Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Bur i Bergen. Det er REGN her. Etter å ha lest Grannystyle sitt innlegg, fikk eg kjempelyst på GES. Og gikk for å kjøpa den. Glad og nøgd reiste eg frå butikken, og etter nokon hundre meter i regnet tok eg opp boksen for å sjekka datoen. Pleier ikkje å gjera det, men hugsa når eg jobba på kiosk, at det gikk lite av den typen. Trur de ikkje at den gikk ut 23.09.11?? Gikk tilbake i regnet for å bytte, ALLE GES var gått ut på dato, endte med ein vanlig General laus. Lite skår i gleden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst? Så kresen? Det er fire dager siden, altså.. Hatt snus oppbevart kjølig flere måneder etter best før-datoen, og den har fortsatt vært god og myk.

Vanligvis ikkje. Men eg veit av erfaring at snus kan bli tørr, om dei ikkje blir oppbevara kjølig fra leverandør. Det veit eg at kan skje, etter å ha arbeidd i bransjen. Som regel går det bra :-) (Fikk ofte masse snus på jobben, som var gått ut på dato, og sjefen ikkje gadd å sende tilbake. Var snakk om 1-2 boksar av kvar sort, ikkje heile ruller. Men dei fleste var gode). Tenkte derfor at det var best å vera på den sikre sida. Er jo bedre med ein som går ut om 2mnd kontra ein som har gått ut. Og når eg først hadde gitt den fra meg, og bedt om ny, så kunne eg ikkje sei: "Hei du, eg kan ta den som du fikk tilbake uansett..." Flaut :p

Lenke til kommentar

Nei, ser den. Men så lenge det ikke er snus fra europris eller mindre butikker, så tror jeg den blir behandlet riktig. Europris kan bare ikke vareoppbevaring- og behandling i det hele tatt, og en venn jeg har som jobber i mindre butikk forteller om snus som bare ligger på den varme lageret til det blir tomt i kjøleskapet i kassa, og så fylles det på med ødelagt snus.

 

Sett også butikker med "snusbuffere" ved kassen, som de tar opp om noe er blitt utsolgt i snusskapet, men disse regner jeg med blir satt i riktig temp etterhvert.

Lenke til kommentar

Bur i Bergen. Det er REGN her. Etter å ha lest Grannystyle sitt innlegg, fikk eg kjempelyst på GES. Og gikk for å kjøpa den. Glad og nøgd reiste eg frå butikken, og etter nokon hundre meter i regnet tok eg opp boksen for å sjekka datoen. Pleier ikkje å gjera det, men hugsa når eg jobba på kiosk, at det gikk lite av den typen. Trur de ikkje at den gikk ut 23.09.11?? Gikk tilbake i regnet for å bytte, ALLE GES var gått ut på dato, endte med ein vanlig General laus. Lite skår i gleden.

 

Typisk det der! ;)

Lenke til kommentar

^Dette!

 

Nå vil jeg spare opp penger til en flaske Remy Martin XO og kjøpe en boks med løssnus bare for å smake.

 

Høres bra ut! Har ikke testet Remy Martin i GL, men gi tilbakemelding i tråden når du har fått testet dette! Har selv bare prøvd Jack Daniels.

 

Remy Martin XO er konjakk som koster 1500kr flaska :p

Men må uansett prøves! Beste konjakken imo.

Lenke til kommentar

Hello, long time no see! Jeg sa da at jeg skulle takke for meg i denne tråden, og kutte ut snusen. Dette har egentlig gått veldig glatt og greit, hadde ikke snust siden juli, men i dag sprakk jeg... Satt å drøfta hvor mye jeg savna snus, samt fordeler og ulemper. Ble enig med meg selv om at siden jeg ikke hadde noe særlig problem med å slutte, kommer jeg til å fortsette til jeg er ferdig på skole, eller rett og slett ikke har penger til det.

 

Hovedgrunnen til at jeg slutta, var jo økonomi. Jeg brukte faktisk MER penger på annet søppel, enn jeg gjorde på snus. Så i morgen tror jeg nok at jeg tar turen til 7-11 og kjøper med meg en aldri så liten boks. :whistle:

Lenke til kommentar

Hello, long time no see! Jeg sa da at jeg skulle takke for meg i denne tråden, og kutte ut snusen. Dette har egentlig gått veldig glatt og greit, hadde ikke snust siden juli, men i dag sprakk jeg... Satt å drøfta hvor mye jeg savna snus, samt fordeler og ulemper. Ble enig med meg selv om at siden jeg ikke hadde noe særlig problem med å slutte, kommer jeg til å fortsette til jeg er ferdig på skole, eller rett og slett ikke har penger til det.

 

Hovedgrunnen til at jeg slutta, var jo økonomi. Jeg brukte faktisk MER penger på annet søppel, enn jeg gjorde på snus. Så i morgen tror jeg nok at jeg tar turen til 7-11 og kjøper med meg en aldri så liten boks. :whistle:

 

Ja, det samme tenker jeg! så da fortsetter jeg helder med snus! ser for meg at det hadde gått i mye mere brus og snop ;D

Lenke til kommentar

Betalte 165 på en vg-kiosk i byen her om dagen. Da kjøpte jeg en boks NJ og en General Løs.

 

Forresten snuser jeg så og si bare porsjon, har ikke kjøpt en løsboks på over ett år, så jeg MÅTTE bare ha det på fredagen. Og jeg må si; fy så god General Løs er. General Original porsjon er noe dritt i mine øyne; den værste generalposen egentlig, derimot er Løs original VELDIG god. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...