Gå til innhold

Kompletts Super Mandag! Spam= warn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som folk flest er enige i 2 ting som kunne blitt forbedret.

 

Første er muligheten til å samle all bestilling til en pakke slik at man unngår unødvendig mye i fraktkostnader

 

Andre er noe misvisende reklame med tanke på folk har fått inntrykk av at det kom til å bli tilbud på flere hundre (forskjellige) varetyper, noe som det tydeligvis ikke ble. Vet ikke om dette var faktum, men at såpass mange fikk det inntrykket tyder kanskje på at formuleringen i annonsene kunne ha vært mer tydelig, selv om markedsføring klart spiller en rolle der.

 

Jeg fikk en go deal så kanskje dette er lett for meg å skrive om, men for alle,s skyld handler det om å argumentere saklig for sin mening istedenfor å klage og skrive at alt er dritt. Dette ødelegger mer enn det hjelper da man blir oversett, mens hvis folk argumentere saklig så vil komplett forhåpentligvis legge merke til dette og ta det til seg ved neste kampanje.

mine 50 øre :yes:

Endret av mennas
Lenke til kommentar
Du må vel skjønne at det ikke var flere hundre forskjellige varer det gjaldt....men at det var flere hundre varer av det som ble lagt ut som gjaldt....Kall det gjerne løgn du for du ville allikevell samme hvor bra det hadde vært ikke sett noe positivt ved salget Komplett hadde...Prøv heller og se positivt på at webshoppene gidder og ha slike salg....

Hvorfor skal vi skjønne det når det er det de reklamerer for, nei det var ikke en dårlig dag men det var heller ikke noe å rope hurra for etter hva de annonserte med.

 

Hvis man regner som deg var det ikke 100-vis av varer men flere tusen, hvis komplett først skulle regne på den måten ville de jo klart reklamert for 1000-vis.

 

Tror du bør lese litt om markedsføringslover for det trenger du og vennligst ikke svar med at du kan den for det beviser du her at du ikke kan uansett!!

4870x2 til 1800 kr var verdt all ventinga og trege servere for min del, et par x5 muser til 25kr var heller ikke gæli. Syns du syter for mye.

På hvilket grunnlag mener du at jeg syter?

 

Hvis du leser gjennom alle innleggene her finner du ikke ett eneste innlegg der jeg syter men at jeg understreker at det er et brudd på markedsføringsloven er ikke til å se bort i fra.

 

Man må jo kalle en spade for en spade.

 

Høres mer ut for meg som om du har en "jeg fikk som jeg ville holdning og da DRITER jeg i alle andre". Fikk selv ett par fine bestillinger og er totalt meget fornøyd med salget.

 

Så det hadde vært fint om kommentarene dine hadde vært litt mer gjennomtenkt i fremtiden....

Flisespikkeri, som det sies over her så er det mange måter å regne dette på, feks. antall varer totalt sett, mange flotte tilbud var det uansett. Komplett er ikke pliktig til å ha slike kampanjer, å med folk som deg som er ute etter å syte mer enn å handle siden du ikke fikk alt det du ville ha så skal du ikke se bort fra at det blir lenge til neste gang. Er sånn mye vil ha mer mentalitet som gjør at folk aldri blir fornøyde.

Lenke til kommentar
Fordi det var utsolgt når du bestilte det?

 

21 på lager etter at jeg hadde betalt og mottatt bekreftelse. Og ja, jeg oppdaterte sida. 5 på lager noen få minutter etterpå, hvorpå rett etter det igjen var det tomt. Om det betyr at det var utsolgt eller ikke er vel litt vel vanskelig å si for noen andre enn Komplett vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Flisespikkeri, som det sies over her så er det mange måter å regne dette på, feks. antall varer totalt sett, mange flotte tilbud var det uansett. Komplett er ikke pliktig til å ha slike kampanjer, å med folk som deg som er ute etter å syte mer enn å handle siden du ikke fikk alt det du ville ha så skal du ikke se bort fra at det blir lenge til neste gang. Er sånn mye vil ha mer mentalitet som gjør at folk aldri blir fornøyde.

Guys: Call The Care Police!

