Gå til innhold

Hvilket kosttilskudd trenger du? (Oppdatert 04/12/09)


Anbefalte innlegg

Det er rett, det er gram pr kg kroppsvekt.

Ned i vekt er det en fordel å øke proteininntaket for å redusere forbrenning av muskelmasse. Men man kutter mer på fett og karb så det blir et kcal-underskudd.

 

 

For deg blir det

160g protein

70g fett

340g karbohydrat med en total på 2600 kalorier.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

War, hvor mye kcal skal man ha i seg (som en MAL) på bulk? 40kcal per kilo?

 

Men går ikke dette også på fettfri kroppsmasse? Fettet trenger jo ikke energi, eller.. S:

Ingen av kalkulatorne spør om fettfri kroppsmasse, eller kilo og fettprosent, derfor jeg begynte å stusse.

 

Sitter her og regner ut på nytt hvor mye kcal jeg trenger. Har målt fettprosenten til 14,3%, noe som gir min fettfri kroppsmasse til å bli ca. 60kg.

Lenke til kommentar
Ok skjønner, men:

 

-Er det noen negative virkninger av slike shaker?

-Bruker nesten alle utøvere det?

-Kan man bli sterk uten?

- Det påstås at om man tar store mengder pulver av hvilket som helst slag vil dette være negativt for nyrer, men om du ikke pøser ned med bare shake osv er ikke proteinpulver noe annet enn melk i pulverform når fett er tatt vekk.

- Jeg aner ikke hvem som bruker det, men som sagt, det er bare næring (som du til nå har fått i deg fra vanlig mat) i pulverform. Det er ikke slik at noen tar proteinpulver og noen ikke, alle tar protein. Pulver er bare en billig og enkel måte å i seg protein.

- Ja, man kan bli sterk uten.

 

Til trådstarter:

 

Hva syns du om Kre-Alkalyn istedet for kreatin?

Er ikke trådstarter, men kan svare hva jeg tror han vil svare, som er: Kre-alkalyn er bare kreatin monohydrat i "utvannet" form, i kapsler. Det er halvparten av nivåene kreatin bare. Et tulleprodukt. Det står f.eks. "Get the strength without the bloat!" (bloat som i bløte muskler av vannet som blir bundet av vanlig kreatin). Grunnen til at kre-alkalyn ikke binder like mye vann som kreatin, er nettopp bare pga det ikke er like mye kreatin i det.

 

I følge Børge Fagerli er det gunstigste å ta kreatin monohydrat hver dag hele året. MEN, om man på en annen side tror at man må av og på i sykluser og slikt, så er krea-alkalyn mer gunstig, pga man slipper å tenke på dette. Dette har nok imidlertid noe igjen å gjøre med lavere nivåer, men men.

Lenke til kommentar

Som skrevet over, kre-alkalyn er litt kreatin blandet med litt basisk aske så kreatinet ikke skal bli brutt ned i magesekken men overleve så det kan opptaes. Det er også det dem reklamerer med.

 

Det er BS nr 1, Mye forskning har vist at kreatin er stabil i lav PH selv om det ligger det i over 2 timer.

Så her er det en 100% løgn for å selge produktet, spre løgner om konkurrentene.

 

Så kommer kre-alkalyn-gjengen opp med noe annet, de sier at man ikke blir "pløsete" av kre-alkalyn og det kommer av en grunn, det er lite kreatin i kre-alkalyn.

Man vil få samme resultat av å bare ta mindre kreatin.

Og for de som blir "pløsete" av kreatin tar rett og slett for mye kreatin.

 

 

kre-alkalyn lover 28% mer effekt, hvordan skal man få til det ved å tilsette aske og halvere mengden kreatin?

Det vil bli det samme som om jeg skal tilsette ett gram karbohydrat i proteinen min og love 28% bedre opptak. (måtte også ha redusert mengden protein)

 

At kre-alkalyn er en stor bløff er ikke vanskelig å se men at så mange faller for reklamen er rart.

Verden er full av folk som står i kø for å la seg lure.

Lenke til kommentar
Fins det omega3-tilskudd helt uten smak? Alt jeg har prøvd av kapsler smaker tran :(

du får kjøpt tran med sitronsmak også. jada, det fins masse tilskudd. du kan kjøpe linfrøolje (som visstnok ikke har et så godt rykte på seg) og du får kjøpt omega 3 kapsler fra lakseolje, selolje har jeg hørt skal være en god kilde. udo's choice (udo smaker verre enn tran) hvis du synes tran smaker stygt, så blir tran som brus i forhold til udo's.

Du får også kjøpt tran kapsler (hvis ikke det var dette du allerede har prøvd) de burde være enkle å svelge ned uten å bli for kvalm.

 

personlig så kan jeg godt drikke en flaske tran helt uten problemer (bortsett fra helsemessige problemer), synes ikke det smaker stygt i det hele tatt. kanskje det bare er meg som har tatt for mye udo's.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Svært så liten aktivitet det ble her da, men det er vel kanskje naturlig da det mest av alt er en slags infortråd om kosttilskudd hvor førsteposten er det essensielle. Synes vi skal gjøre den til sticky. Reporting now.

 

Edit: Nå er den sticky, og det gikk jammen raskt. Kanskje 10 minutter eller noe slikt. Applaus til moderator ^^

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...