Gå til innhold

Test: Internet Explorer 8


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Fin overskrift egentlig. Bare synd dette ikke er det siste skriket - og de har fått internett til å grine bra mye det siste tiåret. :ermm:

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å si at IE er gratis er som å si at is er gratis pga "hver 3dje er gratis"-tilbud.
Hvis jeg skulle kjøpe tre is men trengte kun å betale for to, så har jeg fått en gratis! :)

Hadde den tredje isen virkelig vært gratis så skulle du kunnet fått bare den, uten å forplikte deg til å betale de to andre isene.

 

Poenget er at en betalingsforpliktelse (dårlig tildekt i vilkårene for å få noe "gratis") sidestilles med en direkte betaling.

 

Stort sett ser jeg bare tilbud som "Få 3, betal for 2" og ikke "Kjøp to og få en gratis". Mon tro om sistnevnte er forbudt nettopp fordi det er feil.

Lenke til kommentar
Å si at IE er gratis er som å si at is er gratis pga "hver 3dje er gratis"-tilbud.
Hvis jeg skulle kjøpe tre is men trengte kun å betale for to, så har jeg fått en gratis! :)

Hadde den tredje isen virkelig vært gratis så skulle du kunnet fått bare den, uten å forplikte deg til å betale de to andre isene.

 

Poenget er at en betalingsforpliktelse (dårlig tildekt i vilkårene for å få noe "gratis") sidestilles med en direkte betaling.

 

Stort sett ser jeg bare tilbud som "Få 3, betal for 2" og ikke "Kjøp to og få en gratis". Mon tro om sistnevnte er forbudt nettopp fordi det er feil.

 

helt feil er det ikke. du kjøper 2 stkk av et produkt til normal pris og så får du en til med på kjøpet.

 

hadde du kjøp en stk så måtte du ha betalt normal pris for den ene. ikke 2/3 av normal prisen

Lenke til kommentar
helt feil er det ikke. du kjøper 2 stkk av et produkt til normal pris og så får du en til med på kjøpet.

 

hadde du kjøp en stk så måtte du ha betalt normal pris for den ene. ikke 2/3 av normal prisen

 

Hehe, tror ikke vi blir enige her. Hvordan kan du si det er gratis når jeg må betale for to? Jeg kan jo ikke velge å bare ta med meg den tredje uten å betale og gå.

 

Gratis kan ikke ha forutsetninger, men et rabattilbud kan. Dersom jeg kjøper tre på en gang får jeg rabatt.

Endret av jj_
Lenke til kommentar

du kjøpe 2 stk og får den tredje med på kjøpet (gratis) .

eller du kjøper 3 stk og får rabatt.

det er samme ulla bare 2 måter å si det på.

 

man kan jo si det på den måten at du kan ikke kjøpe 2 st men må enten kjøpe mindre eller flere.

 

om du kun vil kjøpe 2 stk så betaler du akkurat det same enten du kjøper 2 eller 3 stk.

Lenke til kommentar
Ville bare kommentere om at den fanefunksjonen ikke så noe spes bra ut. Starte en ny prossess for hver fane. Da er vi tilbake til å åpne ett nytt vindu bare bitte litt lettere tilgang til den.

 

Hvorfor fikk den ett pluss for det? Det er jo ikke meningen at nettleseren skal kunne kræsje >_< For en helt idiotisk funksjon. Dette fungerer mye bedre i nettlesere som firefox, hvor du kan bare restore tilbake de fanene du hadde sist eller installere en addon som gjør at du kan velge hvilke faner som skal åpnes tilbake igjen. hmm

 

nok et elendig produkt fra windows. de burde heller bruke mer tid og penger på noe nyttig som å fikse OS sitt og kanskje lage sitt eget program med ActiveX for disse bransjene som ønsker det.

 

Fordelen ligger i om du f.eks. sitter og skriver noe, eller sitter i nettbanken eller noe annet hvor det tar ett år å logge seg inn samtidig som du sitter og setter noen Live-bets på Bwin.com. Om Bwin.com fanen da kræsjer så mister du ikke den andre fanen, og sparer dermed mye tid og arbeid.

Det er en veldig urealistisk hendelse. Siden jeg blokker all uønsket script, ads og bannere. :\

 

Jeg får vel bare lukke nettleseren og starte den på nytt, er ikke stort vanskeligere enn det.

 

På en annen side, så er det jo ikke meningen at nettleseren i det hele tatt skal kræsje, men Microsoft har vel insett at produktet de leverer egentlig ikke er godt nok og ønsker ikke en haug med klager, vil heller at brukeren skal ha litt større load.

 

Det hender jeg har åpen noen hundre tab, ny prossess for hver? No thanks.

 

Jeg sier ikke at jeg ikke ser brukervenligheten og nytten i det, men den burde egentlig vært bortkastet og ressurs spisene, men man kunne lagt inn et valg om dette. Da ville jeg vært storfornøyd og syntes MicroSoft hadde gjort en god jobb med den funksjonen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...