 

 

Somebody_quick_Call_the_carepolice.jpg

 

 

Om Komplett har formulert seg litt merkelig (Noe det ser ut som at de har gjort) så er det nokså likgyldig, slik jeg ser det. De lagde en fortreffelig tilbuds-dag hvorav de aller fleste forbrukerne ble fornøyde :)

Lenke til kommentar
Du må vel skjønne at det ikke var flere hundre forskjellige varer det gjaldt....men at det var flere hundre varer av det som ble lagt ut som gjaldt....Kall det gjerne løgn du for du ville allikevell samme hvor bra det hadde vært ikke sett noe positivt ved salget Komplett hadde...Prøv heller og se positivt på at webshoppene gidder og ha slike salg....

Hvorfor skal vi skjønne det når det er det de reklamerer for, nei det var ikke en dårlig dag men det var heller ikke noe å rope hurra for etter hva de annonserte med.

 

Hvis man regner som deg var det ikke 100-vis av varer men flere tusen, hvis komplett først skulle regne på den måten ville de jo klart reklamert for 1000-vis.

 

Tror du bør lese litt om markedsføringslover for det trenger du og vennligst ikke svar med at du kan den for det beviser du her at du ikke kan uansett!!

4870x2 til 1800 kr var verdt all ventinga og trege servere for min del, et par x5 muser til 25kr var heller ikke gæli. Syns du syter for mye.

På hvilket grunnlag mener du at jeg syter?

 

Hvis du leser gjennom alle innleggene her finner du ikke ett eneste innlegg der jeg syter men at jeg understreker at det er et brudd på markedsføringsloven er ikke til å se bort i fra.

 

Man må jo kalle en spade for en spade.

 

Høres mer ut for meg som om du har en "jeg fikk som jeg ville holdning og da DRITER jeg i alle andre". Fikk selv ett par fine bestillinger og er totalt meget fornøyd med salget.

 

Så det hadde vært fint om kommentarene dine hadde vært litt mer gjennomtenkt i fremtiden....

Flisespikkeri, som det sies over her så er det mange måter å regne dette på, feks. antall varer totalt sett, mange flotte tilbud var det uansett. Komplett er ikke pliktig til å ha slike kampanjer, å med folk som deg som er ute etter å syte mer enn å handle siden du ikke fikk alt det du ville ha så skal du ikke se bort fra at det blir lenge til neste gang. Er sånn mye vil ha mer mentalitet som gjør at folk aldri blir fornøyde.

 

Så så så ;) Saken er nå hos Forbrukerombudet, og de vil helt sikkert inne ut om det er lovlig markedsføring eller ikke. Fordi om de har svært gode tilbud skal de følge loven.

 

Før merket de ikke førpris på "tilbudene" sine. Dette har de begynt å gjort nå etter klager fra nettopp kunder via Forbrukerombudet.

Lenke til kommentar

jeg her helt enig at om at ikke markedsføringen var ulovlig, så var det langt over kanten av det man burde forvente av ett slikt firma. Var ikke noe særlig tvil om at den var utformet for å "lure" flest mulig. Hvis jeg ikke husker helt feil, så var vel ikke antall premier heller det samme som de hadde lovet :)

 

Når det er sagt, så etter en relativt tragisk start med mye nedetid og stort sett dårlige tilbud på overskuddvarer, så tok det seg opp etterhvert med flere veldig bra tilbud.

Totalt sett et bra tiltak av komplett som jeg håper de kommer til å fortsette med, men hadde dere holdt det dere lovet i tillegg så hadde jeg vært strålende fornøyd. Hater nemmelig å bli holdt for narr :)

 

Og til slutt...har registrert at en del klaget på at det ble så dyrt når man delte opp i så mange ordre. Vel...jeg la i handlekurven etterhvert som det kom varer som jeg hadde lyst på og kl 02 inatt når det hele var over, så fullførte jeg betillingen.

Og når jeg da skal hente varene selv, så ble den ekstra kostnaden kun kr 40 tilsammen. Ulempen ved å vente så lenge er at man kan risikere at de har gått tomme for noen varer, men for meg så gjorde det ingenting å måtte vente 14 dager på varene:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Synes dette var et fint tiltak jeg. Men ærlig talt, kontakte forbrukerrådet pga. noe som kan tolkes på 2 måter grenser til flisespikkeri spør du meg. Det høres jo nesten ut som om livene til enkelte står og faller på dette :hmm:

 

