Gå til innhold

Slukk lysa lørdag kveld!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er trist at enkelte bruker denne tråden til å regelrett drite ut Earth Hour initiativet. At enkelte ikke ser skogen for bare idioti og heller ikke evner og se verdien bak fellesskapets interesser ber jeg revurdere sine holdninger. Vi har bare en verden per dags dato. Skjerp dere!

 

Hvorfor det? Det må da gå an å vise misnøye med et helt håpløst intiativ som dette? Hva med alle oss som ikke kjøper denne miljøpropagandaen...?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg stiller meg meget negativ til dette initiativet er ikke fordi at jeg hater verden og vil se den brenne. Jeg bare mener dette påfunnet virker meningsløst, og ikke vil gi noe særlig positivt utbytte. Blir vel som en slags "stress-test" av strømnettet.

 

Skal man absolutt gjøre noe, bør man heller gjøre noe med mer langsiktig virkning. Slik som dette opplegget ser ut i dag, så er den eneste funksjonen å bedre folk samvittighet, slik at de kan dusje 5min ekstra per dag den neste uken.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er trist at enkelte bruker denne tråden til å regelrett drite ut Earth Hour initiativet. At enkelte ikke ser skogen for bare idioti og heller ikke evner og se verdien bak fellesskapets interesser ber jeg revurdere sine holdninger. Vi har bare en verden per dags dato. Skjerp dere!

 

Det er bare det at dette påfunnet er ganske søtt, veldig symbolsk og helt uten innvirkning på noe som helst. Litt som at miljøvernministeren ber oss droppe å kjøpe plastpose på butikken.

 

Ser skogen for bare idioti? Mulig er jeg idiot, men jeg skjønner virkelig ikke den metaforen.

Lenke til kommentar

Dette blir mer en "vise-alle-vennene-mine-hvor-mye-jeg-later-som-jeg-bryr-meg"-aksjon.

Sagt det før, men dette er en ny rød t-skjorte for Burma-aktig aksjon. Du gjør ingenting aktivt, du deltar ikke i noe som kan hjelpe. Det eneste du får ut av det er at du kan skryte til andre om at "du bryr deg", når du i realiteten ikke kommer til å gjøre noe med levemåten som kommer miljøet og klimaet til gode.

Lenke til kommentar
Som forventet slo kampanjen lite ut på det totale effektforbruket, da lys trekker en svært liten del av det totale forbruket i bygninger. Kampanjen hadde dermed en mer symbolsk og visuell effekt. Totalt sank forbruket med 104 000 kW noe som tilsvarer 2,6 millioner 40 watts lyspærer klokken 20.30, sier Morten Schau som er informasjonssjef i Hafslund Nett.

 

Bra dere føler dere redder verden, nå om dere faktisk lettet på ræva i stedet for å tro at det å skru av lyset betyr noe som helst.

 

Og nei, jeg går ikke inn for å redde verden selv, men så er jeg ærlig og sier så, og prøver heller ikke innbille meg om at jeg gjør en forskjell.

Lenke til kommentar
Som forventet slo kampanjen lite ut på det totale effektforbruket, da lys trekker en svært liten del av det totale forbruket i bygninger. Kampanjen hadde dermed en mer symbolsk og visuell effekt. Totalt sank forbruket med 104 000 kW noe som tilsvarer 2,6 millioner 40 watts lyspærer klokken 20.30, sier Morten Schau som er informasjonssjef i Hafslund Nett.

 

Bra dere føler dere redder verden, nå om dere faktisk lettet på ræva i stedet for å tro at det å skru av lyset betyr noe som helst.

 

Og nei, jeg går ikke inn for å redde verden selv, men så er jeg ærlig og sier så, og prøver heller ikke innbille meg om at jeg gjør en forskjell.

 

Nå var det vel egentlig ikke meninga at det skulle gjøre en forskjell. Det er som de demonstrasjonene rundt gaza, jeg tror de i gaza ga langt blanke i om vi gikk i tog, men vi sa vår mening uansett. Jeg gjorde det i allefall for å si min mening, om at det går ann å spare strøm for at verden skalbli bedre for oss som kommer senere. Fra kl 20:30-21:30 slo jeg forøvrig av alt, og satt med stearinlys og spilte gitar.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...