Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

V2 produkter finner du i M. Sørensens nettbutikk som er importør av V2 og selger blant annet Thunder, Offroad, Jacobssons, Phantom og Byron. Prisene er knall, ikke handlet der selv, men faller ikke Oden's i smak, er Thunder Ultra neste på listen, og da skal det handles herfra.

 

Link: M. Sørensen Nettbutikk

 

 

En nettbutikk med blanding av det meste V2 og Swedish Match, Skruf og Pure Nordic o.l. har på menyen finner du hos Solcigar. De handler fra importører, og er derfor litt høyere på priser men fine på porto, og man skal da ikke handle rare mengdene for å matche rema priser.

 

Link: Solcigar Nettbutikk

 

 

Pure Nordic selger kun sine egne produkter, og her kan man nok finne norges desidert beste priser på snus, så her kan man snuse på budsjett :p

16mg/g på de sterke variantene og kvalitetssnus så kommer jeg sannsynligvis til å bli fast kunde her for porsjonssnusen min.. Testet noen av produktene, og disse var knall. Like bra er portoprisen. :D

 

Link: Pure Nordic

 

 

Snusbutikken er tydligvis importør av Oden's og Olde Ving, og derfor selger denne til disse gode prisene (i norsk sammenheng), kombinert med fin portopris. Det er nok ikke lett å drive nettbutikk uten å være importør, siden prisene inkl. porto da som regel overstiger butikkpris.

 

Slenger med link til Snusbutikken i denne posten også, så får man en komplett nettbutikk liste i samme post :p

 

Link: Snusbutikken

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs vel litt hva du er ute etter, eksotisk som i smak, kvalitet eller styrke, Porsjon eller Løs...

 

Løssnus, som er der jeg tør uttale meg, er det helt klart Oden's Extreme som ruler på styrke, 22mg/g på løsutgave er rett og slett uimotståelig for den som er ute etter mest mg/g. Ikke smakt den enda, men for meg som liker ren tobakkssmak best og som kan bake små, usynlige priser som ikke renner på flere timer, er nok denne en vinner..

 

På kvalitet når det gjelder løssnus bør man kikke etter Long Cut, som er skåret tobakk, ikke malt. Noen av disse variantene er det bare en synd og skam at ikke finnes i norske snushyller. Tipper M. Sørensen kan skaffe både Thunder og Offroad i Long Cut...

 

Når det gjelder porsjon får andre ta utfordringen..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

På kvalitet når det gjelder løssnus bør man kikke etter Long Cut, som er skåret tobakk, ikke malt. Noen av disse variantene er det bare en synd og skam at ikke finnes i norske snushyller. Tipper M. Sørensen kan skaffe både Thunder og Offroad i Long Cut...

Er ikke long cut mer chew/dip da? Gjør ikke longcut at det er vanskeligere å bake. I tillegg så er det vel ment å ha longcut i underlippen, eller?

Lenke til kommentar

Neida, Long Cut produsert av svenske/danske produsenter for det scandinaviske marked, er helt vanlig løssus, en slags blanding av svensk og amerikans snus. Det som kjennetegner denne er sterkere og bedre smak. Brukte en selv, husker ikke navnet, men var hvit boks solgt på Mix, og dritsynd at jeg ikke finner den igjen.. Det er selvsagt at de ikke kan være for grovskjært, ellers blir de vanskelige å bake, den jeg brukte var litt grov, men smaken savner jeg mange år senere..

 

Thunder og Offroad Long Cut ser ikke veldig grove ut, sammenlignet med den jeg brukte...

 

Her kan du lese mer om Offroad Long Cut

 

Her kan du kikke på Thunder Long Cut Limited Ed.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fikk min første stokk av Oden's Extreme Orginal løs idag, og det var et langt bedre produkt enn jeg trodde på forhånd. Betydelig mer grovmalt enn de fleste andre løssnuser jeg har vært borti, som er positivt når den begynner å renne, da den ikke tar med seg finmalt tobakk og fremtvinger umiddelbar dumping. Dette gjør den noe mindre kittaktig å bake og i konsistensen, men for meg et dette et stort pluss..