Mange som satt og ventet på noe som aldri kom pga dårlig formulering, om det skulle vise seg å faktisk ikke være lovlig så bør komplett få beskjed om det fra innstanser med faktisk makt (de har jo ikke kommentert det her i tråden, bare ignorerer hele saken selv om de har hatt en representant her - ikke akkurat netshop stian service). Komplett er notoriske på å bøye markedsføringsloven slik det passer dem. Ikke mer enn et par måneder siden jeg sendte en mail til dem angående at de brukte ordet "beste" (tror jeg det var) på et reklamebanner, det endret de ( :thumbup: ) etter mailen siden det faktisk er ulovlig. Like før det igjen startet jeg en tråd her og fikk med meg flere til å tipse forbrukerombudet angående flere ulovligheter med helgetilbud, blant annet at de hadde inne varer som det ikke var tilbud på, varer som allerede var på tilbud før helgen, sette opp prisene før tilbud og at førpris ikke var nevnt - kun prosent. Forbruekrombudet var tydeligvis enig, det gikk ikke mange dagene før det ble fikset.

 

Komplett skal ha ros for at de slenger seg på de andre som har slike superdager, absolutt, men de skal holde seg til reglene når de gjør det. Store nettbutikker og fysiske butikkjeder har veldig mye makt og om de misbruker den makten så er det fort mange det går utover.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Plutselig fikk jeg litt sympati for forbrukerrådet :D

 

Tror komplett har fått med seg at enkelte er misfornøyde ang. det med "flere hundre varer" etc. nå, og kanskje vil de rette seg etter meningene til kundene ved neste supermandag.

 

Dette var tross alt første gang de gjennomførte akkurat dette og jeg vil tørre å kalle det en suksess. Ingen er heller perfekte.

 

Edit: Hvis man har litt erfaring med store kjeder så har man sikkert også funnet ut av at disse har en del sleipe markedsføringsmetoder. Bare som et eks. "Gaming-PC" på Elkjøp etc. Dette er det tydeligvis ingen begrensninger på så lenge maskinen faktisk kan spilles på, uansett om det dreier seg om Lemmings fra 80 tallet.

 

At noen sitter å venter på ting som aldri kommer er jo forsåvidt greit, men etter den første timen burde man kanskje begynne å innse at utsagnet om de etterhvert berømte "flere hundre varene" kanskje kunne tolkes på to måter. Enig at det kan være misvisende men dog.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar
Og når jeg da skal hente varene selv, så ble den ekstra kostnaden kun kr 40 tilsammen. Ulempen ved å vente så lenge er at man kan risikere at de har gått tomme for noen varer, men for meg så gjorde det ingenting å måtte vente 14 dager på varene:)

 

Nå vet jeg ikke hva komplett har sagt i ettertid (har ikke lest alt av de), men i deres 'regler' sto det noe sånt som at de kunne nekte deg å selge tingene billig om de ikke var på lager (slik jeg forsto det). Med andre ord, var det ikke på lager når du besilte, kunne de kanselere/fjerne det du bestilte.

 

Men, si gjerne ifra hvordan det går, om du mottar alt du har bestillt.

Lenke til kommentar
Flisespikkeri, som det sies over her så er det mange måter å regne dette på, feks. antall varer totalt sett, mange flotte tilbud var det uansett. Komplett er ikke pliktig til å ha slike kampanjer, å med folk som deg som er ute etter å syte mer enn å handle siden du ikke fikk alt det du ville ha så skal du ikke se bort fra at det blir lenge til neste gang. Er sånn mye vil ha mer mentalitet som gjør at folk aldri blir fornøyde.

Om det er flisespikkeri kommer val an på øynene som ser. Å bli lovt 100 vis av varer på tilbud og at mange som skal på jobb ofrer nattesøvnen for å få med seg disse tilbudene som knapt teller 40-50 er ikke bra.

 

Det er vel også slik at tvetidig markedsføring også er ulovlig så uansett hvordan ting blir tolket eller ikke så er denne markedsføringen ulovlig.

 

Hadde jo en sak i forbrukerrådet ang. førpris, veiledende pris, etc.

 

Synes likevel det blir drøyt å sende dette videre til forbrukerrådet for det fortjener ikke komplett etter den fine kvelden de ga oss.

 

Likevel er det meget rart at deres talsmann her i forumet ikke kommenterer det som er ett åpenbart tema både for oss og komplett selv. Det tyder jo på at de ikke kan svare skikkelig for seg mener jeg.

