Gå til innhold

Kompletts Super Mandag! Spam= warn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var veldig tidlig å bestilte med to musematter og to mus, men fikk ikke gjennomført handlenen da det var såpass vanskelig å bruke de sidene. Etter 3. forsøk fikk jeg betalt.

 

Jeg regner med at du har kjøpt de samme musemattene og musene som jeg har kjøpt ? 25 + 5 kr ?

 

Det ble motsatt for meg, at musmattene er kanselert og at de har sendt musene til meg. Hvordan kan det ha seg at vi får forskjellige varer?

 

Og til slutt, siden jeg ikke får musmattene, betyr det at jeg kan velge en annen musmatte Komplett, og jeg skal ikke betalte mer frakt for den?

brukte endel forsøk selv før jeg endelig fikk bestilt, fikk musene men ikke de 5kr mattene.

kompis bestilt etter meg fikk matter, logisk?

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg synes

 

Det er irrelevant!

 

Du kan synes hva du vil for alles del, og få personer vil bry seg. Likevel har det seg slik at både regler, paragrafer, normer, lover og forskrifter skal følges. I denne sammenheng mellom Komplett og forbruker. Hvis alt du har å komme med i en slik sammenheng er synsing, er det mange her som vil ha seg frabedt din mening, da dette kan være forstyrrende for dem som faktisk vil komme til bunns i en slik sak.

 

Betyr det at du poster fakta og relevant, mens de som ikke har helt samme oppfatning som deg skal knebles?

 

Du beviser i flere poster her at du ikke veit hvordan varehandel på nett foregår, og det vil du da la stå uimotsagt?

 

Hvorfor heter det diskusjon.no tro?

 

Jeg imøteser dine oppklaringer her, og observerer at tråden allerede har tiltrukket seg en kommende jurist innen forbrukerrett.

Noe som er vanlig i slike tråder.

 

:)

 

Ett tips:

Det kan være lurt å skrive ett usaklig/"rage" innlegg en 3-4 ganger som "kladd", før man besinner seg og poster ett mer saklig innlegg.

 

PS/Edit:

For de som fremdeles "skummer av raseri/frust" over å blitt snytt for 4870x2 er det ett meget godt weekend-tilbud på 4850x2 på Komplett.

Dette yter uvesentlig dårligere enn 4870x2.

Lenke til kommentar
brukte endel forsøk selv før jeg endelig fikk bestilt, fikk musene men ikke de 5kr mattene.

kompis bestilt etter meg fikk matter, logisk?

 

Komplett.no sier at den delayen ikke vil påvirke køen, og at det skal være First In First Out er jo bare tull da.

 

Det er jo bedre å få mus enn musmatter, men stakkars musene vil jo fryse uten mattene :p

Lenke til kommentar

har enda matter fra supertirsdag liggende så jeg overlever nok, men hadde ikke skadet med de 2 til :D

 

fikk 90kr diskene og 25kr musene som var beste tilbudene så overlever miste de 5kr mattene selvom surt når kompis jeg tipset om salget idet jeg fullførte min bestilling fikk matter.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

den standard beklager mailen at de ikke kan levere har et par linker, derav den linken for om betalt med kredittkort som er den leste på er infoen:

Dessverre har en eller flere av varene du har bestilt gått ut fra vårt varesortiment og blir slettet fra ordren. Ønsker du en tilsvarendes vare kan du svare på den mailen du fikk med varenummeret så skal vi legge den inn på egen ordre portofritt, slik at det ikke blir noen ekstrakostnad for deg. Pengene blir frigjort ditt visakort/mastercard iløpet av 48 timer. Beklager dette.

blir visstnok at du kan velge deg en annen vare så betaler normalpris for denne men slipper betalte frakt.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

personlig gikk jeg glipp av et 4870x2 ville jeg prøvd forbrukerrådet hva de mente om saken, om forbeholdet de tok med treig side holder vann når de kommer 2dager etter du er lovet samt har betalt for varen med nei sorry du får ikke den likevell.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Utifra hva som opprinnelig var ett godt tiltak fra Komplett, nå istedet har medført tildels sterk misnøye bør Komplettt overveie forbedringer.

Noe de forsåvidt har gjort i og med innrømmelser om "intern kjeft" fra de som drifter økonomi/lagerstyring.

