Gå til innhold

Den store, eneste (?) Longboard-tråden


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Må bestille nytt longboard etter at det forrige mitt ble stjålet.

 

Noen som har testet "landyachtz switch" ? Ifølge nettsiden dems er det et svært allsidig brett som egner seg godt for høy fart.

 

Hadde et cruiser brett før, men tenkte jeg skulle kjøpe et downhill brett nå fordi det ble for ustabilt med det gamle. Noen tanker på dette?

Lenke til kommentar

Det forrige brettet var et palisades, nokså billig men gjorde susen med nye bindinger og fjerning av slik gummipads. Brettet var et pintail brett.

 

Kommer ikke til å bruke brettet så mye til cruising, har en lang bakke til skolen som egner seg for longboard. Ønsker et brett som er stabilt når det kommer opp i høy fart!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Vi er en gjeng på 4 stykker som driver med longboard freeriding og vi lager videoer! Vi har vært i kontakt med LoadedBoards og vi er nesten i mål, med å få sponsorship med dem! Noe som er kult! Har ikke sett så mange andre norske videoer ute på youtube men her i hvertfall en av våres video! Hadde vært utrolig kult om dere vil se på den! :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det nødvendig å rense kulelagerene?

 

HVis du vil få maks fart ut av noen brukte kulelagere som du har kjørt i vann og sand (så du har grunn til å tro de er skitne, og mangler olje) kan det være lurt, men det er litt jobb og lette å skade de litt når man holder på.

Hvis du vil prøve er det bare å sjekkte youtube for how-to video. Hvis du ikke har spessielt utstyr til det anbefaler jeg å rense med rødsprit og olje med symaskinolje siden det er billig og lett å få tak i ;)

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å rense kulelagerene?

Ja, det er nødvendig. Renser du dem ikke, går det fortere i stykker fordi sand og støv setter seg fast inni og jammer kulelageret. Det er ikke mye jobb å rense de. Bare ta en vanlig iste flaske eller en annen flaske med stor nok åpning på toppen for at de får plass oppi. Så fyller du den halvfull med helt vanlig matolje og rister i ca 5 min sånn at du ser at oljen blir skitten . Så tar du de ut og tørker godt av med vanlig papir eller en klut. Da bør de være rene, men de trenger litt olje, så bare spray bittelitt olje på hverside, eller har du speedlube så bruk det heller.

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å rense kulelagerene?

 

HVis du vil få maks fart ut av noen brukte kulelagere som du har kjørt i vann og sand (så du har grunn til å tro de er skitne, og mangler olje) kan det være lurt, men det er litt jobb og lette å skade de litt når man holder på.

Hvis du vil prøve er det bare å sjekkte youtube for how-to video. Hvis du ikke har spessielt utstyr til det anbefaler jeg å rense med rødsprit og olje med symaskinolje siden det er billig og lett å få tak i ;)

Kan jeg spør hvordan det er lett å skade de? Hva holder du på med når du renser dem? Klarer du å skade dem så har du ikke mye peiling på hva du gjør ass.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...