis" blir slengt frem og tilbake i en opphisset konflikt mellom en nordmann og en pakistaner, betyr ikke at noen av dem nødvendigvis er rasister.

Endret av toth
Lenke til kommentar

For å drive tråden tilbake til topic igjen.

 

Hvor er egentlig krigstypene til VG nå i etterkant av episoden?

 

For å sitere fra TA:

 

http://www.ta.no/nyheter/midt-telemark/article4247107.ece

 

Jeg tror vi helt kategorisk kan avvise at det er rasisme som ligger bak det som skjedde. Det er også partene klare på, sier lensmennene Henry Bråthen og Petter Eggerud.

 

- Dette er en konflikt som har vært der i noen måneder nå. En konflikt som inneholder både hærverk og slagsmål, sier de to.

 

De forteller at flere av de involverte er kjente av politiet. Fra begge sider skal det over tid ha vært beskyldninger om trakassering.

 

Flere av ungdommene på begge sider er kjent av politiet fra før.

 

- Uten å si for mye på grunn av etterforskningen kan jeg vel si at det er legemssaker på begge sider blant de involverte, sier Henry Bråthen.

Lenke til kommentar

Synes få opplysninger kommer frem. Først var det snakk om far og to sønner. Nå er det innvandrere på Gvarv de snakker om. Virker som tåkelegging.

 

Og NRK sine reportere i Østlandssendingen gjør ikke noe annet enn å gå på gata i BØ og gnåle om rasisme.........sukk..

Lenke til kommentar

Nå som saken rulles opp kan det ser ut som det ble trukket forhastede konklusjoner med tanke på rasisme spørsmålet. Dette er i så måte ikke noe nytt fra media. Trist at media skisserer holdinger som ikke eksisterer for å selge flere aviser. Det er klart "50 mann jaget innvandrerer pga. rasisme", selger bedre enn "20 mann konfronterte kriminelle innvandrere som var kjent av politiet".

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Misforstå meg riktig. Jeg har mange venner som er av minoritet bakgrunn, men det betyr ikke at jeg kan gå gjennom grønland/tøyen natt til søndag.

 

Jeg skal ikke gre alle under samme kam her, men ikke gjør det samme med oss.

 

Slutt å skremme bøndene. Jeg har gått gjennom grønnland/tøyen utallige av kvelder/netter, og jeg har aldri opplevd noe i nærheten av bråk.

 

Til opplysning, så er jeg en hvit fyr med helt normalt utseende og klesstil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...