Webløsning/SAP bør snarest oppgraderes til noe mer "realtime"/"DB-Lock funksjonalitet" i likhet med f.eks. billett-bestilling på nett.

Dvs. transaksjonene avvises dersom noen er raskere med å gjennomføre, slik at man slipper slike tilfelle som flere poster om her.

Dog tror jeg det er en større oppgave for de som drifter Komplett/Norek (IT-avdeling).

 

Edit:

Selv om det kan føles akademisk for noen, så har man ikke betalt for varen ved den betalingsløsningen som Komplett med flere bruker.

Betalingsformidler (BBS som alle banker forholder seg til) har *reservert* ett beløp.

Dersom leverandør ikke kan levere blir handelen reversert/korrigert når endelig overføring/transaksjon skjer.

Sålenge man velger å oppgi sitt kredittkort-nummer til en betalingsformidler, eller enda "skumlere" direkte til en webshop, så kan man "risikere" unødig/dobbelt/tredobbel trekk fra kontoen.

Ja sågår kan man bli svindlet.

Vil man være sikker, er oppkrav/hentebu(kontant) det beste.

Jeg valgte hentebu denne gangen (da jeg hadde ærend i området uansett).

Samt at jeg ikke ville risikere reservasjon med tilhørende manglende levering nå rett før påske (og det kan gå hele påsken før det er rettet opp i).

De som har skrevet om at beløp ikke trekkes før levering, gjelder webshop/leverandører som trekker kortet ditt direkte (da bør du stole på aktør).

Og det er få som bruker det nå svjv (de fleste "seriøse" bruker en 3de-parts betalingsformidler).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
OMG! Kjøpte 4870x2!!

Har allerede 2 x 4850, men håper å selge 4870x2 med god fortjeneste.

 

 

Dette fikk jeg da:

Produkt navn - tilbudspris - verdi - avlsag

XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA - 499 - 1550 - 68%

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 - 699 - 850 - 18%

PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5 - 1845 - 3690 - 50%

Microsoft SideWinder X5 Gaming mouse - 25 - 399 - 75%?

2 x Crucial Gizmo! Plus 1GB, USB2.0 - 29 - 100? - ?%

Verbatim Rapier Gaming Mouse Pad - 5 - 99 - 95%

 

Varer for tilsammen 3135,- som egentlig har en verdi på ca 6900! :!:

Skjermkortene er til salgs...

 

Du trenger jo ikke kortet engang. Så da er det vel greit at noen andre får gleden av tilbudet.

Endret av Bjornivar
Lenke til kommentar
Så du sier at siden jeg ikke fikk 4870x2 til 1900,- så kan jeg kjøpe et annet 4870x2 kort til ca 3800 (full pris) og spare frakt?

 

Yeah... :ermm:

[KonspirasjonsModus]Tror du Komplett har blitt tipset om deg og derfor har slettet kortet fra din bestilling?[/KonspirasjonsModus]

 

Hmmm, alle andre som ikke fikk varene sine synes jeg synd på, men ikke deg av en eller annen grunn ;)

Lenke til kommentar
Jeg var veldig tidlig å bestilte med to musematter og to mus, men fikk ikke gjennomført handlenen da det var såpass vanskelig å bruke de sidene. Etter 3. forsøk fikk jeg betalt.

 

Jeg regner med at du har kjøpt de samme musemattene og musene som jeg har kjøpt ? 25 + 5 kr ?

 

Det ble motsatt for meg, at musmattene er kanselert og at de har sendt musene til meg. Hvordan kan det ha seg at vi får forskjellige varer?

 

Og til slutt, siden jeg ikke får musmattene, betyr det at jeg kan velge en annen musmatte Komplett, og jeg skal ikke betalte mer frakt for den?

brukte endel forsøk selv før jeg endelig fikk bestilt, fikk musene men ikke de 5kr mattene.

kompis bestilt etter meg fikk matter, logisk?

 

Hvis dette stemmer beviser det bare nok en systemsvikt hos Komplett. De har stått på sitt og sagt det er førstemann til mølla osv. osv. Dette skulle gjelde fordi om lagerstatus bare var/er en bløff og de hadde solgt flere varere enn de hadde.

 

Edit: Leif

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...