Gå til innhold

Hvilket kosttilskudd trenger du? (Oppdatert 04/12/09)


Anbefalte innlegg

Hvordan skal man bruke kreatin med varsomhet?

Det er kreatin i kjøtt ,bær og fisk også.

 

Jeg har ikke merket noe til slik tilstand og har brukt en haug av merker i over 10 år.

 

 

--------------------

Ring produsenten? Vet ikke google heller?

Ofte så reklamerer de med det om det er kjøtt eller renere, de må jo forsvare prisen.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg først er inne i denne tråden kom jeg på at skal kjøpe en boks med Stackforce samt en boks med NO+ elite fra QNT.

 

anbefalt dosering for stackforcen (trykk på link for å se ingredienser) er 1 pille før trening. NO+ elite er pre workout supplement og jeg er derfor redd for at det blir "formye" koffein i kroppen min dersom jeg tar begge deler rett FØR trening. Får somregel løs mage av formye, samt svimmelhet.

 

noen som har anbefalinger om hvilket tidspunkt jeg brude ta fatburners på?

planen er å ta 2 piller daglig, samt no+ elite 3 ganger i uken på styrke dagene.

når burde jeg ta de 2 pillene?

Lenke til kommentar

Jeg vil råde folk til å bruke kreatin med varsomhet. Jeg prøvde å ta det med et glass pepsi max i kveld. Det viste seg å være veldig lakserende.

 

hvilket kreatin produkt er det snakk om?

monohydrat?

 

kunne du være så snill og forklare begrepet/ordet lakserende? :)

 

bruker selv BEAST CREATURE kreatin og er fornøyd med det.

 

Ja, kreatin monohydrat, merket Creapure. At det er lakserende betyr at man blir løs i magen av det. Det var heldigvis bare i begynnelsen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette skriver de :

 

Hva du vil merke av det er økt energi pga koffein, da vil du kanskje yte mer.

Du drikker noe så det vil være bedre en å ikke drikke noe, resten blir ting du ikke merker.

 

På styrketrening merker jeg ikke forskjell, men jeg merket det på 100 min krav magatrening , der blir jeg dehydrert og trenger karbohydrater i større grad.

 

Bedre prestasjonsevne og restitusjon i forbindelse med trening og konkurranse

 

Inneholder buffere som motvirker syredannelse og gjør at du kan opprettholde intensiteten over lengre tid.

• Beriket med forgrenede aminosyrer (BCAA) for enda bedre prestasjon og restitusjon.

• Koffein fra guarana gir økt energi og forbrenning (75mg pr dosering).

• Erstatter viktige elektrolytter og mineraler som tapes under langvarig, intensiv trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg vurderer å kjøpe ZMA, men skjønte ikke helt denne biten: "Testosteronproduksjonen kan øke opp til 30% , men det er snakk om en normalisering av allerede lave verdier pga trening og ikke noe utover dette". Lave verdier av testosteron pga trening?

 

Jeg lurer også på hvilken faglig bakgrunn trådstarter (War) har. Ikke misforstå spørsmålet som kritikk, jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Overtrening, stort kcaloverskudd osv vil kunne senke det.

For eks zink vil øke det. (er i zma)

 

Men sink vil ikke øke nivåene i stor grad om de ikke er lavere en normalen fra før av , derav utsagnet.

 

Bakgrunn? 12 år med treningsrelatert kosthold.

Førsteposten skal straks oppdateres med tanke på nyere forskning på bla korttids-imune reseptorer i forbindelse med eksponering av aminisyrer ol.

 

Diplomene fra skole er dessverre it og bedriftsrelatert om man ser bort i fra styrkecoach.

Lenke til kommentar

Ja, men de fleste bruker det pga magnesiumen for å unngå kramper om natta for de som skulle slite med det. Men det kan man jo skaffe løst.

 

Nå skal det sies at anbefalinger på flere områder er basert på hva soldatene måtte ha som et minimum for å overleve. Hadde nok sett andre tall om man laget en ny anbefaling.

 

Ikke nødvendigvis på sink, bare en digresjon.

Formye sink vil du ikke ha, det blir bare værre treningsmessig av å øke sjansen for å få lave jernlagre med å proppe i seg sink.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Et bra vitamin- og mineraltilskudd jeg har kommet over, er Orange TRIad, fra Controlled Labs. Dette har veldig gode verdier av vitaminer og mineraler (mye høyere enn lovlige verdier for salg i Norge). Kan heldigvis kjøpes fra andre EU/EØS land på grunn av regler for fri flyt av varer og tjenester. Selv kjøpt fra denne karen på Ebay.co.uk:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Controlled-Labs-Orange-TRIad-270-Tablets-Multi-Vitamins-Minerals-/151628589357?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item234dc4a92d

 

Tilleggsvitaminer/mineraler:

 

Magnesium (citrate, taurate, ascorbate, glycinate, eller aspartate), 400 - 500 mg per dag.

Kalsium (citrate), 500 - 600 mg hver dag.

D3 når det er vinter (ta 2000 - 4000 IU ekstra)

 

Omega 3

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ikke forvent all verden med oralt, utenom skyhøye leververdier.

Litt av noen kompiser du har. 

Som en digresjon, vil jeg si den ikke har et gram effekt på deg med mindre du ikke går opp 1-2 kg i mnd fra før av (uten disse) 

Så er svaret nei her, er ikke dette noe for deg nå 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tran/trankapsler og en vitaminbjørn gjør samme nytten. 

Tranen kan sløyfes de dagene man spiser fet fisk (laks ol) 

At denne har urter i seg "for leddene" er på kanten til svindel.

Vitaminbjørner har ikke akkurat så veldig gode verdier.

 

Orange TRIAD som jeg tar (nå er det dessverre blitt mye strengere regler av import), har blant annet 100 ganger verdien av B12 kontra vitaminbjørnene.

Lenke til kommentar

Nå var det satt litt på spissen, mente ikke nødvendigvis at man skulle kjøpe vitaminbjørner om man skal ha et vitamintilskudd :wee:

Problemet er at de alle følger referanseverdiene, og man kan argumentere for at de er for lav. Bor man i Norge er i hvert fall D vitamin verdiene alt for lav. Andre vitaminer og mineraler hvor man kan dra nytte av større doser.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...