Gå til innhold

Har united-tråden tapt seg? Burde ting være annerledes


Anbefalte innlegg

Skal vi få kamptråder så må det handle om andre ting enn kun jubelbrus og banning.

 

Da må vi få en litt seriøs tone med bakgrunnsinfo etc, og gjerne litt tipping som nevnt over. Gjerne et par dager før kampen kanskje?

 

En tråd for hver kamp der det kun er "under-kamp-innlegg" kommer eg neppe til å lese hvis eg ikke ser kampen hjemme og bare kommer hjem for å diskutere den etterpå.

 

Å bruke denne cafe-tråden ser eg ikke som helt uproblematisk da det vil bli mye mas når flere kamper spilles samtidig, pluss at det vil nok bli enda mer "krangling" mellom supporterne.

 

Har man en "united-kamp" tråd så vil man kunne minske provosering under kampen, noe som i tilfeller med kort lunte grunnet kamp ofte fører til enda mer provokasjon.

 

Edit: slippe-->minske

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke grunnen for en ny tråd at det skal være samtale. Mer utblåsning for de som ser kampen.

 

I TIA brukes det rundt 2-3sider per kamp, hos united 5-6sider. Så sånn sett tror jeg ikke det blir store problemer om man sender de som kommenterer kamper til Fotballpube'n.

 

Liverpoolfansen kommer inn på United-kamptråden og vica versa uannsett,så provsering oppstår det likevell.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Hva skal skje med disse kamptrådene da? Blir de stengt etter den ene kampen og åpner litt før den neste kampen begynner elns? Tror aktiviteten i de opprinnelige trådene hadde sunket kraftig om det hadde kommet kamptråder, men det kan jo være verdt å prøve det ut da. :)

Lenke til kommentar

Ang kamptråd, så var ikke tanken min 1 tråd pr kamp og så stenge, da vil diskusjonene fort forsvinne fra forsiden.

 

Det jeg foreslo var 1 tråd for diskusjon rundt laget, og 1 tråd for diskusjon rundt kampene. En tråd som flyter mye mer, hvor utrop osv er lov.

 

Jeg reiser på påskeferie i dag, så vi får komme tilbake til dette etterpå, se hva vi kan gjøre framover.

 

Kom med gode forslag selv nå alle sammen, hva mener dere kan gjøres?

 

Nå er ikke grunnen for en ny tråd at det skal være samtale. Mer utblåsning for de som ser kampen.

 

Dette er det jeg ser for meg ja. Utblåsninger, vg-live og annet tas der, den daglige diskusjonen tas i den allerede eksisterende tråden.

Lenke til kommentar

Blir det ikke for mye arbeid for moderatorene om det kommer to tråder for samme lag? Brukere som ikke har hørt om dette begynner kanskje å poste i feil tråd og sånt. Meningen med fotball er jo å spille kamper. Blir kjipt om man ikke kan poste i den opprinnelige tråden under kamper, men hvis det er flere som vil ha to tråder, så synes jeg det burde prøves.

 

Hva skal skje med tråden som allerede eksisterer? Blir den brukt som diskusjonstråd, eller kommer det to helt nye tråder?

Lenke til kommentar

Den opprinnelige vil nok fungere som diskusjonstråden rundt laget, spillere osv., og kamptråden til diskusjon rundt kamp. Jeg har vært på ferie i 4 - 5 dager nå så jeg har ikke sett om United - tråden har blitt noe bedre, men jeg vet iallefall at jeg skal bli mye bedre til å rapportere innlegg for å gjøre tråden bedre.

Lenke til kommentar
Det jeg foreslo var 1 tråd for diskusjon rundt laget, og 1 tråd for diskusjon rundt kampene. En tråd som flyter mye mer, hvor utrop osv er lov.

Blir ikkje dette å flytte problemet, i staden for å løyse det? Dei som ønskjer å diskutere må framleis bla igjennom haugar med innlegg av låg kvalitet. Forskjellen er berre at no må ein gjere dette i to trådar, framfor ein (rett nok blir det truleg mindre "søppel" i hovudtråden, men den totale mengda kan kanskje auke i og med at den nye tråden kan bli ein friplass).

 

Skal ein auke kvaliteten, vil eg tru det er betre med å arbeide for ei haldningsendring hos deltakarane. Dette kan kombinerast med reglar i tråden, og moderering for å følgje opp.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig for regler i tråden, og moderering til å følge opp, men Alastor sa vel at det ikke kom til å skje :\ lHoldningen til noen av de som kommenterer i tråden er jo umulig for oss andre å påvirke når jeg ble fortalt "Jeg gjør som jeg vil, og skriver hva jeg vil inntil en moderator gjør noe med det" den samme brukeren som føler det er nødvendig og fortelle alle i tråden hva han skal gå og spise.

