Gå til innhold

Kompletts Super Mandag! Spam= warn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Velvel. Får jeg ikke skjermkortet mitt returneres som sagt alle varene og Komplett minster en potensiell kunde i mange år fremover. Jeg er ikke gretten, men det gjøres på prinsipp. Alle vet at dere kan gå tom, men når jeg ikke fikk beskjed om dette en halvtime etterpå og har mottatt ordrebekreftelse er det naturlig å tro at alt er i beste velgående. I tillegg til dette har pengene blitt trekt fra min konto (!), noe jeg ser på som veldig alvorlig. Det burde være det siste som ble gjort før pengene ble trekt.

 

Det verste er likevel at det er mange som fortsatt ikke har fått beskjed et døgn senere, med beskjed om at de vil få beskjed fortsatt et halvt døgn etterpå. Man skal være flink for å bortforklare det.

 

Fraktkostnadene bryr jeg meg ikke særlig mye om.

 

Det går automatikk i ordrebekreftelse samt betaling når du velger å forhåndsbetale. At du ser på det som "alvorlig" gir ingen mening, det er standard prosedyre.

 

Komplett skal ha svi for at de var trege med å gi beskjed til de uheldige som ikke fikk et slikt produkt. Til en eventuell neste gang foreslår jeg maks 1 per kunde når det er snakk om produkter med veldig lav tilgjengelighet.

 

Synd for deg at du var for treg til å bestille kortet.

 

Først og fremst: "Synd for deg" er oppbrukt. Det var kanskje poppis å si for mange år siden, men i det store og det hele veldig irrelevant og usaklig. Her blir det i tillegg brukt mot sin mening i og med at min økonomi bare _såvidt_ tillater dette kjøpet. Jeg har riktignok veldig bruk for en ny pc, men burde muligens innsett at økonomien ikke tillot det i går. Så "Synd for deg" kan du tørke deg i ræva med.

 

Jeg har kjøpt mye på nettet før, og det er ikke ofte jeg opplever at pengene er trukket lenge før det står "posted". Først skal bedriften få tak i produktet sitt, så kontrollerer de bestillingene kronologisk, så trekker de og poster etterhvert som hvert kort viser seg å være gyldige. Dette gjelder blandt annet for Play.com, for å ta et eksempel fritt ut fra hodet.

 

Det var da veldig så følsom du skulle bli. Jeg mente genuint at det var synd/trist/leit/dumt for deg at du ikke fikk kortet. Ingen grunn til å gå i forsvarsposisjon og føle deg personlig angrepet. Du viser deg fra en fryktelig dårlig side, absolutt ingen grunn til å være sint og grinete. Prøv å forstå at ikke alle er ute etter å "ta" deg.

 

Er ganske sikker på at de aller fleste store norske nettbutikker reserverer et beløp på konto umiddelbart etter at ordren er plassert og kortinformasjon er oppgitt. Nøyaktig det samme skjedde da jeg bestilte et par produkter fra en amerikansk nettbutikk for 2 uker siden.

 

Som sagt, Komplett skal ha svi for at systemet deres ikke holdt mål. De burde ha gjort som en annen nylig sa, gi de uheldige som ikke fikk dette skjermkortet et godt tilbud på et tilsvarende produkt.

 

Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Velvel. Får jeg ikke skjermkortet mitt returneres som sagt alle varene og Komplett minster en potensiell kunde i mange år fremover. Jeg er ikke gretten, men det gjøres på prinsipp. Alle vet at dere kan gå tom, men når jeg ikke fikk beskjed om dette en halvtime etterpå og har mottatt ordrebekreftelse er det naturlig å tro at alt er i beste velgående. I tillegg til dette har pengene blitt trekt fra min konto (!), noe jeg ser på som veldig alvorlig. Det burde være det siste som ble gjort før pengene ble trekt.

 

Det verste er likevel at det er mange som fortsatt ikke har fått beskjed et døgn senere, med beskjed om at de vil få beskjed fortsatt et halvt døgn etterpå. Man skal være flink for å bortforklare det.

 

Fraktkostnadene bryr jeg meg ikke særlig mye om.

 

Har bestilt et "lass" demovarer gjennom tida på Komplett. Det skjer ofte når jeg bestiller en vare, at jeg får tilsendt ordrebekreftelse, men etter noen dager får jeg mail om at varen er utgått, og de sletter min ordre. Dette pga at en annen har vært raskere enn meg på kjøp knappen. Da går det 3 min før varen forsvinner fra "kjøp nå".