Lenke til kommentar
Så så så Saken er nå hos Forbrukerombudet, og de vil helt sikkert inne ut om det er lovlig markedsføring eller ikke. Fordi om de har svært gode tilbud skal de følge loven.

 

Ja for gudsskyld få anmeldt det så vi får en slutt på denne morroa, dette kan vi ikke ha noe mer av :nei: . Merklig hvordan det kommer noe dritt ut av så og si alt slår det meg.

Lenke til kommentar
Så så så Saken er nå hos Forbrukerombudet, og de vil helt sikkert inne ut om det er lovlig markedsføring eller ikke. Fordi om de har svært gode tilbud skal de følge loven.

 

Ja for gudsskyld få anmeldt det så vi får en slutt på denne morroa, dette kan vi ikke ha noe mer av :nei: . Merklig hvordan det kommer noe dritt ut av så og si alt slår det meg.

Sånn er det å bo i "verdens beste" land der janteloven er høyere aktet enn fornuften. Mye vil ha mer osv.

Lenke til kommentar
Så så så Saken er nå hos Forbrukerombudet, og de vil helt sikkert inne ut om det er lovlig markedsføring eller ikke. Fordi om de har svært gode tilbud skal de følge loven.

 

Ja for gudsskyld få anmeldt det så vi får en slutt på denne morroa, dette kan vi ikke ha noe mer av :nei: . Merklig hvordan det kommer noe dritt ut av så og si alt slår det meg.

Sånn er det å bo i "verdens beste" land der janteloven er høyere aktet enn fornuften. Mye vil ha mer osv.

 

For det første er det ingen anmeldelse. For det andre er det et bra initativ, synes jeg, av brukeren Captain Ødegård som tar seg tid til dette for å få belyst om det er lov eller ikke. Han (og muligens noen andre) har allerede fått Komplett til å vise førpris på "tilbudene" sine. Det er saklig og rett måte å gjøre det på. Det jeg dog ikke synes er rett og saklig er å rakke ned på det. Greit å være uenig, men å slenge rundt seg med enkelte ord og uttrykk som brukes her synes jeg ikke noe om. Da er det mye bedre å diskutere selve saken, holde seg saklig og fortelle HVORFOR dere mener Komplett gjør det rette.

Lenke til kommentar

ninjamester

Hvorfor jeg mener komplett gjør noe bra er pga Utallige Nerder haddet en kjempe kveld i går, at noen paragrafryttere skal ri over greia så fort de finner noe som kan tolkes slik at Komplett muligens er på kant på markedsføringsloven er bare smålig. Kan ikke se at verden skulle bli en bedre plass om dette får gjennomslag, snarere fører det nok kun til at komplett ikke gidder dette mer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Er det noe som er viktig i et sånt forbrukersamfunn som vi lever i er det jo at forbrukerne er kritiske. Da minsker vi risikoen for useriøse bedrifter! Denne gangen går det på markedsføringsloven, en annen gang på forbrukerkjøpsloven eller lov om angrerett. Poenget er at det er ekstremt viktig at vi sier fra til bedriftene når de går over streken, slik at vi vet hva vi har å forholde oss til, og slipper å bekymre oss for å bli lurt!

 

Komplett hadde absolutt noen gode tilbud i går, og jeg håper de fortsetter med det. Å følge markedsføringsloven bør ikke være noen hindring for det?

 

Dessuten har jeg lest flere innlegg her inne som sier at vi bør være takknemlig for at Komplett.no har et sånt salg. Til dere: Tror dere virkelig Komplett.no gjør dette for å være snille med oss?? Dette gjør Komplett for å tjene penger, om ikke i går kveld, så i det lange løp. Ikke snakk som om vi bør være takknemlige for Komplett.nos tilbud, Komplett.no bør være takknemlige for at vi har vist den responsen vi faktisk har gjort!

Lenke til kommentar
Tror dere virkelig Komplett.no gjør dette for å være snille med oss??
Heregud Evju Her er det Jantelov for hver krone. Du høres så utrolig blodrød ut med slike utsagn!. For dere som ikke liker at Komplett har slike tillbudsdager kan dere ikke bare holdet dere unna?. Og igjen for også du det til å høres ut som du\dere skulle få noe fornuftig ut av dette, hva i all verden skulle det være?, eneste jeg ser er at komplett må slutte med dette.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...