 

Styrken er det ingenting å si på, mens General Ekstra sterk løs etter samme tid under leppa og samme prisstørrelse var helt oppbrukt/dau, dundrer Oden's på videre uanfektet.. "Caution it Can Blow Your Mind" er "advarselen" på siden av boksen, og selv om man fniser litt av denne, så nikker man litt samtykkende allikevel når man får litt tid med Oden's Extreme Orginal løs :p

 

Smaken er jo som kjent som baken, så man må prøve selv, men Orginal utgaven er en ren tobakkssmak utgave, og er man tilhenger av denne typen smak så liker man nok også denne. Min vanlige løssnus er som sagt General ekstra sterk, Oden's er mins like god selv om den er noe anderledes..

 

Den kom med best føre dato i januar 2014 fra www.snusbutikken.no og blir min faste løssnus fremover :D

 

Får ta med noen bokser av porsjonsutgaven av denne ved neste bestilling, så man har poser også.

 

Knallkjøp!

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Smaken er jo som kjent som baken, så man må prøve selv, men Orginal utgaven er en ren tobakkssmak utgave, og er man tilhenger av denne typen smak så liker man nok også denne. Min vanlige løssnus er som sagt General ekstra sterk, Oden's er mins like god selv om den er noe anderledes..

Når du sier den smaker ren tobakk, smaker den ren tobakk type Ettan, altså helt ren tobakk? Eller er det Generalsmak med sitrushint? Eller kanskje Skruflignende, som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal beskrive da jeg ikke liker den og prøver å unngå den? Det finnes mange typer tobakkssmak, og det hadde vært fint om du prøvde å definere smaken litt mer ...

Lenke til kommentar

Minner ikke om skruf, og jeg hater skuf løs.. Den inneholder såvidt jeg kan smake meg frem til ikke bergamott, ante ikke hva det var så googlet meg frem til roseolje.

 

Synes den er mild i smaken målt mot porsjonssnusene jeg har holdt meg til idet siste, men så uendlig mye bedre. Tobakk, milde pepper aromaer og roseolje, med et sabla hint av nikotinrus.. :D

 

Om du putter skruf i en egen kategori, så tilhører denne ikke den kategorien... Har smakt det meste på løssus fronten, og synes den grove konsistensen preger Oden's med tobakksmak..

 

Renner ekstremt sent, om man baker litt tight og liten pris, varer den oppmot 3 timer....

 

Om min luktesans har godt minne, så synes jeg den lukter litt som ettan type snus (leeenge siden jeg smakte) og røda lacket (også lenge siden), men helt blottet for denne kvalmende smaken disse leverte over tid, Oden's er mye mildere og pepperaktig.. 1 del Ettan, 2 deler general ekstra sterk, 1 del pepperaroma, og 3 deler ren tobakksmak. Nærmeste jeg kommer en forklaring..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Göteborgs rapé slim?

Nei. Kjøpte meg en boks GR i dag, men var kun den gamle White Large på butikken. Tror det kan gå en stund før slimboksene kommer her i alle fall, da den jeg kjøpte i dag var produsert i august med best før 23. desember, og slimboksene ble introdusert i oktober ... Menmen, someday it will be here too ... I hope. Eller egentlig ikke, for selv om boksdesignet er mye finere, så passer ikke slimposer så godt i min leppe.

Lenke til kommentar

Julesnus er veldig elsk eller hat, etter mine og andre venners erfaringer. Noen elsker smaken og noen andre klarer så vidt å holde snusen under leppa. Smaken er veldig... hva skal man si? Det er en egen smak, det er sikkert.

 

Selv har jeg begynt å like de nye "slim"-typene til Skruf. Trodde jeg aldri skulle like snus med smak, men jaggu har den klart å vinne meg over. Prøvde en type kalt "nordic", veldig fornøyd hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...