 

Skjedde meg to ganger bare forrige uke. Dette er helt normalt. Håper jeg er av de heldige som unngår mail ang 4870 X2 i morgen :)

 

Edit: For de som ikke skjønner det, dette er ikke sur kritikk, bare prøver å forklare Insty problematikken med i-nett kjøp.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Velvel. Får jeg ikke skjermkortet mitt returneres som sagt alle varene og Komplett minster en potensiell kunde i mange år fremover. Jeg er ikke gretten, men det gjøres på prinsipp. Alle vet at dere kan gå tom, men når jeg ikke fikk beskjed om dette en halvtime etterpå og har mottatt ordrebekreftelse er det naturlig å tro at alt er i beste velgående. I tillegg til dette har pengene blitt trekt fra min konto (!), noe jeg ser på som veldig alvorlig. Det burde være det siste som ble gjort før pengene ble trekt.

 

Det verste er likevel at det er mange som fortsatt ikke har fått beskjed et døgn senere, med beskjed om at de vil få beskjed fortsatt et halvt døgn etterpå. Man skal være flink for å bortforklare det.

 

Fraktkostnadene bryr jeg meg ikke særlig mye om.

Fordi om det kan føles slik for deg er det ikke mitt mål i dag å være uenig med akkurat deg.

 

Men hvilket prinsipp?

 

Prinsippet om at det faktisk stod at det var slik i klart tekst under hele salget?

 

Eller at de faktisk IKKE har trekt pengene men kun lagt en reservasjon på kontoen din?

 

Er enig i at beskjeden kommer litt tregt men slik er livet.....

 

Jeg kjøpte alle delene jeg trengte fra komplett som en gest (en slags takk) fordi jeg var fornøyd med tilbudet dems på 4870x2. Jeg sjekket ikke andre nettsider engang, og jeg er sikker på at jeg kunne fått delene billigere et eller annet sted. Når jeg da ikke får det, kansellerer jeg selvfølgelig hele bestillingen. Jeg er ikke fornøyd, og det er min måte å markere det på. Her gikk de glipp av en helt kurrant sum. Når de i tillegg enda ikke har gitt meg beskjed blir det hele enda verre. Pengene kan være så mye reservert de bare vil, jeg kan fortsatt ikke benytte dem på noen ting annet. Jeg ser ikke vitsen med reservering. De får gjøre som Play.com: Trekk pengene når dere sender varen. Er det ikke dekning så ikke send. Det er ikke verre.

 

Det var da veldig så følsom du skulle bli. Jeg mente genuint at det var synd/trist/leit/dumt for deg at du ikke fikk kortet. Ingen grunn til å gå i forsvarsposisjon og føle deg personlig angrepet. Du viser deg fra en fryktelig dårlig side, absolutt ingen grunn til å være sint og grinete. Prøv å forstå at ikke alle er ute etter å "ta" deg.

 

Er ganske sikker på at de aller fleste store norske nettbutikker reserverer et beløp på konto umiddelbart etter at ordren er plassert og kortinformasjon er oppgitt. Nøyaktig det samme skjedde da jeg bestilte et par produkter fra en amerikansk nettbutikk for 2 uker siden.

 

Som sagt, Komplett skal ha svi for at systemet deres ikke holdt mål. De burde ha gjort som en annen nylig sa, gi de uheldige som ikke fikk dette skjermkortet et godt tilbud på et tilsvarende produkt.

 

Bedre lykke neste gang.

 

Det er en sjefsfeil å tolke all kritikk som syt og whine. Jeg skriver helt rolig og avballansert hva jeg mener. Jeg er ikke det minste lei meg eller provosert over at jeg ikke blir tildelt skjermkortet. Det letter mye heller et par kg fra skuldrene mine siden det så svært trangt ut økonomisk en stund. Jeg føler meg heller ikke personlig angrepet i det hele tatt. Jeg argumenterer rett og slett for og mot det jeg finner merkelig at andre skriver. Verken mer eller mindre.

 

Har bestilt et "lass" demovarer gjennom tida på Komplett. Det skjer ofte når jeg bestiller en vare, at jeg får tilsendt ordrebekreftelse, men etter noen dager får jeg mail om at varen er utgått, og de sletter min ordre. Dette pga at en annen har vært raskere enn meg på kjøp knappen. Da går det 3 min før varen forsvinner fra "kjøp nå".

 

Skjedde meg to ganger bare forrige uke. Dette er helt normalt. Håper jeg er av de heldige som unngår mail ang 4870 X2 i morgen

 

Det i seg selv er en skandale! Det er jo soleklart at Komplett her har et solid forbedringspotensiale. Hvis dette er helt vanlig praksis, og de "fornærmede" aldri får noen kompensasjon så begynner det å demre for meg hvorfor jeg tidligere har lest om mange som misliker butikken.

