Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte at jeg måtte teste Skruf Tranebær bare for å ha gjort det, og det var virkelig nedtur. De første porsjonene gikk helt greit, men ble passe lei og en smule kvalm ettersom boksens innhold ble mindre. Anbefales IKKE!

 

Hva synes vi om general white portion?

Altfor lite trøkk. Og hvis jeg snuser kun white portion i en dag får jeg vondt i hodet.. Veit ikke hvorfor, men :p

Lenke til kommentar

Til dere som synes snus er dyrt eller vil trappe ned litt:

 

De to-tre siste årene har jeg utelukkende snus porsjon av sterkere sorter som N&J, GES, 02 og xtra sterk. Stort sett 1 boks om dagen. Jeg klagde til kompisen min en dag at det kostet så jævelig mye, opptil 2000 kr i mnd. Han hadde også gjort det samme som meg og alltid brukt de sterke typene i den tro at det da vil gå lenger mellom hver snus siden man får større dose nikotin.

 

Det han hadde gjort var å gå ned på styrken, til de laveste som vanlig general porsjon o.l. og han hadde kuttet snusforbruket betraktelig. Jeg har nå de siste 2-3 ukene prøvd det samme (med unntak av en boks 06 og 05) og gikk ned til å snuse 01. Har faktisk kuttet snusforbruket med nesten 50%. Nå har jeg ikke like stort sug etter å ALLTID ha en snus i leppa. Jeg har snusen inne lengre (aner ikke hvorfor) og det går mye lenger tid mellom hver snus. Har i snitt gått ca. 0.7 boks pr. dag. Så istedenfor å kjøpe 7 bokser i uken, klarte jeg meg i forige uke med bare 4.

 

Jeg merket også at med en gang jeg kjøpte den 06 boksen før jobb så var halve gått med på bare 8 timer :p mens med 01 boksen så går det ca. 1 snus pr. 1.5 time.

 

Setter man det opp mot et år, hvor jeg tidligere i snitt kanskje snuste 19 snus pr. dag (ca. 0.8 boks til ca. 54 kr utifra en pris på 68 kr boksen) så er det 19.856 kr (sykt!). Mens nå som jeg kanskje bare snuser i snitt 0.5 boks pr. dag blir det bare 12.410 kr pr. år som er en vesentlig forskjell. Kommer til å konsekvent fortsette å holde meg unna sterk snus fremover nå så får vi se hvor langt ned forbruket mitt går før det jevner seg ut og så kanskje jeg klarer å slutte en dag :) Er på 6 året som fast snuser og jeg begynnte å seriøst merke det på kontoen når det var som værst så et tips til alle er egentlig å holde seg unna de sterke typene for det eneste du får igjen er et økt forbruk. Og så lenge og hyppig som jeg har snust nå, er det ikke lenger snakk om noen effekt fra snusen, den forsvant en gang for 4 år siden tror jeg :p Merker aldri noe lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...