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig for regler i tråden, og moderering til å følge opp, men Alastor sa vel at det ikke kom til å skje :\ lHoldningen til noen av de som kommenterer i tråden er jo umulig for oss andre å påvirke når jeg ble fortalt "Jeg gjør som jeg vil, og skriver hva jeg vil inntil en moderator gjør noe med det" den samme brukeren som føler det er nødvendig og fortelle alle i tråden hva han skal gå og spise.

Alastor har reist på påskeferie, så vi treng ikkje høyre på han. Uansett, er det eit ønskje om reglar i tråden ser eg ingen grunn til å ikkje lage til dette. DNFK kan til dels fungere som ein mal i så måte. Brukarane av tråden diskuterer seg fram til dei føringane ein ønskjer skal gjelde for tråden, og ein får dette skriftleg så alle har noko fast å forhalde seg til. Dette vil og hjelpe til å løyse problemet med dei som er ute etter å diskutere kva mor lagar til middag, og ikkje fotball.

Lenke til kommentar

Det er jo sjølvsagt ei muligheit, men så spørs det om det vil føre til at eindel vil miste litt av tilhørigheita til tråden.

 

Er egentlig enig i at det godt kunne innførast i det minste enkelte reglar. Det bør ikkje bli for kontrollert, for det er jo ein tråd som må få inneholde følelsar, humor, rivalisering og så vidare, men at ein får litt bedre kontroll med OT som ikkje handlar om verken fotball eller United, det er eg veldig klar for.

Lenke til kommentar

Ja helst berre United, men du kan ikkje begrense det så mykje at ein ikkje kan dra ein spøk om eit av dei rivaliserande laga om dei har ein dårlig dag. Det har jo fortsatt med United, og då spesielt United sitt forhold til den andre klubben, eller deira supporterar å gjere. Det er heilt klart at innhaldet må vere om og rundt United, men eg trur det må vere mulig å diskutere ting som klart er relaterte til klubben, uten at det nødvendigvis er klubben som er hovudaktøren. Dårlig forklart men. Det viktigaste for meg er egentlig at kvaliteten på diskusjonen i tråden blir heva, og då er det hovudsaklig alt som er totalt irrelevant i forhold til United, og gjerne også fotball generelt ein må til livs. Får ein bort det, så vil det vere med på å heve tråden mange hakk. Det er klart at det er United eg går inn for å lese om sånn at mat, drikke, bestemor eller onkelen hennar er sjølvsagt ikkje det eg ønskar å finne.

Lenke til kommentar

Må så klart være lov å kødde litt og vise litt følelser. Det vil jo være en mellomting mellom totalt nazi og slik det til tider har vært. Og hvis det skal innføres regler mener jeg det bør lages en ny tråd der reglene står klart og tydelig i førsteposten. Ellers tror jeg ikke halvparten får de med seg siden tråden er såpass etablert som den allerede er. Kunne jo vurdert det samme for TIA-tråden. Sklir jo ut en del den også selv om jeg ikke synes det er så ille der som i United-tråden.

 

Og et par dedikerte moderatorer til å passe litt bedre på hadde kanskej vært på sin plass mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Ja det er klart at det vil oppstå eit spørsmål om det då er nødvendig å starte opp nye trådar, i det minste for fleire av dei største klubbtrådane, der det gjerne er flest medlem og til tider mest tull. Det kan jo bli ganske vanskelig å handheve sånt dersom reglane ikkje er like for dei forskjellige trådane. Folk vil jo vandre litt mellom trådane framover også, og det er vel store sjansar for at det kan verte eindel tull om ein har eit sett reglar i ein tråd, medan andre trådar fungerer meir som dei vil.

Lenke til kommentar

Bare ikke gjør ting for strengt.

 

Det er min bønn.

 

Synest de siste dagene har vært en kraftig forbedring.

 

Det vi trenger nå er å være oppmerksomme fremover, bruke rapporter-knappen og at moderatorene tar tak i våre rapporter.

 

I begynnelsen vil det nok komme en god del rapporter, men dette vil jo roe seg etterhvert som ting "setter seg".

 

Er ikke spesielt for en ny tråd.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt for en ny tråd selv heller, men enkle retningslinjer der humor, rivalisering og slikt hadde fått lov til å fortsette uten at det skulle bli en helt kjedelig tråd hadde jeg ikke sagt noe imot. Jeg oppmuntrer også flere brukere til å søke på å få bli brukermoderator, da jeg vet at flere her tilbringer en god del på forumet, og særlig da i fotballdelen av forumet. Jeg har selv tatt meg bryet med å sende inn en søknad (det tar jo ikke en evighet), men regner med at jeg ikke er aktuell siden jeg ikke har fått en tilbakemelding uten at jeg helt vet hvor lang tid det blir brukt på å se om brukeren er egnet som moderator eller ikke. Jeg har også begynt å rapportere en god del flere innlegg på forumet, og håper en moderator slenger en melding i boksen min hvis det blir litt for mange, hehe ;)

 

@Jotun: Ja, det har forbedret seg kraftig nå i påsken, men jeg er usikker på om det har med denne tråden og gjøre eller om det har med at endel har dratt på ferie.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...