Lenke til kommentar

Kan noen av de som har fått eller fått bekreftelse på at de får, si når de fikk igjennom bestillingen ? Altså på 4870x2 kortet

Frykter at jeg ikke får siden den fortsatt står som åpen.

Min gikk igjennom 00.15

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Kan noen av de som har fått eller fått bekreftelse på at de får, si når de fikk igjennom bestillingen ? Altså på 4870x2 kortet

Frykter at jeg ikke får siden den fortsatt står som åpen.

Min gikk igjennom 00.15

 

Hvis det står "forventet sendingsdato 2009-04-17" på ordren din så kan du nok bare glemme det kortet...

Lenke til kommentar
Kan noen av de som har fått eller fått bekreftelse på at de får, si når de fikk igjennom bestillingen ? Altså på 4870x2 kortet

Frykter at jeg ikke får siden den fortsatt står som åpen.

Min gikk igjennom 00.15

 

Bestillingsdato: 2009-04-07T00:19

fikk også ordrebekreftelse på mail 00:19

Sitter med kortet i hendene her nå.

Lenke til kommentar
Sitter med kortet i hendene her nå.

Slemt av deg å fortelle det, tenk på oss som fortsatt venter på bestillingen vår.

 

Det verste er at jeg bestilte kun 2 mus og 2 musmatter som jeg ikke har bruk for men gleder meg som en unge til det kommer likevel :blush:

Lenke til kommentar
Har dere sendt mail til de det gjelder som ikke får varene sine da...Ikke alle som leser dette forumet ......

 

Hei

 

De som ikke allerede har fått beskjed i dag vil få dette i morgen onsdag. Ha en riktig god påske! Håper vi treffer flere av dere på Hamar i morgen.

 

Hilsen Komplett.no

Hva? Er det snakk om at noen ikke får kortet? Utrolig trist. Dere burde kunne gi oss det gjelder et tilsvarende 4870x2- kort til samme pris, syntes jeg. Vet at det er feil med server/WEB/Catching men blir feil å bare glemme hele greia til oss som bestilte.

Lenke til kommentar
Har dere sendt mail til de det gjelder som ikke får varene sine da...Ikke alle som leser dette forumet ......

 

Hei

 

De som ikke allerede har fått beskjed i dag vil få dette i morgen onsdag. Ha en riktig god påske! Håper vi treffer flere av dere på Hamar i morgen.

 

Hilsen Komplett.no

Hva? Er det snakk om at noen ikke får kortet? Utrolig trist. Dere burde kunne gi oss det gjelder et tilsvarende 4870x2- kort til samme pris, syntes jeg. Vet at det er feil med server/WEB/Catching men blir feil å bare glemme hele greia til oss som bestilte.

Må ha hengt veldig etter den lagerstatusen dems. Sjekka 10min etter jeg hadde lagt inn bestillinga og da var det 21stk igjen, samme som når jeg la inn ordren.

Lenke til kommentar
Har dere sendt mail til de det gjelder som ikke får varene sine da...Ikke alle som leser dette forumet ......

 

Hei

 

De som ikke allerede har fått beskjed i dag vil få dette i morgen onsdag. Ha en riktig god påske! Håper vi treffer flere av dere på Hamar i morgen.

 

Hilsen Komplett.no

Hva? Er det snakk om at noen ikke får kortet? Utrolig trist. Dere burde kunne gi oss det gjelder et tilsvarende 4870x2- kort til samme pris, syntes jeg. Vet at det er feil med server/WEB/Catching men blir feil å bare glemme hele greia til oss som bestilte.

 

 

De sa på forhånd at det skulle være svært begrensede antall av visse varer, og ordresystemet deres henger igjen litt.. tror ikke det er bygget for å være utsolgt for varer :p

Lenke til kommentar
Har dere sendt mail til de det gjelder som ikke får varene sine da...Ikke alle som leser dette forumet ......

 

Hei

 

De som ikke allerede har fått beskjed i dag vil få dette i morgen onsdag. Ha en riktig god påske! Håper vi treffer flere av dere på Hamar i morgen.

 

Hilsen Komplett.no

Hva? Er det snakk om at noen ikke får kortet? Utrolig trist. Dere burde kunne gi oss det gjelder et tilsvarende 4870x2- kort til samme pris, syntes jeg. Vet at det er feil med server/WEB/Catching men blir feil å bare glemme hele greia til oss som bestilte.

 

De som har bestilt skjermkort som ikke "eksisterer" får to valg:

 

Slette hele orderen eller bare slette skjermkortet. Fantastisk tilbud, eller hva? Har sendt min mening om dette til Komplett på e-mail, så skal ikke gå dypere inn på det her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...