Gå til innhold

Den store, eneste (?) Longboard-tråden


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil starte med å si at jeg søkte etter Longboard men fant ingen emner som omhandler kun longboard. Derfor lager jeg en tråd. Noen som driver med longboard?

 

.

 

Det jeg lurer på nå er hvilket longboard jeg skal bestille meg. Jeg vil først og fremst cruise og carve i bakker, derfor trenger jeg et brett som lett svinger. Dette i og med at jeg skal cruise i by i tillegg til på åpne veier. Dessuten vil jeg ha et forholdvis langt brett og et med store hjul, pga. norske veier med grus og småstein... Noen som vet hvilket brett jeg bør kjøpe meg?

 

Tenker å bestille herfra.

Her har dere en av de pheteste sidene jeg vet om!

 

Så, what say you? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg bare har prøvd ekte longboard en gang og syntes det var grusomt. Menmen, det er smak og behag.

 

Jeg har et brett som jeg bruker til å cruise i byen med. Jeg tok rett og slett et gammel og slitt vanlig brett og satte store myke hjul på det. Funker som f**n i byen, med fordelen at man kan dra ollie opp kanter og over små hindre. I tillegg er det mye lettere å svinge med.

 

Hvis du allerede har en brukt plate og trukcker vil jeg anbefale å kjøpe noen 60 mm + hjul, med hardhet rundt 80a og sette det på brettet. Muligens må du bruke riserpads for å hindre wheelbites.

 

En ekstra fordel er også at man skiller seg ut fra alle wannabe hipstere på Grünerløkka som har longboard. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har vært noen små longboardtråder her tidligere, men de døde etter få innlegg. Får håpe at denne holder seg.

Bamsemumsen, hvorfor ikke gå for Loaded? Dervish er å anbefale, og passer behovene dine. Jeg anbefaler å bestille fra Daddies Board Shop, det er omtrent den billigste butikken, som i tillegg har grei leveringstid. Kjøper man i Norge er King of the Hill å anbefale. Litt dyrere enn å bestille fra utlandet, men da støtter man den lokale butikken, Norges eneste rene longboardbutikk. Dessuten slipper man ventetida, hvis man holder til i Oslo-området, og man har et sted å gå til hvis det skulle være noen problemer i ettertid.

 

Selv har jeg Loaded Dervish, Fish og Ceviche, et Sector 9-brett og så venter jeg på et hjemmelaget fra en kar. Høres ut som en skikkelig Loaded-fanboy, men fisken har broren min tatt over, så jeg bruker Ceviche og Dervish etter behov.

loaded-ceviche.jpg

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En ekstra fordel er også at man skiller seg ut fra alle wannabe hipstere på Grünerløkka som har longboard. :)

 

et stort dask i hodet dems fra meg, kan ikke fordra folk som driver med skating/longboard bare fordi det er kult og trend. Må også si at longboard har blitt skikkelig trend det siste året, ikke nødvendigvis positivt av den grunn...

 

kjører selv med et Landyachtz bamboo stout (etter det jeg tørr å huske) men skal skaffe meg et mini longboard til sommern grunnet at det er lettere å ta med seg rundt :)

Endret av Ninja'n
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Loded Dervish er et perfect brett til å cruise i gater med. Brettet har gooooode svinge egenskaper og har fantastisk flex, (du kan velge mellom flex1 og flex2). Kjøper du det på ebay så kommer prisen på ca 2.000 +, med frakt og hele pakka.

Har et selv, og kan ikke tenke meg et annet brett en dette !

post-192923-1242919172_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig brett fra krackedskulls. Har ikke fått testa det enda, men flere av vennene mine har kjøpt samme og er storfornøyde :thumbup: Er en kar borte i USA som lager dem selv, og de er anbefalt av flere på longboardforumet silverfish. Ble vel omtrent 1600 med frakt for mitt brett. Og er jeg heldig slipper jeg moms :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort som iMaggi og kjøpt et brett fra Kracked Skulls. Velger du M1, Flashbacks-hjul, abec 5-kulelagre og Quartz-grip får du et brett til 194,45 dollar, som tilsvarer 1230 norske kroner (140 dollar for brettet og 54,50 dollar i frakt).

Skal du ha et lignende brett med samme truckere og hjul må du fort doble beløpet.

Lenke til kommentar
1. jeg har hørt at det er litt lite Flex i plata.. stemmer det? og hvor mye har det egentlig å si?

2.hvor lang plate bør jeg ha?

Jeg har ikke hatt noen andre longboard før, men jeg synes flexen i brettet mitt er perfekt. Hvor mye brettet ditt flexer kommer selvsagt an på hvor tung du er, jeg er f.eks. 67 kg. Flexen i brettet ser også ut til å ha sammenheng med hvilken lengde du velger. Kompisen mitt sitt 40" brett er stivere enn mitt 42" f.eks. Har også sammenliknet med andre typer brett, og flexen i kracked skulls sine brett er veldig lik flexen Loaded dervish. Når det gjelder lengden på brettet er både 40" og 42/43" gode som allroundbrett, som funker til det meste. Kracked skulls-brettene har downhill-shapen men med mykere flex enn et downhill brett. Dette gjør det veldig anvendelig ;)

 

jeg prøvde å bestille fra krackedskulls, men jeg fant ikke noe sted hvor man skulle skrive in adresse.. det nærmete jeg fant var faktureringsaddresse

Da jeg bestilte gikk det knirkefritt. Bare å velge brett, bearings etc., legge det i handlekurven, velge land, og klikke på PayPal-knappen. Derfra er det bare å fylle inn alt du måtte ønske av adresser og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...